Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I påska i år var jeg til Lier sammen med broder'n å henta meg en 325i, som skulle få seg ett nytt liv :)

På vei hjem

DSC_0054.jpg

Bilen ble stående en stund etter at jeg kjøpte den, planen var å bygge en smidd m50b28 å ta ut 500hk. Å da ville jeg vente til jeg hadde alle delene til å bygge den, noe som ikke gikk etter planen :P

På mai var jeg på gatebiltreff på våler, å da bestemte jeg meg for å bygge den opp med deler jeg hadde liggende, å det angrer jeg ikke på!

DSC_0100.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0106.jpg

Dagens oppsett:

- Urørt M50B25 med 280k på telleren

- Ombygd kinagrenrør med ekstern Wg

- Kina T04E turbo, med 58mm turbin og comp

- 485cc dyser

- Org fuelrail med annen Btr

- M20 svinghjul med 618 og 4puck

- M50 Zf-gear

- Electromotiv Tec GT sprut

Var på Bjørnstad Bil å mappa den, hadde mål om 300-350whp. Det fikk jeg, "uheldigvis" fikk kun mappa den på grunntrykk(0,6bar) pga fjusk. Noe som viste seg å være for stort plugg gap.

Bremspapir, han slapp gassen for en eller annen grunn, men har sperra på 6400omdr. Har plan om å ta turen dit igjen å mappe den enda lengre, for den klarer mere ennda :)

DSC_0108.jpg

Skal ha meg ut en dag å ta flere bilder, av hele bilen :)

Skrevet

Da er bilen på sykehus, traversen bak har løsnet, det kjente problemet på e36/e46...

Broder'n skal låne bilen på Lånke 1.sept, så da får han sveise på M3 plater som leie :)

2012-08-17204555.jpg

Her har noe prøvd å reparert det før, på en meget dårlig måte!

2012-08-17204545.jpg

Kommer masse bilder i morgen! :)

Skrevet

Stilig prosjekt! Skal bygge 325 turbo selv nå i vinter! Kjipt med traversfestene. Må bare få sveisa inn M3 Forsterkningene så blir det bra!

Følger med! ;)

Skrevet

Da ligger jeg godt planta i dype tanker etter en vellykket prolaps operasjon på torsdag. Endelig kan jeg planlegge å få gjort noe med bilen igjen! :)

Broren holder nå på å tette veggen til bagasjerommet og skifting av bremsveske, for han skal låne den på Nordmøre gatebilklubb sitt treff på Lånke 1.sept :)

Når han kommer tilbake med den derifra, å jeg begynner å bli arbeidskar igjen, så må jeg vell få på en større turbo, å få ut mere effekt til neste år :) Har jo litt å gå på turboen som er på den nå, men bytter til en som er større, så jeg unngår litt mottrykk :)

Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe meg H-profil råder og Wiseco stempler, eller om det får klare seg med copperring pakning og arp? :)

Mulig jeg får kjøpe en porta topp med to innsugskammer, så da blir det jo uansett ny pakning :)

Spørsmålet er 450whp eller 600whp :)

Skrevet

Broder'n var på Lånke å kjørte med bilen i helga, å den funket utmerket, bortsett fra høy vanntemp. Mulig vannpumpa er dårlig, men jeg har på oljekjøler å bruker den ut året, så får det bli el-pumpe sammen med det nye oppsettet til neste år :)

281915_10151187009425199_2138952026_n.jpg

Justerte opp ladde trykket til 1bar ikveld, å nå begynner den virkelig å ta i, har sikkert nærmere 380-390whp nå :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg tatt livet av turboen, så nå avslutter jeg m50 sesongen for i år, å kommer sterkere tilbake! :D

Nå er det tid for å bygge bruksbil :)

93" 318is coupe med sort skinn, turbomotor(skal kjøre 1kg trykk, så det får bli så det blir!), litt stereo å hjul :) Blir orginale fangere å braa med senk :)

Skal prøve å få godkjent denne da, men bygger skult viss det ikke går igjennom på bt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...