Bordvik Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 Hei forumfolk! Er nogenlunde ny her på forumet og har endelig (etter alt for lang tid) kjøpt meg min første BMW. Fantastisk fin 09 320DAT M-Sport med Navi og masse utstyr. Kunne vell ikke vært mer fornøyd! Har erfaring med Porsche på banekjøring så er glad i en aktiv kjørestil, men ønsket i BMW`en å ha en kosebil med sportslige egenskaper. Så til spørsmålet: Hvordan oppfører automatkassa seg forskjellig i de forskjellige modusene? Jeg er interessert i tekniske detaljer vedrørende dette. F.eks, er det mulig å kjøre den mer effektivt/raskere i manuell-modus enn i SD? Hvor mye raskere er den i SD vs D? Og jeg vil påpeke at dette IKKE er en tråd som handler om at manuell er best, du skulle hatt manuell osv. Det er ikke en manuell vs automat - tråd Vi snakkes godtfolk!
CrZyWiz Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 På banekjøring vil du nok kjøre mer effektivt i manuell pga du hindrer girkassen i å gire opp i utide. Ellers så girer girkassa like kjapt. Kjørte på ACR i 2006 med en E46 323CIA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå