ælgen Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Skiftet olje og oljefilter på 524n ikveld, etter jeg hadde kjørt ca 3mil så begynte oljetrykkslampa å lyse :/ stoppet bilen for å se etter eventuelle lekkasjer og peilet at det var nok olje på den. Etter jeg startet bilen igjen forsvant lampen, men etter en stund så lyste den igjen, men da lyste den veldig svakt. Kan det være att det er så tilfeldig att oljetrykksgiveren har tatt kvelden? Har ikkje fått målt trykket enda. Brukte Texaco 10 40 diesel motorolje. Noen som har vært bortig noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 På en annen eldre bil (dog ikke BMW) hadde jeg samme problem at oljetrykket sank når motor var varm. Jeg konkluderte med at oljen var for tynn når den ble varm og dermed klarte ikke å holde trykket oppe. Tappet 10w40 oljen ut og hev på 5w50, og det gjorde at oljetrykket økte slik ikke oljetrykkslampen begynte å lyse.. Kan være det er noe annet her, men ville hvertfall dele noe slikt jeg var borte i... =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 2, 2012 Share Skrevet August 2, 2012 Hei Fant 524td i smøretabellen, det jeg fant ut var at denne motoren skulle ha en 0w40 olje (Castrol), den oljen du har tappet på er noe tykkere en det som er anbefalt, men det skal i utgangspunktet ikke ha noe å si på sommerentemperatur. Du burde fått sjekket oljetrykksgiveren før du eventuelt bytter olje på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ælgen Skrevet August 4, 2012 Forfatter Share Skrevet August 4, 2012 Synes nesten det er litt for tilfeldig at oljetrykksgiveren skal tulle rett etter oljeskift :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 4, 2012 Share Skrevet August 4, 2012 0w-40 castrol skal du hvertfall ikke helle på. og hvertfall ikke castrol! men om lamåpa lyser svakt så kan det være giveren eller printkortet på instrumentet. det er dårlige greier på e28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 0w-40 castrol skal du hvertfall ikke helle på. og hvertfall ikke castrol! Tull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 0w-40 castrol skal du hvertfall ikke helle på. og hvertfall ikke castrol! Tull det er så langt ifra tull som det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ælgen Skrevet August 5, 2012 Forfatter Share Skrevet August 5, 2012 Trur ikkje na gamle motoren treng syntetisk olje i d heile tatt.. Få nedpå nokka tjukk graut av ei mineralolje trur jeg gjør susen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 6, 2012 Share Skrevet August 6, 2012 0w-40 castrol skal du hvertfall ikke helle på. og hvertfall ikke castrol! Tull det er så langt ifra tull som det går Jo det er tull, slutt med det pisspreike du sprer rundt deg. Svake sinn kan faktisk tro på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 kom med bevis på att jeg snakker tull da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå