Gå til innhold

e39 i nødmodus. går ikke fortere enn 100km/t


Rostad
 Share

Anbefalte innlegg

Er for tiden i sverige på ferie. Kjørte først fra trondheim til stockholm på tirsdag og er nå på tur tilbake. 10 mil før sundsvall, så lå jeg i ca 120km/t da bilen plutselig bremsa opp, i 1 sek og abs lampa lyste en kort periode, å bilen begynte å harke litt, så ville ikke bilen gå fortere en 100km/t. Da virka d som antispinn slo inn å bremsa motorn. Gul motorlampe, EML og antispinnlampe lyser konstant.

Stoppa opp å sjekka litt. Motoren jager rundt 2500-3500rpm når jeg gasser. Hvis jeg begynner å kjøre igjen, så får jeg vanlig motorkraft fram til 100 km/t. Cruisecontrol fungerer heller ikke. Kun motorlampe lyser ved start av bilen, når jeg gir gass kommer EML og antispinn lampa.

Dette er en M52TUB20 motor mener jeg.2000 mdl.

Mandag ble radiator byttet, og husket jeg nappa ut en kontakt til en kamsensor for å få bedre plass, anna enn d er d ikke gjort noe spesielt i d siste. Har fungert feilfritt på turen fram til dette. 1100km ca. Natter over i sundsvall nå å skal se om d er noen som kan ta diagnose i morgen.

Noen som har noen formening om hva d kan være, noe som kan gjøre for å utbedre situasjonen?

Abs sensor?

Kamsensor?

Veivsensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en liten boks med 4 el 5 sikkringer i et rom under kupefiltret på høyre side i motorrommet. I hvertfall en av de 30 amp sikkringene går til gear og motorstyring. Sjekk disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Har hatt det samme med min 523 99 mod.De holder på å finne ut av det.Byttet alle plugger og coils,men fortsatt er det problemer innimellom.Kan ligge i 120 så bremser motoren ned.Går da på 5 sylindre.Har feilsøkt mange ganger og viser stadig sylinder 1.Men så går det dager uten problemer.Har også hatt problemer med lampene på dashen men er i orden nå.Fikk beskjed om at det kunne være en av 4 lambdasonder,men det skal ikke gjøre fusking.Bilen vil bruke mye bensin om de går.Kan også være luftmassemåler?Ting blir byttet om for øyeblikket for å flytte på problemene.Kan da finne ut feilen.Billige hjullagre til bilen.

Byttet i går.2200.- for alle 4 lagre.Har to gode ekspertmekanikere som venner.Si ifra om det trengs.coils og platinaplugger fra usa for 1800.-Skal prøve bilen noen dager før de gjør noe igjen så får vi se.Ikke lett å finne ut av.Tenkte jeg skulle spørre om det samme som du.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk byttet throttlebody og kamsensor, men det hjalp ikke. Ledningene mellom hjernen og gasspjell er testet med ohm måler å diverse, så alt er greit der. De sier at det er styreenheten som er fucked. I 2010 skjedde dette med hjernen. Jeg sendte da inn styreenheten til simco, som loddet på ny kontakt. Så det spørs om noe har skjedd i forbindelse med loddingen som ble gjort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...