stianandre Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Ok, første feil er, når jeg skrur på blinklyset, så forsvinner alt lyset i hele dashbordet, ikke bare speedometeret, og dette er veldig plagsomt. (Byttet lysdimmeren for instrumentbelysningen, så var det ok, men måtte bytte til en som var fra E36 av en eller annen grunn, men er lik, bare ikke serienr) Andre feil er att det ofte kommer opp en feil i speedometeret som sier code, og da er hele speedoen død untatt der det står code, og noen varsellamper. venter ett par min, skrur av og på tenninga, så funker det igjen. dette er også en plagsom ting. (Byttet speedometer, tok den chipen fra det gamle speedometeret og satte inn i det nye, for og beholde km.stand, og etter det forsvant code meldingen:) ) Håper noen får bruk for dette Bilen er en 520IA 1994 e34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Ok, første feil er, når jeg skrur på blinklyset, så forsvinner alt lyset i hele dashbordet, ikke bare speedometeret, og dette er veldig plagsomt. Andre feil er att det ofte kommer opp en feil i speedometeret som sier code, og da er hele speedoen død untatt der det står code, og noen varsellamper. venter ett par min, skrur av og på tenninga, så funker det igjen. dette er også en plagsom ting. Noen som har noen erfaringer på dette, hva evnt, feil det kan være? tenker den første feilen er en jordingsfeil, men vis jeg står og blinker lenge, så komme lyset på igjen selv om blinklyset enda er der. Bilen er en 520IA 1994 e34. Takker så mye for hjelp. Har samme problemet med code meldingen... Utrolig plagsomt.. Hadde en tråd om dette for kort tid siden men fikk ikke noe gått svar på hva det kunne være.. Var en som sa det kunne ha noe me tyveri greier til radio i bilen.. Men tror ikke det har noe me det å gjøre siden jeg alltid har hatt annen spiller en orginalt å det er jo ikke alltid feilen kommer. Men har merket det sjer oftere nå i det siste.. Håper noen kan hjelpe oss me dette Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Ok, første feil er, når jeg skrur på blinklyset, så forsvinner alt lyset i hele dashbordet, ikke bare speedometeret, og dette er veldig plagsomt. Andre feil er att det ofte kommer opp en feil i speedometeret som sier code, og da er hele speedoen død untatt der det står code, og noen varsellamper. venter ett par min, skrur av og på tenninga, så funker det igjen. dette er også en plagsom ting. Noen som har noen erfaringer på dette, hva evnt, feil det kan være? tenker den første feilen er en jordingsfeil, men vis jeg står og blinker lenge, så komme lyset på igjen selv om blinklyset enda er der. Bilen er en 520IA 1994 e34. Takker så mye for hjelp. Har samme problemet med code meldingen... Utrolig plagsomt.. Hadde en tråd om dette for kort tid siden men fikk ikke noe gått svar på hva det kunne være.. Var en som sa det kunne ha noe me tyveri greier til radio i bilen.. Men tror ikke det har noe me det å gjøre siden jeg alltid har hatt annen spiller en orginalt å det er jo ikke alltid feilen kommer. Men har merket det sjer oftere nå i det siste.. Håper noen kan hjelpe oss me dette Mvh Ja enig:) Men har heller ikke orginalspiller i. Og tipper det er mange år si orginalspilleren har stått i for og si det sånn:) Hadde kanskje vert mulighet og hørt på bavaria:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Ja ring å spør så kansje de har et lurt svar. Viss du bare får snakket me noen som faktisk kan noen om Bmw. Myye tull ute på bavaria.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Ja ring å spør så kansje de har et lurt svar.Viss du bare får snakket me noen som faktisk kan noen om Bmw. Myye tull ute på bavaria.. Hehe tvile isje. Tanken slo meg i går når jeg byttet speedometer, det var att bak speedometeret så er det en liten kodebrikke, så vis du bytter den over fra det so sto i bilen til den du skal sette over i bilen, så kommer den rette km standen, å over den så står det code. Så jeg ser for meg att speedometeret er byttet før uten att den code brikken er byttet, muligens dette kan være årsaken? Noen som kan bekrefte teorien min? Får se om det hjalp å bytte speedometer nå da. Vett du om ditt er byttet noen gang? Uten å bytte den code brikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM5 Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Jeg mener at det er code brikken som er feilen. Holdt på å feilsøkte på en 92mod 520i, men fant ikke ut så mye. funka ikke speedometer, turtallet og bensinmåleren sto på fult og displaiet var sort. Så jeg skiftet instrument og førte over code brikken og koblet til. viste det sammen, så da var eneste jeg regna med som var noe galt med var code brikken. satt i den andre code brikken, så funka den... så du får høre med noen som har en code som hører til intrumentet ditt, vet ikke om kodene er lik på 520 fra 91 til 96. men test først, før du kjøper evnt. ny brikke. ny brikken må omkodes på bmw til rett km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Jeg mener at det er code brikken som er feilen. Holdt på å feilsøkte på en 92mod 520i, men fant ikke