mloen Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 (endret) Bmw 520 Modell: 1979 Type: E12 Orginal Motor: m20b20 forgasser Ny Motor: m20b25 stroker 2.6L Org Gir: Automat Ny gir: Getrag 245 5trinns manuell Km stand: 233 000 Kjøpte bilen i forrige uke, etter ha vært på utkikk etter en god klassiker. Har stått lagret ubrukt i garasje siste 10åra. Den har hatt 2 eiere tidligere, og bærer preg av å være godt holdt. Bilen er for tiden helt orginal, det vil kun bli gjort små forandringer på dette som f.eks gule hella lykter, alpina baklukespoiler og bbs front ellers blir det et senkesett. Eg vil ha bilen tidsriktig men med tyskerstuk Kom gjerne med forslag, råd og kommentarer. Ellers har bilen rust men overkommelige mengder. Noen bobler her og der, 2 små hull i bagasje rom, et lite hull i kanal, en hjulbue og nedre del av bakskjerm. Dette er ting som skal fikses langsmed, og til vinteren. Har ingen planer om å ribbe ned bilen å ta alt i en gang, da har det med å bli stående lengre enn en ønsker. Planer: 16" bbs med bra kant (ok) H&R senkesett Bilstein demperer Bbs front Alpina bakluke spoiler Alpina girkule Alpina Ratt Endret Desember 31, 2016 av mloen
mloen Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Bilen vart forsøkt oppstart på mandag men uten hell. Den mekaniske bensinpumpa var defekt så den fekk ikkje bensin. Da det var litt problem å skaffe bensinpumpe / deler til bensinpumpe tok eg å fiksa litt andre ting i mellomtida. Forgasser og innsug blei tatt av, rensa og bestillt pakninger til. Motorblokk blei reingjort med sterk såpe for å det reint og fint til montering. Deretter blei forgasser spraya inn med wd40 får å få smurt den opp litt, det trengtes
mloen Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 vasking av innsug og forgasser, da er berre å vente på pakninger
mloen Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Imorgen får eg en brukt bensinpumpe i posten, takk til Skaugen på forumet som brukte tid på å finne fram
NBCustom Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Gratulerer med den råaste 5-serien! E12 er helt geniale! Fine planer, selv om HR ikke senker bilen nesten i det hele tatt.
mloen Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 takk:) Har kun funnet 2 forskjellige senkesett til bilen :/ og det er ta technix som ikke har tuv og h&r 40/40 med tuv.. Skulle gjerne hatt den mer ned enn 40mm.
mloen Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 Då er felger innkjøpt: BBS RZ394 8,5x16" et13
mloen Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 Takk takk, gler meg til å få på felgane og senke den eu-godkjenning på tirsdag så kanskje det kommer skilt på bilen denne uka.
Spiff Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 fin bil der ja, gleder meg til og se hvordan denne blir framover, så her er det bare og poste i vei, MASSE bilder
mloen Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Takk takk, bilder kommer etterhvert..
mloen Skrevet September 13, 2012 Forfatter Skrevet September 13, 2012 mangellapp fra godkjenning : 2stk 2er feil, parkbrems for lang vandring og rust i traversoppheng men dette er fiksa no. og mens traversen var nede bytta eg foringer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå