Gå til innhold

Joaronn's E34 540ia! Solgt...


 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

I det siste så har bilen giret litt rart. Av og til når jeg satte den i revers, så tok det litt tid, og da kom den med et lite rykk.

Fikk et tips om at det sitter noen "plastkuler" i ventilhuset til girkassa. De bør som oftest byttes mellom 150 000 og 200 000km.

Jeg spurte min bror (E28fredrik) om han hadde lyst å ta på seg jobben.

.... Det viste seg å være litt av en avansert jobb :D

nsfsux0l9d6z2prdftdy.jpg

aqa2tb2xhyj8zbtgvpsz.jpg

04n23wnqrhps9d8t8bss.jpg

Byttet filter, o-ringer, pakning og de plastkulene.

Plastkulene var slitte!! Den største kula skulle egentlig vært 6,35mm. Den hadde blitt slitt helt ned til 5,4mm!! Det hullet i ventilhuset, som kula skal stenge er 5mm. Så det var bare 4 tiendeler ifra kula hadde smettet gjennom. :P

Vi fikk satt alt sammen på plass igjen:) fylte på ny olje, og bilen fungerte utmerket! :D Merkelig rart og tenkte på at disse små kulene har sååå mye og si!

Stooor applaus til bruttærn! :D

temh7bdvcukm7nfjy35r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste som skal gjøres nå, er en EU-godkjenning. Det har allerede gått et år siden den fikk skilter! :) Regner med at den går gjennom uten feil. Skal også godkjenne senkesettet.

Etter at det er gjort, så får jeg se om jeg kanskje selger den.. Hvis jeg ikke gjør det, så blir det nok en plan for den i vinter ;) ...Ta det lille som er av overflaterust, bygge om felgene, eksos og kanskje(!) muligens lakkere den helt ned (med m5 sideskjørt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge de om til 3pce? Fortell!! :D

Hehe, var planen det ja :) Skal ikke selge bilen med felgene tror jeg, så ombygging blir det nok uansett:)

Skal skjære av ytterkanten på felgen. også kjøper jeg spesial lagde ringer av en kar i tyskland. Sikkert hørt om wokke? http://www.wokke.de

Han har hvertfall gjort dette.

hadde også vært morro og fått rs senterkoppene til og passe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge de om til 3pce? Fortell!! :D

Hehe, var planen det ja :) Skal ikke selge bilen med felgene tror jeg, så ombygging blir det nok uansett:)

Skal skjære av ytterkanten på felgen. også kjøper jeg spesial lagde ringer av en kar i tyskland. Sikkert hørt om wokke? http://www.wokke.de

Han har hvertfall gjort dette.

hadde også vært morro og fått rs senterkoppene til og passe:)

Må korrektere deg her.. wokke har ikke gjort dette med 18" RC ;) kunn 17" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge de om til 3pce? Fortell!! :D

Hehe, var planen det ja :) Skal ikke selge bilen med felgene tror jeg, så ombygging blir det nok uansett:)

Skal skjære av ytterkanten på felgen. også kjøper jeg spesial lagde ringer av en kar i tyskland. Sikkert hørt om wokke? http://www.wokke.de

Han har hvertfall gjort dette.

hadde også vært morro og fått rs senterkoppene til og passe:)

Må korrektere deg her.. wokke har ikke gjort dette med 18" RC ;) kunn 17" ;)

ja, stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...