Gå til innhold

LED sideblink og framblink blinker 1 sek hvert 40 sek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, instalerte for ikke så lenge siden noen LED sideblink og framblink på en E46 1999. Sideblink fulgte det bare med noen strømtyver til å koble på og framblink følgte det med slike "LED resistors". Kitte er dette http://www.ebay.com/itm/150848685157?item=150848685157&viewitem=&vxp=mtr

Det som er problemet er at jeg nettopp la merke til at framblink og sideblink begge sider blinker i sånn 1 sek hver 40 sek eller no hele tiden, hva kan være problemet?

Skrevet

Leste nettopp på ett forum om at det kanskje var "bulb check"? For jeg vet den ene siden på sideblinkeren er det ikke pære i, men viser ingen varsel

Skrevet

har samma greiene på mine led pærer. vil tro det er bilen som sender signaler for å sjekke systemet.

led pærene krever omtrent ingen strøm for å lyse, koplet opp led strips i bagasjen på min e39, koplet til +kabelen i bilen, og skulle etterpå kople -kabelen, holdt i denne og led lyste på 20% lys ca :P

Skrevet

Hvilken bil er det snakk om?

Mest sansynelig er det pære sjekken som gir utslag, siden den er beregnet på gløde pærer så sender systemet ut en puls for og sjekke at motstanden i pæra stemmer, og siden led bruker mye mindre strøm så blinker den av denne lille pulsen.

Beste måten å fikse dette på er og deaktivere pæresjekk på de aktuelle pærene. Du må da ha diagnoseapparat, eller få et verksted til og gjør det for deg. :)

Skrevet

Er en E46 320i 1999 :) Men hva om jeg bare skaffer en ny pære til den ene siden? Den ble ødelagt når jeg monterte :P For sideblinkerne er som sagt bare koblet på gamle ledningene så de originale er jo fortsatt der.

Skrevet
Er en E46 320i 1999 :) Men hva om jeg bare skaffer en ny pære til den ene siden? Den ble ødelagt når jeg monterte :P For sideblinkerne er som sagt bare koblet på gamle ledningene så de originale er jo fortsatt der.

Så lenge det er led vil de blinke slik. :) Må deaktivere sjekk på de aktuelle pærene i såfall. :)

Skrevet

Hmm, ok. Da får jeg vel sjekke ut. Er vel ikke så avansert å deaktivere sjekken om jeg finner noen med apparat?

Skrevet
Hmm, ok. Da får jeg vel sjekke ut. Er vel ikke så avansert å deaktivere sjekken om jeg finner noen med apparat?

Nei det er ikke noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...