Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søk på forumet så får du en haug med forskjellige svar og det finnes ingen fasit. Det går sannsynligvis bra hvis;

A: Bilen blir tunet skikkelig av noen som vet hva de holder på med og ikke ved hjelp av en jallaboks fra Ebay, det mest kritiske her er heller girkasse enn motor.

B: Bilen blir brukt normalt og ikke herjet med og at bilen blir skikkelig vedlikeholdt, da spesielt motor og girkasse.

Skrevet

Nei, tenkte ingen jalla chipping.. tenkte på estuning.no altså ny programvare.

Men er det sant at forbruket går ned? Synes det høres rart ut med 50 hk ekstra.

Skrevet

Ved skikkelig tuning hvor det blir tatt hensyn til hva dreiemoment girkassen tåler slik det er i original software så går det nok sannsynligvis bra ved normalt bruk. Ved normalt bruk mener jeg ikke å kjøre med et egg under gasspedalen men å unngå rivstarter ut av kryss og spinning og sladding og å la maskineriet oppnå driftstemperatur før en flater jernet.

Ta også gjerne å flush girkasse å skift filter i forbindelse med tuning (Automatkasse) så får du også sett hvordan den gamle olja ser ut.

At bilen bruker mindre drivstoff ved tuning er vel både sant og usant, du får en motor som er sterkere og dermed kan du gi mindre gass og dertil spare drivstoff ved moderate hastigheter men klart skal du bruke alle de nye kreftene du har fått så må jo selvsagt hestene ha mat og 268 hester trenger mer mat enn 218 hester :)

Skrevet

Det skal man vel ikke gjøre uansett om motoren er tunet eller ikke :P Å ikke gi flatt gjern før det er skikkelig temp i motor og drivverk :D Men det frister å prøve chip :D 268 diesel hk og 600 nm er jo greit da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...