Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Heisann! Skal putte en M20B25 i E30'en, som org er en 320. Lurer da på om jeg kan bruke ledningsnettet som er der fra før av? Eller er det bare å røske ut med en gang, å bruke ledningsnettet fra 325'en? Trenger vel egentlig kun da ledningsnettet fra styreenheter og fram til motor, ser jeg for meg? Ser for meg at i allefall noe på tenningssiden må byttes, da 320 motoren har fordeler i blokka, og 325'en på kammen. Noen som har koblingsskjema til komplett ledningsnett? Bilen jeg tar motor og ledningsnett fra er en '87 325i, preface hekk og facelift front, som visstnok skal være originalt. Bilen jeg skal ha motoren i, er en '86 320i, som også har preface hekk og facelift front som originalt. Setter STOR pris på all hjelp som er å få tak i! Mvh Lars Gunnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 så lenge du har følerene på girkassen, så bruker du b25 elnett og hjerne. er noen år siden jeg stappet b25 motor nedi b20 bil. bolt on alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Står en ZF kasse på B20 motoren jeg plukka ut her om da'n, og Getrag 260 kasse ellerno på B25'en. Har ikke lagt merke til noe følere på girkassa jeg? Eneste jeg kan huske i farta var en ledning som gikk gjennom den gummilefsa nederst på girspaken.. Hvordan er ledningsnettet lagt opp på disse bilene? Det eneste jeg trenger er altså ledningsnettet fra styreenhetene og fram til motor, fra 325 ledningsnettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 må ha med elnett til motor ja. følere på gassen sitter på førersiden, att me svinghjulet, inærheten av starteren. elnett til motor er delt. da jeg bygget om hang hele elnettet til motor på motor når denne ble satt inn. enkel jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Vet at det er en stor rundt kontakt som skal skrus sammen ved torpedoveggen, på innsugssiden. Jeg trenger altså ledningsnettet derfra og fram til motor fra 325 ledningsnettet? Enn på tenningssiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 helt rett. tenningsiden henger fast i alt del elnettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Vil det si at jeg slipper å gjøre noe på tenningssiden, eller må jeg bytte alt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 bytt motor med tilhørende ledningsnett du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Lett å si når man ikke vet hvor mye som trengs å brukes. Ser ikke vitsen i å bytte ledningsnett til lys i kupé f.eks når det allerede er der fra før. Greia er at jeg har røska ut alt av ledningsnett i hele bilen, front til ræv, tilhørende alt av ledningsnett i kupé, og helt bak til baklyktene. Ser helst jeg slipper å måtte koble opp komplett ledningsnett til hele bilen. Kan noen forklare hvor mye som må byttes på tenningssiden av bilen? Er det kun fra styreenhet og fram til motor jeg trenger å bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 det er motornettet det er snakk om her. det som går fra den runde kontakta på torpedoveggen og ut til motor, samt ECU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Takk gud for det! Skal stikke å se på det i kveld. Takk for hjelpa så langt! Men er det noen som sitter på et koblingsskjema? Hadde virkelig vært greit å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Vært i garasjen å sett på det nå. Ble straks litt verre enn først antatt.. Så jeg må faktisk ut med hele boksen som sikringene står i, med tilhørende ledningsnett? Faen.. Da kan jeg jo like greit bare røske ut alt å koble opp HELE 325 nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 nei... du må ikke det. motornettet er bare koplet til den runde kontakten så går det inn i bilen på passasjersiden og inn til hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsgunnar Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Jeg er dessverre mindre begavet på elektronikksiden, så jeg må bare ta det trinn for trinn her; Den runde kontakten fra passasjersiden, som skal kobles til den andre runde på sjåførside, går til dysekontakter osv, og inn til hjernen på passasjersiden. Der passet ikke kontakten som skal inn på hjernen på 325 hjernen. Så da er vi altså enige om at alt FRA hjernen på passasjersiden, og fram til dysekontakter osv må byttes ut med 325 ledningsnett? Er dette alt som må gjøres? Trengs det ikke å gjøre annet enn å bytte hjernen på sjåførside? Passer kontakten fra 320 nettet over på 325 hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 på min 86 modell 320 passet kontakten fra preface 325 motor hvertfall... post bilder av problemene dine da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå