Gå til innhold

abslys på bmw 520i e34 94 model


stianandre
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt trøbbel med abs på bilen min. den slår inn alt for tidligt, og dette er ikke noe hyggeligt og kjøre med, ettersom da må jeg bremse mye hardere og alikevel er det dårlig bremsevirkning. Noen som har noe peiling på hva dette kan være? Er som bilen tror jeg bråbremser når jeg ikke gjør det liksom. Jeg har imidlertid koblet ut hjernen til abs slik att jeg ikke har abs nå. Er både tryggere og bedre. Men kunne godt tenkt meg og fått dette til og fungere igjen. Må jeg bytte hjernen da muligens? Og er det noen som vet om det kan være en sikring til og koble ut abs slik att jeg slipper og ha den store kontakten utav, og evnt fått vekk abs lyset uten og ta ut pæra.

På forhånd takk.

Har prøvd og bytte "abs hjernen" uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose..

Vil den gi beskjed hvor på abs systemet det er feil? ettersom jeg har hørt abs er vanskeligt og feilsøke.

Du kan jo bare begynne og bytte sensorer og se om lampa slukker.. men det blir jo dyrt til slutt.

Tar du en diagnose så får du kanskje noe og gå etter.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk de fire sensorene, trenger vanligvis ikke bytte dem, men de er ofte gjenngrodd av skitt som ofte kan inneholde metallstøv som igjen er magnetisk som igjen fortstyrrer målingene mellom abs hjulet og føleren.

Også abs hjulet kan være rustet/gjenngrodd sånn at føleren ikke måler rotasjon på hjulet lengre.

abs hjul som har rustet sitter på indre hjulnav bak og på spindelen forran og bør byttes.

Om ikke dette hjelper ville jeg prøvd å ta en diagnose, men som flere sier er det begrenset hvor klok man blir av dette da det er snakk om gamle biler og begrenset informasjon som kan hentes ut fra abs hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk de fire sensorene, trenger vanligvis ikke bytte dem, men de er ofte gjenngrodd av skitt som ofte kan inneholde metallstøv som igjen er magnetisk som igjen fortstyrrer målingene mellom abs hjulet og føleren.

Også abs hjulet kan være rustet/gjenngrodd sånn at føleren ikke måler rotasjon på hjulet lengre.

abs hjul som har rustet sitter på indre hjulnav bak og på spindelen forran og bør byttes.

Om ikke dette hjelper ville jeg prøvd å ta en diagnose, men som flere sier er det begrenset hvor klok man blir av dette da det er snakk om gamle biler og begrenset informasjon som kan hentes ut fra abs hjernen.

Ja rektigt:) har ikke komt så langt enda med å sjekke noe mer, men får se om jeg snart får tid, greit å få orden på det til vinteren kommer, å i dette landet s er det vel ikke så alt for lenge igjen:) men takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...