Gå til innhold

Bilen NEKTER å starte og har gått veldig dårlig siste dagene


Recon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

For noen dager siden merket jeg at bilen begynte å gå merkbart dårligere.. den ville ikke gi på like mye i første og andre gir spesielt syns jeg.. dette ble bare verre og verre og en dag jeg stod oppe med en kompis og vi ga på med veldig høyt turtall og slapp gassen kom der en slags "smell" lyd fra motor eller noe sånt.. til tider hørtes det ut som GRUSOM frieksos..

I går skulle jeg kjøre opp til han og når jeg kjørte opp bakkene (ganske tung og grusvei) hadde jeg store problemer med å kjøre opp bakken i første gir. måtte stoppe av og til for å ta meg fart.. Når jeg stoppet bilen og vi skulle prøve å starte den igjen ville den ikke. Den chinner, men er bare såvidt.

Vi begynte å tenke på bensinpumpen da den ikke lager lyd når jeg setter i nøkkelen. Kjøpte ny og testet den ut før vi begynte å legge den ned i tanken, men den laget heller ikke lyd når jeg satt inn nøkkelen.. så vi begynte å feilsøke andre plasser.

Der er gnist på pluggene... (det er Denso plugger, kjøpt fra eBay), bilen får bensin (pluggene er våte og vi tok av bensinslanger og den spruter ut bensin når jeg chinner) Luftfilter er heller ikke tett, da vi tok av det for å sjekke der også..

Såg det var litt lite vann på den, men tviler sterkt på det har noen sammenheng.

Noen som vet hva jeg kan gjøre videre?

Tusen takk for all hjelp jeg kan få.

Bil: BMW E46 316i (1,8) 2003 mod. Bilen har gått ca 88000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å bytte hjerne? Vet desverre ikke hva det kan være altså, men har jo hørt om hjerner som kutter ut. Håpe noen andre vet noe mer.

Har ikke prøvd det nei.. hvor kan jeg kjøpe ny hjerne og hvilken prisklasse ligger de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å bytte hjerne? Vet desverre ikke hva det kan være altså, men har jo hørt om hjerner som kutter ut. Håpe noen andre vet noe mer.

Har ikke prøvd det nei.. hvor kan jeg kjøpe ny hjerne og hvilken prisklasse ligger de på?

billigste er vell å høre med folk om du kan låne en, kjipern å brenne av mange kr hvis ikke det er løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynner dere ikke med en diagnose istedet for alt dette tullet?

+1

Et dårlig batteri vil også kunne gi lignende symptom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke utstyr til å ta en diagnose og vil helst ikke sette den opp på Brages da de skal ha en halv million bare for å sette seg inn i bilen.. men må vel bare ty til verket å sette den ut. Er livredd for at jeg har skjært motoren eller noe lignende..

Batteriet er helt strøkent btw.. Ble litt skeptisk da jeg såg der var litt vann i oljen (på peilepinnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...