Frans2k Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 I påska i år var jeg til Lier sammen med broder'n å henta meg en 325i, som skulle få seg ett nytt liv På vei hjem Bilen ble stående en stund etter at jeg kjøpte den, planen var å bygge en smidd m50b28 å ta ut 500hk. Å da ville jeg vente til jeg hadde alle delene til å bygge den, noe som ikke gikk etter planen På mai var jeg på gatebiltreff på våler, å da bestemte jeg meg for å bygge den opp med deler jeg hadde liggende, å det angrer jeg ikke på! Dagens oppsett: - Urørt M50B25 med 280k på telleren - Ombygd kinagrenrør med ekstern Wg - Kina T04E turbo, med 58mm turbin og comp - 485cc dyser - Org fuelrail med annen Btr - M20 svinghjul med 618 og 4puck - M50 Zf-gear - Electromotiv Tec GT sprut Var på Bjørnstad Bil å mappa den, hadde mål om 300-350whp. Det fikk jeg, "uheldigvis" fikk kun mappa den på grunntrykk(0,6bar) pga fjusk. Noe som viste seg å være for stort plugg gap. Bremspapir, han slapp gassen for en eller annen grunn, men har sperra på 6400omdr. Har plan om å ta turen dit igjen å mappe den enda lengre, for den klarer mere ennda Skal ha meg ut en dag å ta flere bilder, av hele bilen
Anders92 Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 Kult! Bare å legge ut mer info og bilder av bygging
Frans2k Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Da er bilen på sykehus, traversen bak har løsnet, det kjente problemet på e36/e46... Broder'n skal låne bilen på Lånke 1.sept, så da får han sveise på M3 plater som leie Her har noe prøvd å reparert det før, på en meget dårlig måte! Kommer masse bilder i morgen!
Kimmey Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Stilig prosjekt! Skal bygge 325 turbo selv nå i vinter! Kjipt med traversfestene. Må bare få sveisa inn M3 Forsterkningene så blir det bra! Følger med!
andre1991 Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Tøft dette! Venter på noe film jeg hehe jeg har samme motor jeg bygger opp blir kun orginal bunndel på min også så gleder meg hehe
Reset Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Tøft prosjekt. Trua på lånke selv med e30 338, om jeg får til bakstillnga!
Frans2k Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 Da har jeg vært ute en tur med bilen igjen, å tok ett par bilder Mangler ett orange blinklys...
Frans2k Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Da ligger jeg godt planta i dype tanker etter en vellykket prolaps operasjon på torsdag. Endelig kan jeg planlegge å få gjort noe med bilen igjen! Broren holder nå på å tette veggen til bagasjerommet og skifting av bremsveske, for han skal låne den på Nordmøre gatebilklubb sitt treff på Lånke 1.sept Når han kommer tilbake med den derifra, å jeg begynner å bli arbeidskar igjen, så må jeg vell få på en større turbo, å få ut mere effekt til neste år Har jo litt å gå på turboen som er på den nå, men bytter til en som er større, så jeg unngår litt mottrykk Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe meg H-profil råder og Wiseco stempler, eller om det får klare seg med copperring pakning og arp? Mulig jeg får kjøpe en porta topp med to innsugskammer, så da blir det jo uansett ny pakning Spørsmålet er 450whp eller 600whp
SpiderPig Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Kjør på med b28 veiv å full pupp! 600++whp!
Frans2k Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 Har gjort en deal på en Garrett Gt42, M30 svinghjul og 765/4-puck sinter Da er det ihverfall håp om litt effekt
Are. Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Kult prosjekt Blir det ren banebil eller skal du ha skilter?
Frans2k Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 Er banebil dette, men har jo brukt den mye i sommer Så mye fjas me eu-kontroll når man har bur osv
Frans2k Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Broder'n var på Lånke å kjørte med bilen i helga, å den funket utmerket, bortsett fra høy vanntemp. Mulig vannpumpa er dårlig, men jeg har på oljekjøler å bruker den ut året, så får det bli el-pumpe sammen med det nye oppsettet til neste år Justerte opp ladde trykket til 1bar ikveld, å nå begynner den virkelig å ta i, har sikkert nærmere 380-390whp nå
Frans2k Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Da har jeg tatt livet av turboen, så nå avslutter jeg m50 sesongen for i år, å kommer sterkere tilbake! Nå er det tid for å bygge bruksbil 93" 318is coupe med sort skinn, turbomotor(skal kjøre 1kg trykk, så det får bli så det blir!), litt stereo å hjul Blir orginale fangere å braa med senk Skal prøve å få godkjent denne da, men bygger skult viss det ikke går igjennom på bt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå