Jump to content

Spørsmål angående senk på E39


jojr
 Share

Recommended Posts

Hei syntes bilen min er høyere (unormalt høy?) en noen annen E39 jeg har hatt eller sett.

Det er nye støtdempere på bilen, men skal vel mye til for at de gjør bilen høyere.

Jeg har bestilt supersport 50mm senkefjærer fremme, men er det dumt å ikke bytte til kortere dempere også eller går det fint å bruke de jeg har. Er det bare at de vil bli raskere slitt, eller er det andre ulemper ved å ikke bytte dempere også.

Legger ved et par bilder som viser hvordan bilen er nå.

qon56efgd15p8femeij3.jpg

7jkquhhx1dx5110bmjbr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men hva skjer om man ikke bytter dempere?

Coilover Hadde sikkert værtbra, må innrømme at ikke er så inne i dette, (lærer gjerne om noen har litt å fortelle).

akkurat nå så vil jeg i allle fall ha bilen litt ned, da den nå ser ut som den har ett tonn i bagasjen.

Men det kan også være at den ville blitt litt lavere, bare ved juster camber da detkan se ut som den har litt positiv camber.

Link to comment
Share on other sites

50mm på orginal demper vil nok slite en del, derfor er det kanskje greitt å bytte til foreksempel bilstein / eibach dempere osv.

Coilovers er ganske simpelt, da får du med dempere og fjører, og du kan justere det nett slik du vil ha det. Så du kan kjører lavt om sommeren og justere opp igjen til vinteren foreksempel. :)

Link to comment
Share on other sites

Coilovers er kun ett feilaktig begrep, men det er nå det som blir brukt. Coilovers er kun "fjør over demper" dvs, demperen er i midten med fjøren rundt. Men når man sier "coilovers" så mener man gjerne at man da har en mutter på støtdemperen, som man kan skru opp og ned, for å justere høyden på bilen. På bilen din ak, så har du kanskje luftbelger istedenfor fjører, og må bygge om til en annen type fjøring (coilover) som Sedan variantene av E39 kommer med. Ellers får du justerbare stag som du kan skifte ut de originale med. Disse bestemmer hvor mye luft det skal være i luftbelgene, og du justerer da høyden.

Om du senker 50mm og ikke skifter ut støtdemperene til kortere dempere, så opererer støtdemperen utenfor "normal" området og kan i verste fall "gå i bunn" og dette går utover komfórten og trafikksikkerheten.

Link to comment
Share on other sites

Coilover er vel en del stivere?

Men om jeg setter på et lenger (eller er det kortere) stag bak på bilen for at den skal pumpe inn mindre luft, det vil vel da si at bilen blir en del mykere bak å gå ut over kjøre egenskapene, i og med belgene da ikke fylles helt opp med luft.

Hvor kan jeg eventuelt få stag til nivåreguleringen bak?

Takker så mye for gode svar over her.

Hva synes dere ser ikke bilen veldig høy ut forran eller er de så høye med normalt understell?

Link to comment
Share on other sites

Uoriginale fjærer som er litt lengre?

Nei skal ikke være det, men har tittet litt på E39er på finn å det er en del ganske høye biler der også gitt

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig fort gjort å ikke få demperne ordentlig i spor under montering. Kanskje det er det som har skjedd her?

Det sporet er en utheving på demperen som ser ut som en liten " r " å mener det skal stå riktig på plass

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...