Gå til innhold

Min E87 118d M-Sport


Vanvik
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, kan vel være noe i det ja :D noen kontrollører bruker jo lupe og er vel pirkete også da, har selv hatt inn biler og busser for rep etter eu der jeg overhodet ikke har funnet noe galt med det som hadde blitt anmerket :P

Til våren så kommer det noen greie forandringer på 1'ern, spent jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg vært ute og kjørt i rusk vær i hele dag, (90 noe mil). Bilen oppførte seg som en drøm på alt av føre langstrakte Norge kom med, (+2 til -15, snøstorm o.l), men nokk om det.

Hensikten med turen var at jeg handla meg nye sommerfelger.

Det ble VMR V710 felger, 19x8,5 og 19x9,5.

Dette tror jeg skal bli veldig stas til sommeren, felgene er nå "vanlig felgfarve" (sølv).

Men, jeg har allerede bestemt meg for at de skal pulverlakkeres, er bare usikker om jeg skal gå for blank sort eller matt sort... Har jo sorte lister rundt vinduene, samt at jeg skal laminX'e alt av framlykter, handle blackline baklykter, lystone alle vinduene og lakke diffusoren sort, tror alt det samlet vil bli bra :)

kom gjerne med inspill!

M1234, beklager at jeg ikke har svart, har ikke sett posten! Baggen ble handla på ebay den, genial sak! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer senkeskåler fram hvis det er og få i til mitt understell, og en liten spacer på bakfelgene, noen som har meninger, erfaringer og tips om dette? og hvor og evt. få kjøpt dette? gjort seg med det siste lille "stuket" tror jeg :)

Parts & Retard har senkeskåler. Firmaet har litt rufsete rykte hvis du søker litt her inne.

http://www.partsandretards.no/senkesett ... keskaler_3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått til innkjøp av min første BMW, valget falt på en 06' 118d M-Sport med det meste av utstyr tilgjengelig. (xenon adaptive, keyless entry + go, utvidet stereo/navi, sort helskinn, M-sport ratt-gkule-matter og lister, sort taktrekk, Led i dørhåndtak, M-Sport fangere og understell, PDC fram og bak, takluke +++)

Stor fornøyd med bilen og tenkte jeg måtte lage en tråd med litt bilder og planer.

Har fått gjort noe småtterier med bilen, men mere godsaker kommer fortløpende.

Ting som er gjort:

-19" hartge classic felger.

-Chippet/omprog styreenhet.

-Lagt carbon på noe av interiørlister.

Planer med bilen:

-Bestille nye skilt asap, samt nye helsorte skiltrammer u.reklame. (montert)

-Led i ringer, tåkelys og skilt lys. (montert)

-Led i samtlige interiør lys.

-Tone alle vinduene.

-Haifinne på tak.

-Legge carbon på interiørlister.

-Carbon splittere og diffuser.

-Carbon emblem på panser, bakluke og ratt.

-Skifte downpipe, og fjerne bakpotte/ny bakstuss eksos.

-KN innsatsfilter.

-Vurderer gunmetal/sorte 19". (står nå med 19" hartge classic felger.)

-samt endel annet snacks, kommer på ting eterhvert.

Her er noen bilder av gliset:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Hadde bilen inne til en real runde med polering og shining forleden dag:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Ble greit blank, fornøyd med resultatet:

[ Bilde ]

Beklager bildekvaliteten på bildene (iphone), skal få tatt noen bilder med speilrefleks en dag.

Har ett sett med originale BMW Performance splittere i ekte carbon til salgs, hvis du er interresert.

viewtopic.php?f=14&t=245869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke og dy meg, måtte prøvemontere felgene jeg handla meg her om dagen, ble selv veldig fornøyd med resultatet, spess inpress på de, sitter som et skudd :) disse skal forøvrig nå bli vrengt av dekk, blåst og sendt til pulverlakkering.

Noen shabbye telefonbilder i dårlig lys :

q3q5vvzn1gcnz81b5osw.jpg

xu60xse4qsuvtho2abjr.jpg

tz4e95ma01dbnf38znhm.jpg

Felgene kom kant i kant både fram og bak :D men, hvis jeg skal gjennomføre planen min med senkeskåler så tror jeg 235 fram må byttes til 225 evt for at det skal gå? :roll:

9ggqh5e9f7krfvda9wgc.jpg

m0vbjxbf51rv6zl7w332.jpg

Fortsatt ikke bestemt meg om det blir blank eller matt svart lakkering, men heller imot matt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vask, Vask og atter Vask, blir gal av det føret vi har hatt ute i den siste tia.

Jeg håndvasker bilen min og tørker den 100% minst en gang hver uke, og i riv og rusk vær så spyler jeg den godt overalt samt hjulbuer og under så og si hver dag med høytrykk, for og få vekk saltsuppa og annen dritt.

