Gå til innhold

Biltema Feilkodetester pro

Bambus
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt biltema sin pga. at jeg hadde fått gavekort til jul. Den passer og fungerer til de aller fleste biler, både OBD og OBDII. Men vil ikke anbefale denne siden du kan få tak i flere som er både bedre og billigere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF i Stavanger tok livet av 6 sylindre når de brukte uoriginalt diagnoseutstyr på E38en. Var visst ett eller annet med dette utstyret som hadde slått ut EWSen på den ene sylinderbanken.

Jeg tror ihvertfall jeg ville styrt unna biltema, personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til bmw du skal ha det ville jeg heller satset på å kjøpt meg PA soft settet (BMW scanner 1.4), koster mindre og du har MYE mer igjen for det.

Hvordan kan du anbefale han og kjøpe noe som kun passer til et par modeller? Hva om han ikke har en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få modeller ? Carsoft dekker sist jeg sjekka facelift E30, E36, E46, E34, E39, E60, E31, E52, E53, E32 og E38.

Over halvparten av disse bruker 20pins og ikke 16pins OBD2 standard, noe man ikke får i settet til biltema engang så disse modellene blir uaktuelle.

PA soft fungerer best til de flere nyere modellene med de flere mulighetene med koding osv programmet byr på, men kan vel også gå bakover om man kjøper 16 til 20pins adapteren.

Er ganske sikker på at også selv carsoft gir mer spesifiserte feilkoder enn leseren til Biltema.

Da vil jeg heller si settet til Biltema er til ENDA færre modeller, og koster det dobbelte av carsoft eller pasoft.

Hvordan kan du IKKE anbefale å heller kjøpe det, OM han er BMW eier og innenfor en av de mange modellene settet passer til?

Til topic da, så om du ikke er bmw eier og ønsker å ta diagnose på biler med OBD2 kontakt så vet jeg veldig mange er fornøyde med et sett som heter ELM327.

http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=37

Dette er mulig å skaffe til en grei penge på Ebay.

Ville ikke plugga noe fra Biltema i bilen min personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med BMW scanner 1.4 er at om du kjører en 64 bit versjon av windows så funker ikke softvaren... Funker kun med 32 bits, om ikke noen her inne har funnet en løsning da.. Jeg har ihvertfall en scanner jeg ikke får brukt pga dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få modeller ? Carsoft dekker sist jeg sjekka facelift E30, E36, E46, E34, E39, E60, E31, E52, E53, E32 og E38.

Over halvparten av disse bruker 20pins og ikke 16pins OBD2 standard, noe man ikke får i settet til biltema engang så disse modellene blir uaktuelle.

PA soft fungerer best til de flere nyere modellene med de flere mulighetene med koding osv programmet byr på, men kan vel også gå bakover om man kjøper 16 til 20pins adapteren.

Er ganske sikker på at også selv carsoft gir mer spesifiserte feilkoder enn leseren til Biltema.

Da vil jeg heller si settet til Biltema er til ENDA færre modeller, og koster det dobbelte av carsoft eller pasoft.

Hvordan kan du IKKE anbefale å heller kjøpe det, OM han er BMW eier og innenfor en av de mange modellene settet passer til?

Til topic da, så om du ikke er bmw eier og ønsker å ta diagnose på biler med OBD2 kontakt så vet jeg veldig mange er fornøyde med et sett som heter ELM327.

http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=37

Dette er mulig å skaffe til en grei penge på Ebay.

Ville ikke plugga noe fra Biltema i bilen min personlig.

Nå var det ikke carsoft du skreiv i posten jeg siterte, men bmw scanner/pa soft. Og versjon 1.4 funker kun på et par modeller..

Og personlig har jeg ikke noe erfaring med carsoft, men mange sier at det er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...