Reset Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Skrevet Juni 11, 2013 Nydelig den bilen din!, noen gang tenkt på preface front?Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2 Nei Jeg liker veldig godt facelift utgaven, men er mer fan av preface baklyktene enn facelift lyktene, så sånn sett er jeg fornøyd med slik den ser ut nå, men vurderer å gjøre noe med hekken, da jeg synes det er så lite under selve fangeren! Ser så tomt ut
Jørgen Lie Skrevet Juni 11, 2013 Skrevet Juni 11, 2013 Lyden var jo tøff skulle hatt to utblås bare. Så meget bra ut ellers også!
Reset Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Skrevet Juni 13, 2013 Liten update! Har lenge vært skeptisk til oljetempen på bilen, men jeg håpte på at det var avik på sensor i henhold til måleren! Da det sto i org VDO temp sensor, og autometer måler! Temperaturen låg på 120-125 grader, så vart litt små paranoid av å kjøre rundt ut med gamle sensoren Inn med ny sensor, men den passet ikke! 1/8 NPT kontra m12x1,5 som VDO sensoren var. Ebay var svaret her! M12x1,5 - 1/8 NPT adapter Tada Ohmet ny sensoren, viste noe mer enn VDO sensoren VDO Mer stabile driftsforhold her nå! Greit å ha slikt iorden til E30meet
carlhaakon Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 bilen din ser helt konge ut synes jeg får jeg lurt meg med en tur på E30 Meet eller?
Reset Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 bilen din ser helt konge ut synes jeg får jeg lurt meg med en tur på E30 Meet eller? Selvfølgelig, det skal la seg orde Gleder meg vilt, håper bilen fungerer optimalt hele helga
carlhaakon Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 bilen din ser helt konge ut synes jeg får jeg lurt meg med en tur på E30 Meet eller? Selvfølgelig, det skal la seg orde Gleder meg vilt, håper bilen fungerer optimalt hele helga Nice denne gjør vel det tipper jeg
Reset Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 bilen din ser helt konge ut synes jeg får jeg lurt meg med en tur på E30 Meet eller? Selvfølgelig, det skal la seg orde Gleder meg vilt, håper bilen fungerer optimalt hele helga Nice denne gjør vel det tipper jeg Håper det Har montert 4 punkts belter og halvbur idag Skal sveise en eksoslekkasje imårra! nesten av røret på collectorn på grenrøret! Har lenge vist det var litt frieksos, men ikke så galt, heldigvis lett å komme til
Reset Skrevet Juni 23, 2013 Forfatter Skrevet Juni 23, 2013 Da har jeg kommet hjem fra E30meet, og jeg synes det var en TOPP helg med masse morro kjøring, samt at det varkjekt å møte på folk man har pratet med og fulgt med på her inne på bimmers opp gjennom tidene! =) Dette var 2 gang jeg har vært på bane ever, så var mye dårlig kjøring Snurret rett som det var, men det kom seg etterhvert, var gøy når man ble litt varm i trøya og bynte å kaste bilen inn i svinger Såg vell sikkert dumt ut for de fleste, men sattan det var gøy bak rattet hvertfall! Bynte en liten uke i forvegen på å ordne meg på treff! Tok oljeskift Enkel med go patent Greit å være sikker da bilen skulle ut på bane å bli pisket! Her på veg nedover Liten stopp på Statoil Lillehammer, samkjørte ilag med Kristian her på forumet Klar for å komme meg på banen Liten bildeserie av en skrens Var mye mer morro når det var tørt, enn når det regna, var sinnskyt glatt! Note to self: kjør med bedre dekk forran neste gang Fikk også benket bilen, som var ganske morro å få papirer på effekten, sammenlignet med vekten på bilen som jeg fikk veid opp til 1180kg her forleden! Her står bilen og venter på sin tur Resultatet! 325,5 HK i motor og 278,2 HK på hjul! Tror neppe NM målingen viser rett! Har da mer NM i E36n i følge papira Fant til slutt at diffen lakk olje som pokker! O-ringen ved speedometer sensoren som lakk, hele diffen var så våt, at det ble store flekker på bakken under bilen! Her under reprasjon, ble demontert og smurt på pakningsstoff, nå ble det tett! Takk til Trond S. som fikk tak i rette sorten olje til meg ! Hørte omsider ulyder bake ved diff når jeg skulle til å svinge meg utpå banen for siste gang før hjemreise! Jeg tror, og håper at det er diff foringen som er helt kake, for den såg ikke så helt bra ut når vi fikset oljelekkasjen! Skal prøve å bytte foring i første omgang! Bestilte Powerflex Black Series diff foring på ett seigt nattskift for en stund siden, dette kom heldigvis bra med nå! Vurderer også å bestille meg 40% motorsport brems ombygging, samt Z3 M diff lokk med kjøleribber. Men skal se om det hjelper med foring først, da det mest sansynlig kan være noe galt med selve differensialen da det har lekt ut såpass mye olje. Laget meg en grill her en dag også, som jeg tok med på tur nedover! Ble laget av 3 stk M30B28 stempel fra en havarert motor jeg hadde liggende, sammen sveisa med 1 E36 nav, med ett 3" rør som spacer opp til neste Nav, som jeg skrudde en 15" stål felg fast i! Fungerte som pokker, og ble brukt av meg og flere på E30meet Her står vi å venter på fergen på veg hjem! etter og ha kjørt i 60 mil Alt i alt en strålende helg, bortsett fra at jeg sleit litt med høye temperaturer på vanntemp og oljetemp! kom opp i 100-105 grader på vannet, og 110-120 grader på oljen! Er dette normalt? Lite erfaring med banekjøring som sagt.
Kristian Skrevet Juni 23, 2013 Skrevet Juni 23, 2013 Va et artig treff ta ole! bilen kler bana godt! å no har du litt å holde fingran i frem til neste treff!
Reset Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Va et artig treff ta ole! bilen kler bana godt! å no har du litt å holde fingran i frem til neste treff! Ja, va fliring ta Bli nokka modifisering fremover ja
M3 Yngve Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Titta på denne bilen, å syns den er helt riktig Ja, tempen på disse seksene blir ofte mye ved bane kjøring. Bytt til kaldere termostat på vannet, el vifte og større olje kjøler, er lurt. Bruk bra olje, og bytt ofte når den har vært mye varm.
Reset Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Titta på denne bilen, å syns den er helt riktig Ja, tempen på disse seksene blir ofte mye ved bane kjøring. Bytt til kaldere termostat på vannet, el vifte og større olje kjøler, er lurt. Bruk bra olje, og bytt ofte når den har vært mye varm. Takk for det! Kjører med orginal E28 M5 radiator no med 16" el vifte! Er kansje en mulighet til å bytte den ut til ei vifte som blåser litt kraftigere / mer luftgjennomstrømning. Blir nokk større oljekjøler til vintern Takk for tips
Jørgen Lie Skrevet Juni 24, 2013 Skrevet Juni 24, 2013 Ser ut som om du har hatt det rimelig kjekt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå