Gå til innhold

QMI


onwheels
 Share

Anbefalte innlegg

Det er mange slike produkter på markedet, noen har positive og noen har negative innvirkning på våre motorer og forbruk.

Jeg bruker selv noen av disse produktene i drivstoffet (PROLONG Diesel+) og mener at dette hjelper meg mot kondens, koks og bedre start på vinteren, men innerst inne så trur jeg at dette er en utgift som går rett ut vinduet uten at jeg får noe igjen.

Det jeg er helt sikker på er å blande slike produkter i motorolje og girolje er etter min oppfattning bannlyst, her tar den enkelte stor risk, ivertfall dersom du har garanti på bilen.

Det heter seg at trua kan flytte store lass, det jeg mener her er at det er lett å påvirke oss at vi trur at forbruket går ned, vi trur at motoren går bedre/finere, vi trur osv, men innerst inne så gjør det ikke det.

Vet ikke hva jeg skal svare, men jeg har to helt nye biler og der skal jeg ikke begynne med disse lurium produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolong er garantert det beste produktet:) Har smurt inn hele bilen med dette og motoren min høres meget bra ut (oljetilsetting/kardang/gir og registerdrev) Fikk høre fra en BMW mekaniker at min m50b20 mekanisk-sett høres helt perfekt ut, alt glir så mye lettere og friksjonen er nesten ikke tilstede.

Kjør på med Prolong i hele driverket og motor! Jernfilspon? Ikke nå mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at de som hører at motor og driverk går penere etter behandling med dette produktet har lagt godvilja og litt mer til for å "høre" dette. At en BMW mekaniker kan uttale seg om hva som er mekanisk perfekt eller ikke er jo helt bak mål:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pro long ble fylt på en mercedes 320 cdi æ hadd før.syntes motor hadd my mekanisk lyd etter olje bytte,så en kompis skulle se på dette for meg mens jeg var bortreist. kom hjem og motor var mye stillere,kun tilsatt prolong,uten at jeg fikk vite det før jeg hadde kjørt i flere dager ;) har nå fylt på prolong sammens castrol olje på min 740ia,betydelig stillere når den drar tungt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juks og fanteri,de som selger produktet svindler folk,står at det er testet av NAF og diverse andre men var lett å se at det var humbug,alt så veldig amatørmessig ut,Muligens hadde jeg turt å putte dette middelet i en gammel traktor.Samme gjelder QMI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at de som hører at motor og driverk går penere etter behandling med dette produktet har lagt godvilja og litt mer til for å "høre" dette. At en BMW mekaniker kan uttale seg om hva som er mekanisk perfekt eller ikke er jo helt bak mål:))

Jeg kan tenke meg til at en BMW-mekaniker kan høre stor forskjell på motorer. Da vedkommende har vært borti mye rart. Og hvorfor skal ikke min motor høres bra ut? Med nye deler og minimalt med friksjon så høres den bra ut. Du bør kanskje prøve ut produktet selv..

og hvorfor er det helt bak mål?? Noen kan motor.. andre ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pro long ble fylt på en mercedes 320 cdi æ hadd før.syntes motor hadd my mekanisk lyd etter olje bytte,så en kompis skulle se på dette for meg mens jeg var bortreist. kom hjem og motor var mye stillere,kun tilsatt prolong,uten at jeg fikk vite det før jeg hadde kjørt i flere dager ;) har nå fylt på prolong sammens castrol olje på min 740ia,betydelig stillere når den drar tungt,

takk, du vet!! siden du faktisk har prøvd ut produktet.. Skal sies at bore-riggene bruker pro-long, da utstyret deres er under EKSTREM påkjenning! Har og fått med meg at enkelte verksteder i Alta har tatt inn produktet og TK-motor bruker det regelmessig.

Idioti å uttale seg om noe man ikke har testa eller vet hva er engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt sjansen på noe slikt. Bensintilsetnigner er somregel bare parafin (om jeg husker rett), og det gjør jo forsåvidt nytten når det kommer til å rengjøre bensinrør/dyser etc. Da det løser opp ting bensin ikke løser opp. Har sett flere tester på utslipp før/etter en slik "parafinvask" og det har definitivt vært forskjell.

Tilsetnigner til olja er jeg derimot mere skeptisk til. Selv om det kanskje gjør jobben (løser opp koks etc.) kan dette være med på å ta livet av en motor, dersom denne tidligere har gått langt mellom oljeskift, og gått på generelt billig olje. Større flak/partikler av dritt kan løsne, og tette kritiske punkter i smøresystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna sånt tull. Hvorfor tror dere motorene ble laget med spesifikasjonskrav til oljen? De forskjellige oljene fra før oppfyller forskjellige krav. F.eks. BMW motorene skal ha LL-04.. Heller du på mye tullball så kan det skje noe kjemisk der den plutselig ikke oppfyller LL04 lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...