Gå til innhold

Ingen varme i kupe, kun iskald luft. E39


Bjornhbjelland
 Share

Anbefalte innlegg

Før alle begynner, har gjort alle nødvendige søk i forumet og prøvd det meste av metoder uten resultat. Så når var det på tide med en "hjelp meg" tråd. ;)

Ting som har sjekket/prøvd:

- Vann ventil (demontert og satt 12v på stempler. Er iorden)

- Skikkelig lufting av kjølesystem (X antall ganger)

- Etterfylt plenty av glykol (noen påstår at det kan vere problemet)

- Byttet termostat

- Byttet termostat hus til ALU hus med plenty pakningstoff

- Byttet vannpumpe

- Sjekket etter lekkasjer i slanger inn og ut av blokk samt inn og ut av kupe.

Slanger inn og ut framme ved radiator er helt varme og fine. Termostat åpner seg ved 92 grader og driftstemperatur peiker rett opp inni dashbordet.

Problemet pr. dags dato er at det kun blåser isende kald luft inn i kupe selv om det er 32 grader på apparatet. Vifter på fult og det blåser bare iskaldt.

Slanger inn og ut av vannventil er lunken (dette på grunn av varme fra motorblokk, ikke temp vann). Likt er det med slanger inn og ut av kupe. Iskalde.

Har søkt og prøvd det så går an å prøve men begynner å gå tom for kreative løsninger. Er veldig frustrerende.

Er det noe som går an å programmere her? Noe som har slått seg i vrang lås som bare går an å aktivere digitalt eller ved diagnose? Kan det være for lite/tom for AC gass?

Er åpen for ALLE forslag (utenom dem nevnt ovenfor som er gjort).

TAKK FOR ALLE SVAR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Byttet du kun frontpanelet (dekselet) eller hele enheten? Jeg bytet hele greia og ble kvitt problemet. Eller så kan du ha kjøpt en defekt enhet. Vanlig feil dette her.

Som kabeldeigen sier; prøv å få lånt deg en klimaenhet du vet virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hørt med bmw verksted om de kan vite noe?

Nei, har ikkje hørt med dei. Men vil automatisk tru at løsningen deiras er å "Sette opp ein time, så får me sjå". Det er eg ikkje så veldig interessert i.

Byttet du kun frontpanelet (dekselet) eller hele enheten? Jeg bytet hele greia og ble kvitt problemet. Eller så kan du ha kjøpt en defekt enhet. Vanlig feil dette her.

Som kabeldeigen sier; prøv å få lånt deg en klimaenhet du vet virker.

Bytta heile modulen. Men er nok godt mulig den har sitt bedre dager. Noken som er interessert i et kjapt bytte lån? Vil ikkje investera mer penga i endo et til klimapanel.

Forøvrig har eg bestilt time til onsdag hos lokal verkstedet, kanskje dei finner ut av noke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med føleren som sitter fremme ved torpedoveggen. Den pleier og ryke og da blåser den bare kaldluft siden den ikke "vet" tempen inne i bilen.

I motorrom eller inni kupe? Klarer du å finne denne på på en ETK ?

22352.gif

Er det nr.5 på bildet du tenker på?

05 Temperature sensor, heater 64118391392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med et BMW verksted hvor denne føleren sitter. Skal være en ganske enkel og ikke så dyr affære å bytte:) Har selv fått problem med at det smått blåser kaldluft så jeg må vel bytte den etterhvert.

Er litt vanskelig å si noe ut fra den tegninga du har over varmapperat. Er ofte "Donald Duck" tegninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er den sensoren eg tror du tenker på, så sitter den i nærheten av varmevifta/register. Da må dashbordet ut. Men det ser ut som det er eneste utvei.

Får høre ka verkstedet seier på onsdag. Med mindre dei har funnet en løsning, så blir det nok bytte av varmeregister og begge temperatur sensorer inne i kupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...