Jump to content

m50 b25 Koker, Haster..


Chris00000
 Share

Recommended Posts

Heisann. Jeg har en bmw 525 e34 som koker.

Motoren er nyoverhalt og ny overhalt topp som er trykktesta og planslipt hos sylinderservice.

Ny vannpumpe, ny termostat. skifta viskosekoblinga til vifta til ei som jeg hadde liggende som virka som var bedre enn den som stod på.

har også fått tak i radiator fra bjarne johansen. radiatoren kommer fra en 525 med automat

jeg finner ikke utav hvorfor den koker.

Kan noen hjelpe meg? :P

På forhånd takk :)

Jeg kan nevne at jeg ikke har den skjermen som skal sitte på radiatoren og rundt vifta :/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

har prøvd og lufte så godt jeg kan . med lufteskruen foran på radiatoren og radiatorlokket.

Den koker egentlig på tomgang og med kjøring i 50 sona og lavere. harke prøvd i høyere fart.

Når jeg parkerer bilen kan jeg se damp og bobler utifra lufteskruen på radiatoren.

Er varme i varmeapparatet og veldig mye trykk. vet ikke hvor mye trykk som er vanlig men :P

er det andre lufteskruer enn på radiatoren?

Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke på m50. Den kappa er viktig, men skal ikke koke i 50 kmt uten heller. Prøv å luft mer. Kommer det kun væske ut av lufteskruen? Kjør motoren varm (trykk i system) og åpne luftingen. Kommer det bobler/damp? Da må du lufte mer.

Link to comment
Share on other sites

skal prøve og skifte sirkulasjonspumpa med sikringsboksen og se om det hjelper. sikringen til pumpa ryker hver gang jeg setter på tenninga og må prøve og finne ut av det.

har en radiator til men den er mye mindre og kortere :/

Link to comment
Share on other sites

Den sirkulasjonspumpa skal ikke ha noe å si da bilen uansett ikke skal koke om bilen står aldri så lenge på tomgang en varm dag med varmapparatet på kaldt (mao stengte varmtvannventiler).

Dekslet rundt vifta alle snakker om er viktig men som en annen sa er det slettes ikke avgjørende for kjølesystemet. Kjørte selv lenge uten dette med forskjellige m50 motorer og har ikke merket noen forskjell.

Hvor mange ganger har bilen kokt etter at du fikk overhalt motor ?

Begynnte den å koke med en gang du fikk den fra overhaling eller virket alt fint en stund ?

Toppen/motor kan allerede være skadd igjen etter den første kokingen og da vil ikke all verdens lufting hjelpe.

Du sier det bobler rundt lufteskruen ?

Den skal være 100% tett, farlig overtrykk skal gå via radiator lokket som har innebygd overtrykksventil på 2bar.

Mister den vann/lekker det andre steder enn lufteskruen ?

Stiger temperaturen veldig raskt hvis motor er kald og startes ?

Link to comment
Share on other sites

Sikringen til sirkulasonspumpa ryker hele tiden når jeg tar på tenninga, selv med stikket til pumpa av. sikring nummer 27, Hjelp? :(

Sikker på dette, sikkring 27 er ikke sirkulasjonspumpa, den har sikkring 29.

Sikkring 27 går til varmeapparat/air condition panelet.

Link to comment
Share on other sites

når jeg startet motoren for første gang gikk det helt greit, fram til motoren ble 90 grader og begynte og lekke vann ut av slangestussen inn på toppen.

fiksa lekkasjen og bilen varte greit ei god stund fram til den begynte og lekke igjen.

Fiksa lekkasjen nok en gang og bytta radiatoren til en som var større og riktig.

Hvis jeg har hærjet litt eller stått lenge på tomgang blei den varm men bare og kjøre litt så gikk det greit igjen.

når jeg fiksa lekkasjen siste ganga så kokte den.

Har bytta termostat, bytta vannpumpe.

Bilen blir ikke veldig fort varm men helt normalt føles det.

Lekker ingen annen plass nå lengre enn ut av lufteskruen og forsvinner ikke vann når jeg har kjørt tidligere.

Bilen har kokt 3 ganger etter jeg overhalte den og jeg har kjørt 2000 etter overhaling.

Den ventilen går ikke i det heletatt.

Har vært ac på bilen men ac kompressoren, kondensoren og rørene inn til kupeen er koblet bort. og sikring nummer 27(7,5A) ryker med en gang man tar på tenninga.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...