Gå til innhold

Hardyplate - Hjelp!


F.R.Johansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kunnskapsrike medmennesker!

Driver og skal montere ny hardyplate på Ottar (E30 325 kasse og mellomaksel), og lurer på hvilken vei jeg skal sette plata. Den er kjøpt på GS, og har piler rundt kanten. Men pilene peker begge veier.

Har kasta emballasjen ved et ryddesjau i garasjen, og den gamle plata hadde ikke noen monteringspiler...

Mvh

Frank Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlgi ikke ett fett. pilene peker begge veier ja, fordi det er anleggsflate på begge sider. (gir og mellomaksel)

trådene som er inni gummien er "lagt" på en måte så den åler mer da den står riktig. eller får den vridning feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noe ekspert på dette, men hardyskivene jeg har bestilt er tykkere mellom noen av noen av hullene, noe som tror vil gjøre dem sterkere ene veien en andre veien, tror det skal være slik at den tykkeste delen skal strekkes når du kjører framover, og den tynneste skal klemmes sammen ?

Monterte dette feil på ene biln min, å da var hardyskiven bare sarv etter et halvt år med rolig bruk, jeg pleier å se hvordan den gamle hardyskiven er montert på mellomaksel, så setter jeg inn den nye hardyskiven omgående på samme måte som den gamle står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en sjans på monteringa vi, så får vi se. Det eneste som er "ulikt" er skjøten på vulkinga langs kanten. Den er ca 10 mm fra den ene siden, og 20 mm fra den andre (ish...).

Pilene på plata er jo plassert ved hullene, så de må jo nødvendigvis peke mot anleggsflatene på kassa og mellomakselen. :)

Vi får freista og sjå, som de lærde sier.

Men uansett, takk for gode innspill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...