Gå til innhold

noen som har erfaring med 10"x18" felg bak på e46 touring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer 10"x18" felg bak på touringen mn er litt skeptisk på plassen, selger av felgene sier at det er plass med dekkstrekk mn vill være helt sikker.

På forhånd takk :-)

Skrevet

Har 275/30 på 19x9" men ET46 bak med ca. 4cm senk, og det gir et lite "subb" en sjelden gang.

Hvis det var til noe hjelp!? :)

Skrevet
Spørs helt på innpress, og dekkbredde selvfølgelig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Tenkte på 255/35 for å få dekkstrekk.

Ser jo at GS varsler om mulig valsing på 9,5"x19 på touring/sedan

Mn regner med at den siste halve tommem bygger mest innover.

Mn skal sjekke innpress

Skrevet
Har 275/30 på 19x9" men ET46 bak med ca. 4cm senk, og det gir et lite "subb" en sjelden gang.

Hvis det var til noe hjelp!? :)

Jo takk. Må fårhøre meg litt om hva som passer og ikke uten å valse. Regner at det kommer til å gå med nok penger til turboprosjekt som er planlagt påbegynt snarest ;-)

Skrevet

Vil ikke gå uten valsing.

Sedan og touring er vel ganske like i hjulhusene mener jeg å huske.

Her har du noe å gå etter. Dette er 265/30-19 med 10" felg ET40. Av de du har å velge mellom blir det jo da ET35 som vil stikke enda 5mm utover....

DSC_7170859x1280.jpg

DSC_71781280x859.jpg

Skrevet
Vil ikke gå uten valsing.

Sedan og touring er vel ganske like i hjulhusene mener jeg å huske.

Her har du noe å gå etter. Dette er 265/30-19 med 10" felg ET40. Av de du har å velge mellom blir det jo da ET35 som vil stikke enda 5mm utover....

[ Bilde ]

[ Bilde ]

:o

Ser ut som det blir dårli med plass der ja uten valsing :-( hører det er flere som freser av navet for å endre inpress men er vell snakk om noen få mm for å ikke tukle med styrken i felgen.

Får se om det er noe annet på markedet. Selv om det hade vært tøft med 10" med retteli dekkstrekk :-D

Skrevet

Jeg har gjort det på de felgene du se på bildet. De var egentlig ET 37 men nå ET40. Framme gikk jeg fra ET30 til ET34. rett og slett fordi det er felger til E90 og jeg SKULLE ha de på Z4en min :lol:

Funker kjempefint og jeg bruker de også på bane.

Skrevet
Jeg har gjort det på de felgene du se på bildet. De var egentlig ET 37 men nå ET40. Framme gikk jeg fra ET30 til ET34. rett og slett fordi det er felger til E90 og jeg SKULLE ha de på Z4en min :lol:

Funker kjempefint og jeg bruker de også på bane.

Åja. Ja går vell greit fram med et35 da hvis du har et34 :-P

Er en 8,5" felg som blir fram da eventuelt.

Men hvor du fikk frest navet på felgen og hva måtte du betale for det ?:-P

Skrevet

Prøvde en 8.5" ET35 fremme på en E46 Coupe i går. Funket det.

Fikk frest av navnet hos et lokalt CNC-firma her i Stavanger via en bekjent. Det ble også kompispris :P

Tviler på du får det like billig hvis du ikke kjenner noen som gjør dette. 100 kr. felgen er ikke akkurat pricy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...