Gå til innhold

Ombygning, mer polstring i frontstoler?

andre_emilsen
 Share

Anbefalte innlegg

JA, jeg har søkt, og finner ikke noe svar på det jeg lurer på hehe.

(mulig jeg ikke har tastet riktige søkeord, men jeg finner i alle fall ikke noe)

Over til det jeg lurer på:

Jeg trenger mer sidestøtte i setene i bilen min. (jeg har ikke lyst til å bytte de ut, da de er ganske fine i skinnet, og jeg ikke liker missmatch i bilen)

Spørsmålet er da:

Går det ann å bygge inn mer sidestøtte i sittepute og ryggpute på setet?

(skinnet her kan godt være en annen farge, for helt likt er vel tilnærmet umulig...)

Og dersom det er mulig, hvem kan fikse det for meg?

(Det eneste jeg gjør med nål og tråd, er å stikke meg selv....hehe)

:whoa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En møbelsnekker og/eller møbeltapetserer kan kanskje hjelpe? Men det blir sikkert ikke billig.

Nei....det blir sikkert ikke nevneverdig billig hehe...

Men nå driver jeg og bygger bil jeg skal ha til det ikke går ann å reparere den lenger....

Så i det lange løp er det viktigere at jeg er 100% fornøyd, enn at det er billig.

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? En i Hønefoss driver med skumgummi (hadde en stol der, hvor han skar ut sidestøtten i stolen som var ødelagt, og lagde ny understøtte), tror det heter skumgummi fabrikken el. kan finne ut det ved interesse!

Han klarer garantert å lage det i skumgummi! Men så kommer det jo til om det skulle vært stålstivelse i tillegg, og da vet jeg ikke med han! I tillegg så er det jo ikke sikkert skinn trekket ditt passer utenpå dette da, hvis du bygger opp mye?

Jeg betalte 500,- for ny sidestøtte, men da uten at en møbelsnekker sydde nytt trekk til sidestøtten! Han lokale her, skulle ha mellom 500 og 1000,-

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? En i Hønefoss driver med skumgummi (hadde en stol der, hvor han skar ut sidestøtten i stolen som var ødelagt, og lagde ny understøtte), tror det heter skumgummi fabrikken el. kan finne ut det ved interesse!

Han klarer garantert å lage det i skumgummi! Men så kommer det jo til om det skulle vært stålstivelse i tillegg, og da vet jeg ikke med han! I tillegg så er det jo ikke sikkert skinn trekket ditt passer utenpå dette da, hvis du bygger opp mye?

Jeg betalte 500,- for ny sidestøtte, men da uten at en møbelsnekker sydde nytt trekk til sidestøtten! Han lokale her, skulle ha mellom 500 og 1000,-

Jeg holder til i Oslo, og det der hørtes intressant ut ja....jeg har tenkt å bygge en del, så det må nok bli nytt skinn, men det holder nok med skumgummi....

Problemet er kort og godt at dama klager på at hun blir slengt rundt i setet når jeg leker arvtageren til Petter Solberg....som skjer hver gang jeg kommer på en morrovei hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til i Oslo, og det der hørtes intressant ut ja....jeg har tenkt å bygge en del, så det må nok bli nytt skinn, men det holder nok med skumgummi....

Problemet er kort og godt at dama klager på at hun blir slengt rundt i setet når jeg leker arvtageren til Petter Solberg....som skjer hver gang jeg kommer på en morrovei hehe...

Haha.. Kjøp deg to bøttestoler da? :P

Men over til saken! Her er adressen til fabrikken! http://www.skumplast.no/

Men om du skal gjøre MYE, tror jeg snart det er like billig å få tak i et sportsinteriør?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Kjøp deg to bøttestoler da? :P

Men over til saken! Her er adressen til fabrikken! http://www.skumplast.no/

Men om du skal gjøre MYE, tror jeg snart det er like billig å få tak i et sportsinteriør?!

Det er jo bare sidestøttene i sittepute og ryggpute for forstetene.....det er vel ikke mye egentlig?

Jeg vurderer å kjøpe meg noe aftermarket ja....men da blir det krasj med farger, og det koster en god del....må ha ramme i tillegg til setene osv....litt usikker på hvor fornøyd jeg blir med det....

Dessuten er dama veldig glad i skinkevarmeren hehe....(noe som vil bli borte om jeg bytter til f.eks sparco eller recaro etc....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trekke om etter det ønsket du vil ha blir dyrt. Det sier jeg på forhånd, mtp at du må først få noen til å lage skummet. Så lage nytt trekk som passer over det hele.... Regn med 10 000+ og da regnes det som billig.

For samme pris kan du få tak i M3 seter..

Jeg vet nå ikke hvilken bil du har...

Er du redd for at brukte seter er litt slitt? Ikkenoe problem, så fremt det ikke er hull på dem kan det reddes.. FInnes heldigvis noe som heter skinnfyller og skinnfarge.. Gutta på detailersclub.no er utrolig dyktige på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan farge har du innvendig?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jeg har lyst/ beige skinn...

Hvordan det?

Samme her. Har beige gulvteppe og skinnstoler.

Vader har aldri kommet i den fargen, men det finnes et firma i usa som har ferdigsydde vader trekk i den fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan farge har du innvendig?

Jeg har lyst/ beige skinn...

Hvordan det?

Samme her. Har beige gulvteppe og skinnstoler.

Vader har aldri kommet i den fargen, men det finnes et firma i usa som har ferdigsydde vader trekk i den fargen.

Hmmm.....

Typisk at det ikke kommer i den fargen da...og som jeg ser over her, blir det ikke noe billigere å trekke om enn å kjøpe recaro/ sparco o.l...

Tror jeg får lete litt lenger etter noe aftermarket seter......

Til deg som lurte på hvilken type bil jeg har, så er det en coupe.....

Noen her som har tips til hvor man får tak i gode og ikke svindyre seter da???

(helst nytt om jeg likevel skal bytte til noe uorginalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...