Gå til innhold

Joaronn's E34 540ia! Solgt...


 Share

Anbefalte innlegg

Etter et års leiting i Tyskland og Sverige, fant jeg endelig en 540 som svarte til mine forventninger...i Norge!! :D
En kjenning her på forumet hadde tatt inn en 540 fra Sverige, som igjen var tatt inn fra Tyskland. Jeg kjøpte bilen ferdig momsa, og har nå betalt engangsavgift på 132 lapper, så det blir ikke gjort noe med bilen før jeg har fått tilbake en del av pengene på alternativ behandling. :???:

For å få bilen godkjent på førstegangsvisningen måtte jeg dokumentere forskjellig felgbredde foran og bak, bytte et par endeledd, og bytte frontlykter, da justeringsskruene på de gamle var defekte og et glass var sprukket. Dessuten syns jeg bilen kledde bedre sorte Hella DE-lykter.

Litt om bilen:
540ia -93 modell, med 183K på telleren. Bilen har noen bittesmå rustflekker nederst på et par dører, og på bakskjermen ved koffertlokket, men ser ellers nesten ubrukt ut. :)

Utstyrsliste:
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
240 LEATHER STEERING WHEEL
291 BMW LM SCHMIEDERAD/KREUZSPEICH
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
438 WOOD TRIM
458 SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC. F DRIVER/PASS
472 CENTER ARMREST FRT DRIVER/PASS
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
661 BMW BAV. CASS. III
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
704 M SPORT SUSPENSION
801 GERMANY VERSION

Individual data:
0490 Color = Lackierung in bornit-metallic, FQ 95-2856 BASF

Sist nevnte (Lackierung in bornit-metallic) er meget sjelden da det kun er levert fra fabrikk 3 stykk med denne fargen på 540.

Bilen skal kun brukes på fine sommerdager og på treff. Videre planer med bilen: Nye hjul, M5 sideskjørt, fjerne rustflekkene og lakkere helt ned, litt senk, og Eisenmann eksos.

Her er noen bilder:

aac4d198-39d2-4558-a363-69b2c224e266_zps

8p4k8ekf5666ms2pigx7.jpg

l270ija586y8g97hckze.jpg

m0vfmjsn05halw57t1js.jpg

daumuw3o9yh3wme6u2tn.jpg

3delgczpnqbxmoc5ko4p.jpg

sgwxuz6ko672ufcx293t.jpg

Endret av Joakim F. Rønning
Endret topic. Les forumsregel 3!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kjøpte gamle bilen til Odd Erik altså. Sinnssyk flott bil. Hvor mye tror du at du for tilbake a?

Jeg svarer på denne, siden det var jeg som stod for kjøpet og fortollingen.

Vi handla av Odd Erik, ja. Fin fyr, og ryddig handel. :)

Etter mine beregninger bør vi få tilbake i overkant av 100K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kjøpte gamle bilen til Odd Erik altså. Sinnssyk flott bil. Hvor mye tror du at du for tilbake a?

Jeg svarer på denne, siden det var jeg som stod for kjøpet og fortollingen.

Vi handla av Odd Erik, ja. Fin fyr, og ryddig handel. :)

Etter mine beregninger bør vi få tilbake i overkant av 100K

Får igjen såpass ja, da går det jo ann også :) Nydelig E34, herlig strøken og orginal :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hver dag man ser en E34 som ser ny ut, selv på bilder! Rålekkert, pøs på med bilder da mann! :D

Tok en stund før jeg fant en som var så strøken som denne. Jeg synes det var dårlig utvalg av 540'n nå. Sjeldent det dukker opp en fin 540 på finn. Ikke bare finn, men blocket og mobile! Eller så er det vel bare jeg som er litt kresen?

Skal få tatt noen bilder når finværet kommer.

Denneh er kommer til å bli så sykt deilig med litt senk, herregud for en flott bil!

Takk for det:-) jeg må få tak i noen hjul først, og så får jeg se hvor mye som må senkes.

Er på jakt etter noen 3-delte felger. Men har ikke helt bestemt meg for hva enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, den e34'n der var sinnsykt pen! Ser ikke direkte ut som den har gått 183k, , ikke det at kilomteren har noe å si noen ganger.. Stell godt med den :)

Takk for det! :-)

Synes du burde beholde Throwing Star-felgene jeg. Med senk så ser de utrolig bra ut på E34. Men hvilke felger er det du har planer om å bytte til da?

Njaa.. Har vurdert å få de slik. Men syns de er litt smale.

51a7fb3c-bbdd-a2ca.jpg

Har vel mest lyst på oz futura, eller ac schnitzer rennsport type 2. Masse fint, kunne tenkt meg hamann eller bbs også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...