Gå til innhold

E34 starta ikke på starter.

Arizonapie
 Share

Anbefalte innlegg

Har problem med at bilen ikkje starter på starteren, den starta avogtil, spesielt når eg skal undersøke problemet...

MEN, den starta med engang på TRILL! og bilen går reint og fint.

Har og hatt problem me at bilen har sløkt seg rett etter eg har fått start ( med starter )

Ka problem helvvette???

Er en 2.0 M50!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter funker som den skal :) er nok noke Anna... Den starta avogtil på starter.

Om den ikkje starter på starteren så kan eg trille den framover i feks 2 gir so motoren snurra litt. Så starta den??? Det har også vært tilfelle! Eg syns det er merkelig..

Har fått tips om tennings lås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rengjør alle kontakflater til starter, også godset, for å sikre optimal spenning ved startforsøk. Ettersom den starter av og til på starter, men alltid ved trillstart, er nok problemet selve starteren eller effekten av denne. Dårlig kontakt i kabling frem til starter eller i jordforbindelsen vil gi så mye redusert kraft i starter at selv om den får motor til å snurre, trenger den ikke å starte.

Kontroller også tilkobling på batteri samt jord til chassis og motor. Dette er like viktig som på selve starteren.

Deretter kan du evt forsøke med en ny/annen starter.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte veivsensor og bensinpumpe-rele :) Hvis en av disse begynner å bli dårlig så får den enten ikke gnist (veivsensor), eller bensin (bensinpumpe-rele). Siden den starter innimellom så kan det også være defekt kamsensor, da vil du få feil tenning. Og som nevnt over, sjekk jordinga fra motor til karosseri (under eksosen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har vi gjort følgende:

Skifta toppdekselpakning, nye plugga, nytt rele (motor rele elns, det kvite vedsida av hjernen) og ny tenningslås. Har også sjekka jordinga;) its goodie. Samme problem er der enda!

Den starta fint på gir, men ikkje på startaren! startaren slår inn og drar fint med seg motor!

Om vi har prøvd gir, (men ikkje fekk nok bane) og deretter prøver den på startaren, hender det den starter! stortsett..

Og når den dør, hoster den seg ned på turtall, det er evt, rett etter vi har fått start.

Om det har skjedd, starta den ikkje på startaren etterpå :S MEEEEN PÅ GIR! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...