pedro Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Har fått tak i en brukt tom topp og ønsker å få denne portet da planen er å chippe bilen og kanskje sette på hvassere kammer. Noen som tar på seg å gjøre en portingsjobb i Akershus/ Buskerud traktene(eller sør/østlandet)? Chip og porting + grenrør står på ønskelisten sammen med noen brukte kammer. Noen som har noe liggende eller kan gi noen gode tips? P
pedro Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Er det Schrick ventiler å få kjøpt til M50 også? Noen som vet? Prøvde å forstå noe fra skrytesiden deres, men det var ikke enkelt å få ut noen katalog over noe som var eldre en M52.
Kimmit Racing Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 er bare tull og porte om du ikke skal ha større ventiler. jeg har +1mm oversize ventiler på lager
pedro Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Yes Det er derfor jeg har liggende ute ett spørsmål om Schrick fortsatt leverer ventiler til M50 Oppsettet blir da to innsugskammer større ventiler porting og chip. hadde vært gromt med Dbilas innsug også, men jeg har ikke penger til det desverre. Er ute etter 200hk eller litt mer. Kan du ta en portejobb da? p
GeRo Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Hvis du ikke skal ta opp volum så ville jeg ha fått en til å porte topp og modifisert ventiler, dette utgjør veldig mye, større ventiler er også bra men ikke et must, kan være penger ut av vinduet ved mild trimningsgrad. Dette er det kun en håndfull som kan i landet, det finnes helt sikkert noen på østlandet, hør med med noen i rally/racingmiljøet som virkelig har peiling. Jeg ville også fått tak i trimkammer også, dyrt men nødvendig. Den som skal porte vil også i mange tilfeller vite hvilke kammer du skal bruke for å beregne selve portingen etter åpne og lukkehastigheter på ventiler mm.
Kimmit Racing Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 om du kjører +1mm ventiler og fullradie sliper ventilsetene+pusser litt i kanalene dine så er du imål med 200hk.og kjører du med trimkammer så henter du ut ca 10-15 hk extra
pedro Skrevet August 7, 2012 Forfatter Skrevet August 7, 2012 Ok Ikke sugen på å porte toppen selv. Noen som tar denne jobben på toppen med porrting og ventiler på østlandet uten at det blir for mye "styr" rundt det? Har effektanlegg og vurderer andre kammer og chip. Med porting og en ventiljobb skulle jeg være innenfor mitt mål om 200+ihvertfall. Har ikke landet på en spesiell chip enda. Eirik Viste og Fezken skaffer begge chipper fra 1000 til 1300kr. Viste sine chipper er det kommet bra tilbakemeldinger på. P
kortsluttning Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Noen som vet hva det vil komme på og overhale, porte, skifte kam, små trimme en m54b30? skifte vanos pakninger...
Kristian H. Foss Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Alf Eng kan mye om sugemoterer, tror han holder til i Trøgstad. Engs auto. Mulig han porter topper.
pedro Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Fikk opp to navn på trimming/ tuning ved søk i nærheten av Oslo. Kjell Kirkebakken, Oslo og Alf Eng, Trøgstad Men ingen telefonnr på disse? Noen som kan hjelpe her?
Kristian H. Foss Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Begge de to er anerkjente motorbyggere. Alf Engs firma heter Engs auto. Søk opp bedriften. Mvh Kristian.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå