Gå til innhold

divad's BMW 325i Coupe Stroker B28 veiv handlet :)

divad
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tid for liten Update!

Handla meg nytt drivverk her om dagen. 325 bakre mellomaksel, 325 differensial og 328 stikkaksler. Slenger ut litt bilder jeg :)

Jekket opp og bukket den opp!

hge0k3xgeknrtge8rzvc.jpg

98rqwbsj1hk1krmhutk9.jpg

05ly7955ygs93m7qs8vc.jpg

llj0k3zsa3kocws58uqy.jpg

Irritasjonsmoment 1 - endte opp med å kappe mesteparten av boltene siden jeg likevel hadde nye!

ksswgwtjlspm568yoil8.jpg

Irritasjonsmoment 2 - Løsnet tilslutt etter en tur til biltema med muttertrekker og rette pipa!

6v52pd6hawi62mni13eq.jpg

Ferdig montert! Skal male et strøk til etter skrapene under montering :)

pf00zylz9vh1n6jw6wj7.jpg

cuykousjs7g3n5zsjn9n.jpg

Senket ned på bakken igjen og klart for testtur!

5e4kkmsqpv0ljm7v08dy.jpg

Resultat - Meget oppegående!

tc1tyrl1n5o5uvzgwsyk.jpg

BONUSBILDE:

Kompisen min som var med å skrudde fant ut at han skulle bytte olje på differensialen sin også(Range Rover 2.5TDI) - Noe som viste seg å ikke være dumt! Slik så den olja ut!

c947vsdyuf5arxwfb60w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo ikke bli dåli dette :)

Nei håper da ikke det :)

Planen fremover nå er å fjerne all rust og male opp hele bilen under/oppgradere. så endel slitte foringer og stag da jeg jobbet under bilen :)

Ting som skal handles inn:

Kraftigere stab.stag foran og bak

M50B25 motor

Panser og frontrute også da, men ser ikke ut som mange har det liggende i nærheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir king kong! hold oppdatert med bilder når du maler opp under:D da jeg sku gjort det selv! Men den diffen var det mye stress å bytte? nei? :) har forstått at det er nokk å bytte bakre del av mellomaksel, men aldri noe erfaring med det men stemte det? har 325 og 328 samme drivaksler? men hvordan var det å bytte bare halve mellomakselen da denne egentli er ballansert? når du deler din egen burde du jo merke av før du deler den, hvordan blir det når du får halve fra en annen bil da er det jo ingen merker???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir king kong! hold oppdatert med bilder når du maler opp under:D da jeg sku gjort det selv! Men den diffen var det mye stress å bytte? nei? :) har forstått at det er nokk å bytte bakre del av mellomaksel, men aldri noe erfaring med det men stemte det? har 325 og 328 samme drivaksler? men hvordan var det å bytte bare halve mellomakselen da denne egentli er ballansert? når du deler din egen burde du jo merke av før du deler den, hvordan blir det når du får halve fra en annen bil da er det jo ingen merker???

Yes skal ta bilder :) Diffen var en grei jobb å bytte. Begynte på lørdagskveld å skru ned gamle diffen. Uheldigvis var det fest på verkstedet da jeg skrudde, så etterhvert ble det noen øl og jeg ble litt for snøblind til å skru videre. Dagen etter reiste jeg på biltema å handla rette pipa til drivakselmutteren. Så tog et par kvelder å bytte inkl. mye drøsing og øldrikking!

Bytta bare bakre mellomaksel ja. Smelte det bare på plass uten noen balansering. Merket ikke noe risting eller lignende under test turen. 325 og 328 drivakslinger vet jeg ikke om det er forskjell på, men var hvertfall grei forskjell på 318is og 328 aksler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier det var forskjell på 318is aksler? er ikke dette en 325? eller var det bare motoren som var byttet? :) gikk det gamle sund?

Bilen er 318is og det er kun motoren som er byttet. Så nå har bilen en mye bedre utveksling, og sperre :) gamle diffen/akslingene er i god stand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update - Nye baklys fra GS:) Endel mørkere enn orginal hvitblink. Ikke se på resten av bilen, får vondt når jeg ser hvor skitten den er der den står :(

Kan også skimte vinterhjula som står på nå. Selv om den ikke blir kjørt i vintermånedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja da har jeg henta en ny motor som skal settes inn etterhvert.

Er en M50B25 med VANOS, så da er den 1993+ ettersom jeg forstår. Selger sier at den er godt under 200 000km, men det er det jo ingen garanti for :)

Uansett. Planen for denne motoren er:

- Full vask og ned pussing

- Males opp og lakkere

- Hone sylindre

- Overhale VANOS

- Nye stempelringer

- M52B28 veivaksel

- M52B28 stempler med nye ringer

- 135mm råder

- Evt. nye lager

- Skifte alt av tetninger og pakninger

- Nytt grenrør(M3) og eksosanlegg

- Nytt innsug? (S50)

- Chip

Har ikke tenkt så mye på hva som skal gjøres med toppen. Først og fremst overhaling av ventiler, men porting og planing frister. Blir også muligens nye kammer.

zu5q8mww1it7l1l2gwz5.jpg

Motor kommet opp i bukken og klar for stripping.

7lgiilsuwd27h5gqi2ek.jpg

Blir moro med litt motorskruing! :) Tips og råd er aldri feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...