Gå til innhold

bilen jokker ell fjusker i lav fart og laft turtall e34


Therese89
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville sjekka lambdasonden.

På min bil hadde jeg det samme problemet, fusking på lave turtall og fin ellers oppover i registeret og det ble løst med en ny sonde.

det blir til at jeg ska prøve det til uka.. var så underlig, for i går gikk den som normalt, men i natt begynte den igjen, bare værre.. jeg har henta noen coiler og ska bytte det og plugger og se om det gjør noe utslag ogsa.. men det er som det er falsk luft en plass nå.. men detta være her i norge som er bare regn så får jeg vente på opphold og gå over med startgass og se.. men er ikke sjuka på dem at coil nr 4 ell 5 er standar på dem a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma problemet har jeg med min m50b25.. har alltid kjørt uten lambda av.. aldri hatt noe problem med det før.. men nå har jeg samma problem som er nevnt tidligere med den jokkinga.. veldig ubehagelig å kjøre. men om jeg gir mer og mer gass og drar på så er det ikke noe problem.. men om jeg er så vidt nær gassen når jeg kjører bortover uten å ville øke farten så jokker det og hopper som bare det.. sette på lambda og håpe problemet blir løst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudde av veivakselføleren og rensa den i går, sjekka alle slanger gud veit hvor mange ganger. men er så rart, mototr lampa lyser ikke uansett! hadde ut instrumente i og bytta gløde lampene men forsatt ikke.. hvor slo man på tenninga og trykte inn gassen fem ganger på fem sek så ska det komme opp feil koder... men ingen ting :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett innsugsrør / skitt i luftmassemåleren?

har sjekka og bytta så er ikke det hell:) men kan være feil kode som ligg og fukker til. så må få kobla til data når jeg er på beina igjen og se åssen feilkoder det kommer og slette.. evt så kommer det en feil kode så er det litt letter å finne ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en plan, kan være lurt å begynne med det. Iallefall når du har litt peiling på koder.

jeg har null peiling, men en kompis av meg som har hvert mekaniker i mange år å elsker elektronik.. og han ville å skal absolutt hjelpe meg med det så er det jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en plan, kan være lurt å begynne med det. Iallefall når du har litt peiling på koder.

jeg har null peiling, men en kompis av meg som har hvert mekaniker i mange år å elsker elektronik.. og han ville å skal absolutt hjelpe meg med det så er det jo greit :)

Skulle hatt litt hjelp av kompisen din med min egen 325i e36, jeg er vel på ditt nivå. :>

Men ja, det blir spennende å se hva som kommer ut av den kodingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke prøvekjørt bilen så vansklig å si:P

men veit noen ting som kan gjøre det:

olje nerri mellom plugger og coiler(men da fusker den på høyere turtall også, å siden du har skifta toppdekselpakninga er vel ikke det ett problem)

lambda sonde som tidligere nevnt her kan føre til fusk.

hatt 2-3 kunde biler som klager på fusk men som faktisk har kommet av defekte fjæring i clutchlammellen, utrolig nok! da vil man få jukking når man slipper opp og gir gass igjen pga at det blir så stivt i drivverket, men vis den fusker ved jevnt gasspådrag kan du utelukke dette.

du har jo sjekka falskluft og sånne ting så er nok ikke det heller, selvom innimellom så reagerer ikke bilen på evnt startgass osv vis det er sånn du har feilsøkt på det.

noen spess farge på plugga? eller er dem sjokoladebrunakti som dem skal være, lambda feil har lett for å gi for mye bensin(hender for lite å) men da ved for mye vil plugga bli litt ekstra sotete.

alfaomega er å prøvekjøre bilen for å vite litt mer, men det her noen av mine tippelapper hehe:P

men om du får kjørt en diagnose på motorn kan det ligge feilkode der selvom ikke motorlampa lyser, men motorlampa pleier og lyse på lambda feil(men kan hende den ikke gjør det å)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...