Jump to content

Motorbytte fra M20B20 -> M20B25, spørsmål ang. ledningsnett


Larsgunnar
 Share

Recommended Posts

Heisann! :)

Skal putte en M20B25 i E30'en, som org er en 320.

Lurer da på om jeg kan bruke ledningsnettet som er der fra før av? Eller er det bare å røske ut med en gang, å bruke ledningsnettet fra 325'en?

Trenger vel egentlig kun da ledningsnettet fra styreenheter og fram til motor, ser jeg for meg?

Ser for meg at i allefall noe på tenningssiden må byttes, da 320 motoren har fordeler i blokka, og 325'en på kammen.

Noen som har koblingsskjema til komplett ledningsnett?

Bilen jeg tar motor og ledningsnett fra er en '87 325i, preface hekk og facelift front, som visstnok skal være originalt.

Bilen jeg skal ha motoren i, er en '86 320i, som også har preface hekk og facelift front som originalt.

Setter STOR pris på all hjelp som er å få tak i! :)

Mvh

Lars Gunnar

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Står en ZF kasse på B20 motoren jeg plukka ut her om da'n, og Getrag 260 kasse ellerno på B25'en. Har ikke lagt merke til noe følere på girkassa jeg? Eneste jeg kan huske i farta var en ledning som gikk gjennom den gummilefsa nederst på girspaken..

Hvordan er ledningsnettet lagt opp på disse bilene? Det eneste jeg trenger er altså ledningsnettet fra styreenhetene og fram til motor, fra 325 ledningsnettet?

Link to comment
Share on other sites

må ha med elnett til motor ja. følere på gassen sitter på førersiden, att me svinghjulet, inærheten av starteren.

elnett til motor er delt.

da jeg bygget om hang hele elnettet til motor på motor når denne ble satt inn. enkel jobb.

Link to comment
Share on other sites

Lett å si når man ikke vet hvor mye som trengs å brukes.

Ser ikke vitsen i å bytte ledningsnett til lys i kupé f.eks når det allerede er der fra før.

Greia er at jeg har røska ut alt av ledningsnett i hele bilen, front til ræv, tilhørende alt av ledningsnett i kupé, og helt bak til baklyktene. Ser helst jeg slipper å måtte koble opp komplett ledningsnett til hele bilen.

Kan noen forklare hvor mye som må byttes på tenningssiden av bilen? Er det kun fra styreenhet og fram til motor jeg trenger å bytte?

Link to comment
Share on other sites

Vært i garasjen å sett på det nå. Ble straks litt verre enn først antatt..

Så jeg må faktisk ut med hele boksen som sikringene står i, med tilhørende ledningsnett? Faen.. Da kan jeg jo like greit bare røske ut alt å koble opp HELE 325 nettet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er dessverre mindre begavet på elektronikksiden, så jeg må bare ta det trinn for trinn her;

Den runde kontakten fra passasjersiden, som skal kobles til den andre runde på sjåførside, går til dysekontakter osv, og inn til hjernen på passasjersiden. Der passet ikke kontakten som skal inn på hjernen på 325 hjernen. Så da er vi altså enige om at alt FRA hjernen på passasjersiden, og fram til dysekontakter osv må byttes ut med 325 ledningsnett?

Er dette alt som må gjøres? Trengs det ikke å gjøre annet enn å bytte hjernen på sjåførside? Passer kontakten fra 320 nettet over på 325 hjernen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...