Chris00000 Skrevet Juli 29, 2012 Skrevet Juli 29, 2012 Heisann. Jeg har en bmw 525 e34 som koker. Motoren er nyoverhalt og ny overhalt topp som er trykktesta og planslipt hos sylinderservice. Ny vannpumpe, ny termostat. skifta viskosekoblinga til vifta til ei som jeg hadde liggende som virka som var bedre enn den som stod på. har også fått tak i radiator fra bjarne johansen. radiatoren kommer fra en 525 med automat jeg finner ikke utav hvorfor den koker. Kan noen hjelpe meg? På forhånd takk Jeg kan nevne at jeg ikke har den skjermen som skal sitte på radiatoren og rundt vifta :/
Kjell Z3 Skrevet Juli 29, 2012 Skrevet Juli 29, 2012 Er det på tomgang den koker? Skjermen rundt vifta må du ha ellers så suger den luft fra alle kanter.
Ullsokk Skrevet Juli 29, 2012 Skrevet Juli 29, 2012 Har du lufta på riktig måte? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Chris00000 Skrevet Juli 29, 2012 Forfatter Skrevet Juli 29, 2012 har prøvd og lufte så godt jeg kan . med lufteskruen foran på radiatoren og radiatorlokket. Den koker egentlig på tomgang og med kjøring i 50 sona og lavere. harke prøvd i høyere fart. Når jeg parkerer bilen kan jeg se damp og bobler utifra lufteskruen på radiatoren. Er varme i varmeapparatet og veldig mye trykk. vet ikke hvor mye trykk som er vanlig men er det andre lufteskruer enn på radiatoren?
LarsBMW Skrevet Juli 29, 2012 Skrevet Juli 29, 2012 Nei, ikke på m50. Den kappa er viktig, men skal ikke koke i 50 kmt uten heller. Prøv å luft mer. Kommer det kun væske ut av lufteskruen? Kjør motoren varm (trykk i system) og åpne luftingen. Kommer det bobler/damp? Da må du lufte mer.
bmw-520i Skrevet Juli 29, 2012 Skrevet Juli 29, 2012 kan ver varmeregisteret som tar inn luft. nå er vel ikke det en kjent feil på e34 men ser ut som du har bytta og testa det meste.
Ullsokk Skrevet Juli 29, 2012 Skrevet Juli 29, 2012 Gjør som det står her! viewtopic.php?t=105814 Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Chris00000 Skrevet Juli 29, 2012 Forfatter Skrevet Juli 29, 2012 skal prøve og skifte sirkulasjonspumpa med sikringsboksen og se om det hjelper. sikringen til pumpa ryker hver gang jeg setter på tenninga og må prøve og finne ut av det. har en radiator til men den er mye mindre og kortere :/
Reset Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 Jeg har e36 325i med m50b25. Jeg har ikke kappa rundt vifte. Fungerer bra det
Chris00000 Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Skrevet Juli 30, 2012 Sikringen til sirkulasonspumpa ryker hele tiden når jeg tar på tenninga, selv med stikket til pumpa av. sikring nummer 27, Hjelp?
Olelink Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 Den sirkulasjonspumpa skal ikke ha noe å si da bilen uansett ikke skal koke om bilen står aldri så lenge på tomgang en varm dag med varmapparatet på kaldt (mao stengte varmtvannventiler). Dekslet rundt vifta alle snakker om er viktig men som en annen sa er det slettes ikke avgjørende for kjølesystemet. Kjørte selv lenge uten dette med forskjellige m50 motorer og har ikke merket noen forskjell. Hvor mange ganger har bilen kokt etter at du fikk overhalt motor ? Begynnte den å koke med en gang du fikk den fra overhaling eller virket alt fint en stund ? Toppen/motor kan allerede være skadd igjen etter den første kokingen og da vil ikke all verdens lufting hjelpe. Du sier det bobler rundt lufteskruen ? Den skal være 100% tett, farlig overtrykk skal gå via radiator lokket som har innebygd overtrykksventil på 2bar. Mister den vann/lekker det andre steder enn lufteskruen ? Stiger temperaturen veldig raskt hvis motor er kald og startes ?
Olelink Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 Sikringen til sirkulasonspumpa ryker hele tiden når jeg tar på tenninga, selv med stikket til pumpa av. sikring nummer 27, Hjelp? Sikker på dette, sikkring 27 er ikke sirkulasjonspumpa, den har sikkring 29. Sikkring 27 går til varmeapparat/air condition panelet.
Chris00000 Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Skrevet Juli 30, 2012 når jeg startet motoren for første gang gikk det helt greit, fram til motoren ble 90 grader og begynte og lekke vann ut av slangestussen inn på toppen. fiksa lekkasjen og bilen varte greit ei god stund fram til den begynte og lekke igjen. Fiksa lekkasjen nok en gang og bytta radiatoren til en som var større og riktig. Hvis jeg har hærjet litt eller stått lenge på tomgang blei den varm men bare og kjøre litt så gikk det greit igjen. når jeg fiksa lekkasjen siste ganga så kokte den. Har bytta termostat, bytta vannpumpe. Bilen blir ikke veldig fort varm men helt normalt føles det. Lekker ingen annen plass nå lengre enn ut av lufteskruen og forsvinner ikke vann når jeg har kjørt tidligere. Bilen har kokt 3 ganger etter jeg overhalte den og jeg har kjørt 2000 etter overhaling. Den ventilen går ikke i det heletatt. Har vært ac på bilen men ac kompressoren, kondensoren og rørene inn til kupeen er koblet bort. og sikring nummer 27(7,5A) ryker med en gang man tar på tenninga.
Kjell Z3 Skrevet Juli 30, 2012 Skrevet Juli 30, 2012 Sjekk om det blåser eksos inn i kjølevannet, dette kan du få målt.
Chris00000 Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Skrevet Juli 30, 2012 en ting til som er rart med tanke på at sikring 27 går til varmeapparatet. et blåser varmluft uansett om står på fult eller kald luft?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå