Gå til innhold

Sen 2002 mod. E 39 530d Touring deler selges. Nesten hel bil


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Har demontert sønnen til kona sin bil(reg. slutten av 2002). 193 hk . Pga vannplaning fikk bilen en rammeskade det ikke lønnet seg å reparere. Bilen var i meget bra stand. Motoren gikk med meget myk gange og var sterk og økonomisk.Absolutt ingen problemer. Kassen er og i topp stand og med lytefri giring. Km.stand er 211.765. Titansilber metallic.

Jeg er usikker på om jeg selv skal beholde motor og kasse selv. I tilfelle salg koster motor med alle aggregater, turbo, manifoiler med kat og hjerne med EWS deler og kasse 23.000 kr. Aut.kassen til facelift modellen skal være bedre og gjort forsterkinger i forhold til 184 hk utgaven. I følge dieselekspert her på forumet så kjører han selv med trimmet motor på over 270 hk og over 600 Nm med lik kasse som dette uten problemer . Kassen selges separat for 11.000 kr.

En kompis skal ha bakluken, førerdøren + et par småting jeg ikke husker nå. De andre dørene er og helt rustfrie. Passasjerdør framme har noen skraper og småbulker. Lurer på om høyre bakdør og har et par skraper. Venstre bakdør og venstre forskjerm er i meget bra stand. Bakfangeren er laget for avtagbart hengerfeste og har noen småskader. Bilen har pent sort skinninteriør med fine skinndørtrekk. Det er manuelle komfortseter. Sort bagasjeromstrekk har jeg og. Pluss deksler og bunndel i bagasjerom i sort. Er usikker på om speedometeret er tilgjengelig. Det er uten pixelfeil.

Bremsene er de samme som på 540. 324/30 mm framme. Caliperne er bra, men skivene må byttes. Fjærene med moderat senk er gode framme og venstre støtdemper er i orden. Spindlene begge sider er gode. Dette er en fin oppgradering for alle e39 med de små bremsene 296/22 mm(alle opp til 535i + 530d 184 hk). Caliperne bak har 42 mm stempel. Sedan bruker bare 40 mm stempel bak også på 540. De passer fint hvis du skifter til større bremser framme. Skivene er like som de andre ventilerte med 298/20 mm.

Bakstillingen er av den bunnsolide typen med 215 diff og kraftige akslinger. Diffen med drivakslinger er fin for dere som har en trimmet motor i e39. F.eks 528 bruker bare en 168 diff etter det jeg kjenner til. Luftbelger og kompressor er i orden.

Er usikker på om de to settene med Borbet 18" felger skal selges.

Jeg skal sette priser etterhvert. Lufter interessen for disse kvalitetsdelene. Kommer hjem til Norge 8. aug.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det var originale facelift Xenonlykter på bilen. Venstre lykt skal være i orden, mener jeg. Den høyre ble knust.

Vurderer om jeg skal få tak i en høyre lykt selv og bytte på mitt E39 540 prosjekt. Hva vil du gi for lykten hvis den er helt uskadet?

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i hovedannonsen skal en kompis kjøpe bakluken. Den er 100% strøken.

Legger ved et bilde av bilen. Deler som er solgt er bakluken og førerdøren + noen deler til konsollen. Ellers er de andre dørene helt rustfrie. Bilen har et pent sort skinninteriør. Manuelle komfortstoler.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret er i meget bra stand. Ingen rifter eller hull. Setene med dørtrekk selges for 6.500 kr.

Har nettopp kjøpt meg moderne telefon, men har ikke prioritert nok å sette meg inn i funksjonene. Får opp at jeg må sette inn microSD kort når jeg skal ta bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.000 kr + frakt for lykten

1.400 kr for caliperne framme med klaver. Den høyre caliperen har klart seg bra. Sjekket felgen på høyre side hos dekkforhandler, og den har en liten ubalanse. Så det punkterte dekket har tatt det meste av smellen.

Tenkte på 2.000 kr for diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...