Og den siste uka nå så har jeg vert syk, så nesten 14dager siden sist håndvask (har da spylt med høytrykk en del ganger imelllom uansett), og når jeg igår skulle vaske den så fikk jeg den faen omtrent ikke ren!

Vaska den igår 3!! ganger, bytta vannet en million ganger og banna en hel glosebok i prosessen.

Men ble gulle ren igjenn tilslutt da :D

Men det jeg lurer på her da, til bilpleie folk, jeg tok her i høst (omtrent midt i oktober ca) en skikkelig meguiars kur, med først en god vask, så clay, lakkrens, polish og tilslutt som sealer NXT Tech Wax 2.0.

Så det jeg lurer på er, hvor lenge kan jeg forvente at denne holder?

Og, holder det evt og vaske bilen SKIKKELIG ren, og påføre et nytt lag Tech Wax, eller bør jeg ta hele kuren på nytt?

Jeg er som sagt veldig nøye med vask, og har vasket bilen KUN med den gule suppa til meguiars (Wash & Wax). som jeg fikk anbefalt av selger pga den hadde 0 rens i seg :)

Og et spm til, hva er det og anbefale og smøre inn skinnseter med? Jeg har brukt orginalt BMW skinnpleie ca 1 gang i mnd, men syns ikke det funker helt 100% som jeg vil, finnes det noe bedre alternativ og smøre setene med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Vask, Vask og atter Vask, blir gal av det føret vi har hatt ute i den siste tia.

Jeg håndvasker bilen min og tørker den 100% minst en gang hver uke, og i riv og rusk vær så spyler jeg den godt overalt samt hjulbuer og under så og si hver dag med høytrykk, for og få vekk saltsuppa og annen dritt.

Og den siste uka nå så har jeg vert syk, så nesten 14dager siden sist håndvask (har da spylt med høytrykk en del ganger imelllom uansett), og når jeg igår skulle vaske den så fikk jeg den faen omtrent ikke ren!

Vaska den igår 3!! ganger, bytta vannet en million ganger og banna en hel glosebok i prosessen.

Men ble gulle ren igjenn tilslutt da :D

Men det jeg lurer på her da, til bilpleie folk, jeg tok her i høst (omtrent midt i oktober ca) en skikkelig meguiars kur, med først en god vask, så clay, lakkrens, polish og tilslutt som sealer NXT Tech Wax 2.0.

Så det jeg lurer på er, hvor lenge kan jeg forvente at denne holder?

Og, holder det evt og vaske bilen SKIKKELIG ren, og påføre et nytt lag Tech Wax, eller bør jeg ta hele kuren på nytt?

Jeg er som sagt veldig nøye med vask, og har vasket bilen KUN med den gule suppa til meguiars (Wash & Wax). som jeg fikk anbefalt av selger pga den hadde 0 rens i seg :)

Og et spm til, hva er det og anbefale og smøre inn skinnseter med? Jeg har brukt orginalt BMW skinnpleie ca 1 gang i mnd, men syns ikke det funker helt 100% som jeg vil, finnes det noe bedre alternativ og smøre setene med?

Ser du ikke fått noe svar ang wax polish, er det en bra lakkforsegling/wax så skal no vannet prelle av lakken din, gjør den ikke det så begynner det vel bli dålig med wax/beskyttelse igjen..(min erfaring.kanskje varierer fra wax til wax :roll: ) Fordel å vaske med voks vennelig såpe som du gjør. :) avfetting fjerner voksen...

Du må ikke ta hele kuren på nytt, men er å anbefale da det gått så lang tid siden sist.

Ja du kan vaske godt, og legge på flere lag med voks, = bedre resultat og holdbarhet.

forseglingen må få herde mellom lagene.. :D Syntetisk lakkforsegling har best holdbarhet.

Jeg legger syntetish lakkforsegling først lar den herde og carnauba voks etterpå, sykt blank! Wet look :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært hos GS og handla meg Blackline baklykter, Lamin-X til fram/spredere/blink samt noen små deksler.

"Ny" sommerfelgene blir også levert til lakk omgående, sammen med nyrene fram, vurderer også samtidlig og få tonet vinduene på bilen, hva synes folket om det?

Litt usikker på rutene, men tror det kan bli bra sammen med dobbelcoated ruta fram og alle de andre sorte detaljene :) -merk. felger, nyrer og "diffusor" bak blir sorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått montert Blackline baklyktene :)

nkcl2xdh78im16dt8qse.jpg

oyfk2ojmnjmszqf6y4k4.jpg

lua6khdnlr05rny719x7.jpg

msk0rm5qaccvn35uj9fg.jpg

Ble veldig fornøyd med resultatet, synes de kledde bilen veldig godt mtp fargen på den!

Blir enda bedre når jeg får på mere sorte detaljer og sorte felger tror jeg :)

Byttet også ut et defekt isofix feste i samme slengen.

j7az2j88znrf32qeujic.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...