Gå til innhold

E-30 front travers 316 VS. M3


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sjekket delenr på 316 M-40 travers opp mot M3 S-14 travers. De er ikke like, men er det mye som skiller disse? Er det bare braketten til vibrasjonsdemperen på m-40 som er forskjell?

Grunnen til jeg spør er at traversen har sprukket og har en annen liggende. Så da slipper jeg å demontere for å se om den passer. Kan i nød sveise opp igjenn den som sitter der mens den er på plass.

Skrevet

Altså, jeg har brukt 316 travers på et m3 kaross, men jeg hadde ikke s14 i.

Så vidt meg bekjent er disse like

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Skrevet

Takk for svar. Har nå funnet ut at eneste forskjellen var at på M-40 traversen er det brakett for vibrasjonsdemper, mens på s-14 er det ikke :wink:

Så nå er den snart byttet og bilen blir etterhvert klar til lørdag og rudskogen :D

Skrevet

Det er forsterkninger der man skruer mutteren på motor festet på undersiden av traversen på M3en.

På M3 traversen er det bare et hull man akuratt får pipa inni, i mens på de andre er det helt åpen, slik at man ser styrepinnen og slikt.

Har den ikke det, så er det ikke M3 travers heller. Min hadde ikke det.

Skrevet

Det har den da, de har en lei tendens til å sprekke. Derfor lurt å forsterke de også. Jeg har 5mm plate på oppsiden av min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...