ut så mye. funka ikke speedometer, turtallet og bensinmåleren sto på fult og displaiet var sort. Så jeg skiftet instrument og førte over code brikken og koblet til. viste det sammen, så da var eneste jeg regna med som var noe galt med var code brikken. satt i den andre code brikken, så funka den... så du får høre med noen som har en code som hører til intrumentet ditt, vet ikke om kodene er lik på 520 fra 91 til 96. men test først, før du kjøper evnt. ny brikke. ny brikken må omkodes på bmw til rett km. Dette var til stor hjelp:D takknemlig for det. Tipper det koster noen kr å få ny brikke:) men vett du om det er mulig å finne ut hva den egentli har gått da? Siden heg regner med att speedometeret er byttet. I og me servicehefte har en service på 270000 mens det vise 250000. Så hadde vert greit og vite hvor langt denne egentli er gått:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Har nåkk blitt byttet speedo på min en gang får jeg har km på snart 88000 Å tror nåkk den er gått noe mer en det. Går det ikke bare an å code om den brikken som et på instrumentet nå? Eller må jeg bytte til et annet instrument me tilhørende code brikke? Er jo ikke alltid dette problemet er der heller så derfor synes jeg det er rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Har nåkk blitt byttet speedo på min en gang får jeg har km på snart 88000 Å tror nåkk den er gått noe mer en det. Går det ikke bare an å code om den brikken som et på instrumentet nå? Eller må jeg bytte til et annet instrument me tilhørende code brikke? Er jo ikke alltid dette problemet er der heller så derfor synes jeg det er rart.. Nei samme hos meg, bare av og til, men resten kan jeg ikke svare på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM5 Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 det som er feilen med at folk bytter ut instrumentet og ikke fører over code brikken. kjøper ett som har gått mindre for så lure event en kjøper. det går mange e34 rundt som har gått mere enn det som står på displayet. det er som sagt ulovlig og det kan gå utover forsikringa. hadde ikke vært den kjente feilen på displayet, så haddet det ikke vært slik og + at det er dyrt med nytt. Brukt code kan kodes til rett km stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM5 Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 vet ikke om det er andre plasser det lagres enn den code brikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Er vel ikke noe vits å få kodet om brikken når jeg ikke vet orginal kmstand. Så code mld som kommer opp må jeg bare leve med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Er vel ikke noe vits å få kodet om brikken når jeg ikke vet orginal kmstand. Så code mld som kommer opp må jeg bare leve med? Stemmer i mitt tilfelle også.. Vill jo fikse denne irriterende feilmeldingen som slår ut hele instrumentet å for min del kan. Jeg måtte slå av å på tenningen mange ganger før det virker igjen. Å noen ganger må jeg bare kjøre me det å prøve under kjøring eller vente til neste gang jeg skal ut å kjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet Juli 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2012 Er vel ikke noe vits å få kodet om brikken når jeg ikke vet orginal kmstand. Så code mld som kommer opp må jeg bare leve med? Stemmer i mitt tilfelle også.. Vill jo fikse denne irriterende feilmeldingen som slår ut hele instrumentet å for min del kan. Jeg måtte slå av å på tenningen mange ganger før det virker igjen. Å noen ganger må jeg bare kjøre me det å prøve under kjøring eller vente til neste gang jeg skal ut å kjøre.. Stemme det, samme eg åg må:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet November 20, 2012 Forfatter Share Skrevet November 20, 2012 Ok, første feil er, når jeg skrur på blinklyset, så forsvinner alt lyset i hele dashbordet, ikke bare speedometeret, og dette er veldig plagsomt. Andre feil er att det ofte kommer opp en feil i speedometeret som sier code, og da er hele speedoen død untatt der det står code, og noen varsellamper. venter ett par min, skrur av og på tenninga, så funker det igjen. dette er også en plagsom ting. Noen som har noen erfaringer på dette, hva evnt, feil det kan være? tenker den første feilen er en jordingsfeil, men vis jeg står og blinker lenge, så komme lyset på igjen selv om blinklyset enda er der. Bilen er en 520IA 1994 e34. Takker så mye for hjelp. Har samme problemet med code meldingen... Utrolig plagsomt.. Hadde en tråd om dette for kort tid siden men fikk ikke noe gått svar på hva det kunne være.. Var en som sa det kunne ha noe me tyveri greier til radio i bilen.. Men tror ikke det har noe me det å gjøre siden jeg alltid har hatt annen spiller en orginalt å det er jo ikke alltid feilen kommer. Men har merket det sjer oftere nå i det siste.. Håper noen kan hjelpe oss me dette Mvh Hei. Glemte og gi beskjed til deg, men jeg fant problemet. Jeg byttet speedometer, men beholdt tok "chipen" som sto i det gamle over i det nye for og beholde km.stand, og etter det var problemet løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå