Gå til innhold

M50B25 motorbygg, noen motorspm


andre1991
 Share

Anbefalte innlegg

Mitt andre turbobygg men første ordentlig så par spm.

Satser på rundt 350-400hester på hjula.

Å store dyser trenger jeg? 420-440cc eller noe?

Holder det med en Walbro 255lb bensinpumpe eller?

Sett på GT35 turbo, kina vel og merke, noen som har prøvd?

å stor ekstern WG må jeg kjøre med da?

Vet det er mange tråder om dette men finner ikke helt infoen jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo, ang dyser, kan du tenke deg ca 1- cc pr 1- HK. Kan jo alltids gå over, mulig det smeller litt av å til, men det er jo greit :P Ang pumpe, så har KIMMIT halv pris på en super pumpe som leverer tilsvarende like mye som en bosch 044 gjør. Denne har jeg. Kina er kina, man vet egentlig ikke hva man får, men kan jo funke en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikkje skal kompsenke motoren, ville eg kjørt på med e85 med en gang... men mulig det blir litt lite med kun en walbro pumpe...

angående dyser burde du gått for 440 dyser for den effekten du ønsker om du kjører bensin((da holder det også med en walbro) men eg ville kjøpt inn 630cc siemens deka dyser for eks til denne motoren..ingen problem å få den til å gå reint på de dysene på bensin, og da har du også litt volum i dysene så du kan kjøre e85 evt.. e85 krever større dysekapasitet enn bensin... kan fint regne 30-35% større dyser til samme effekt som bensin klarer.

skal du drifte anbefaler eg deg catchtank og...du vil ikkje ha en turbomotor som sulter på suppe i sladd på ladetrykk...smelter fort ned motoren din då..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, ang dyser, kan du tenke deg ca 1- cc pr 1- HK. Kan jo alltids gå over, mulig det smeller litt av å til, men det er jo greit :P Ang pumpe, så har KIMMIT halv pris på en super pumpe som leverer tilsvarende like mye som en bosch 044 gjør. Denne har jeg. Kina er kina, man vet egentlig ikke hva man får, men kan jo funke en stund :P

Jeg bruker walbro pumpe nå :) står en 2,6 liter som har fått pustehjelp oppi nå så det er klart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikkje skal kompsenke motoren, ville eg kjørt på med e85 med en gang... men mulig det blir litt lite med kun en walbro pumpe...

angående dyser burde du gått for 440 dyser for den effekten du ønsker om du kjører bensin((da holder det også med en walbro) men eg ville kjøpt inn 630cc siemens deka dyser for eks til denne motoren..ingen problem å få den til å gå reint på de dysene på bensin, og da har du også litt volum i dysene så du kan kjøre e85 evt.. e85 krever større dysekapasitet enn bensin... kan fint regne 30-35% større dyser til samme effekt som bensin klarer.

skal du drifte anbefaler eg deg catchtank og...du vil ikkje ha en turbomotor som sulter på suppe i sladd på ladetrykk...smelter fort ned motoren din då..

hmmm. må se litt angående e85en.

må bytte ut alt av slanger frem til motoren ihvertfall da :P

vet noen om slanger som tåler e85?

hørt om mange som har problem med det.

så jeg kan bruke 630cc dysene både på 400hester bensin og e85 når jeg går for det og drar ut litt hester til, det du mener?

Kjører nå kun med fuelcell med skum oppi og ikke hatt noen problemer til nå men ja skal bygge om systemet i bagasjerommet i vinter så jeg får sånn catchtank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikkje skal kompsenke motoren, ville eg kjørt på med e85 med en gang... men mulig det blir litt lite med kun en walbro pumpe...

angående dyser burde du gått for 440 dyser for den effekten du ønsker om du kjører bensin((da holder det også med en walbro) men eg ville kjøpt inn 630cc siemens deka dyser for eks til denne motoren..ingen problem å få den til å gå reint på de dysene på bensin, og da har du også litt volum i dysene så du kan kjøre e85 evt.. e85 krever større dysekapasitet enn bensin... kan fint regne 30-35% større dyser til samme effekt som bensin klarer.

skal du drifte anbefaler eg deg catchtank og...du vil ikkje ha en turbomotor som sulter på suppe i sladd på ladetrykk...smelter fort ned motoren din då..

hmmm. må se litt angående e85en.

må bytte ut alt av slanger frem til motoren ihvertfall da :P

vet noen om slanger som tåler e85?

hørt om mange som har problem med det.

så jeg kan bruke 630cc dysene både på 400hester bensin og e85 når jeg går for det og drar ut litt hester til, det du mener?

Kjører nå kun med fuelcell med skum oppi og ikke hatt noen problemer til nå men ja skal bygge om systemet i bagasjerommet i vinter så jeg får sånn catchtank :)

her er for eks ett sett med 6 dyser?

http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-60 ... de&vxp=mtr

angående slanger som tåler e85 så tess her i nærområdet har eg var i kontakt med om det, og de har slanger som tåler slikt. har også hørt om en sjappe her i byen som heter proflex eller noe skaffer mye rart innen slanger og koblinger..

gå til din lokale tess eller lignende og hør om de har slanger som tåler e85.

630cc dyser kan du fint bruke til mindre effekt uttak. men det er selvsag ikkje nødvendig å fleske til med 1200cc dyser også har du bare bygget motor for 450-500hk for eks.. då blir det bare mye dødt kjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, ang dyser, kan du tenke deg ca 1- cc pr 1- HK. Kan jo alltids gå over, mulig det smeller litt av å til, men det er jo greit :P Ang pumpe, så har KIMMIT halv pris på en super pumpe som leverer tilsvarende like mye som en bosch 044 gjør. Denne har jeg. Kina er kina, man vet egentlig ikke hva man får, men kan jo funke en stund :P

Jeg bruker walbro pumpe nå :) står en 2,6 liter som har fått pustehjelp oppi nå så det er klart :P

Har aldri vært borti en walbro pumpe før, funker sikkert heilt fint den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikkje skal kompsenke motoren, ville eg kjørt på med e85 med en gang... men mulig det blir litt lite med kun en walbro pumpe...

angående dyser burde du gått for 440 dyser for den effekten du ønsker om du kjører bensin((da holder det også med en walbro) men eg ville kjøpt inn 630cc siemens deka dyser for eks til denne motoren..ingen problem å få den til å gå reint på de dysene på bensin, og da har du også litt volum i dysene så du kan kjøre e85 evt.. e85 krever større dysekapasitet enn bensin... kan fint regne 30-35% større dyser til samme effekt som bensin klarer.

skal du drifte anbefaler eg deg catchtank og...du vil ikkje ha en turbomotor som sulter på suppe i sladd på ladetrykk...smelter fort ned motoren din då..

hmmm. må se litt angående e85en.

må bytte ut alt av slanger frem til motoren ihvertfall da :P

vet noen om slanger som tåler e85?

hørt om mange som har problem med det.

så jeg kan bruke 630cc dysene både på 400hester bensin og e85 når jeg går for det og drar ut litt hester til, det du mener?

Kjører nå kun med fuelcell med skum oppi og ikke hatt noen problemer til nå men ja skal bygge om systemet i bagasjerommet i vinter så jeg får sånn catchtank :)

her er for eks ett sett med 6 dyser?

http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-60 ... de&vxp=mtr

angående slanger som tåler e85 så tess her i nærområdet har eg var i kontakt med om det, og de har slanger som tåler slikt. har også hørt om en sjappe her i byen som heter proflex eller noe skaffer mye rart innen slanger og koblinger..

gå til din lokale tess eller lignende og hør om de har slanger som tåler e85.

630cc dyser kan du fint bruke til mindre effekt uttak. men det er selvsag ikkje nødvendig å fleske til med 1200cc dyser også har du bare bygget motor for 450-500hk for eks.. då blir det bare mye dødt kjøtt...

de der var litt billigere enn de jeg så på ja :D

mulig jeg går for de.

jeg heller mer over å gå for e85 nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, ang dyser, kan du tenke deg ca 1- cc pr 1- HK. Kan jo alltids gå over, mulig det smeller litt av å til, men det er jo greit :P Ang pumpe, så har KIMMIT halv pris på en super pumpe som leverer tilsvarende like mye som en bosch 044 gjør. Denne har jeg. Kina er kina, man vet egentlig ikke hva man får, men kan jo funke en stund :P

Jeg bruker walbro pumpe nå :) står en 2,6 liter som har fått pustehjelp oppi nå så det er klart :P

Har aldri vært borti en walbro pumpe før, funker sikkert heilt fint den også :)

Ca samme spec som 055 pumpa :)

men når jeg skal bygge om systemet med catchtank blir det dobble 044 kopi pumper mot motoren og den walbro pumpa som føde pumpe til catchtanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir artig ;) holder forresten på med m50b25 budsjett bygg selv i e30 :P har fyring, så er bare å få montert turbo, grenrør, chip, ic, alt av bensin tilførsel, få inn buret, montere senkesette, hyd brekket, nye bremser med yellowstuff klosser, nye fronten, baken, mangler bare stoler, ett godt ratt, og noen fine fremfelger :P bakfelgene blir bare brukt det som går på med grei gummi;p så spørst om jeg ikke skal lage meg en liten tråd om det jeg også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir artig ;) holder forresten på med m50b25 budsjett bygg selv i e30 :P har fyring, så er bare å få montert turbo, grenrør, chip, ic, alt av bensin tilførsel, få inn buret, montere senkesette, hyd brekket, nye bremser med yellowstuff klosser, nye fronten, baken, mangler bare stoler, ett godt ratt, og noen fine fremfelger :P bakfelgene blir bare brukt det som går på med grei gummi;p så spørst om jeg ikke skal lage meg en liten tråd om det jeg også:P

Det synes jeg du skal! :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...