Gå til innhold

E31 850i som bane/herjebil?

Sondrusen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal kjøpe meg ett leketøy, selv er jeg Mercedes entusiast, men jeg liker veldig godt BMW og. Altså jeg ville heller hatt en E39 fremfor W210.

Nå har det seg slik at jeg skal ha meg en ny bil, jeg skal ikke ha skilt på den. Den skal rett og slett brukes til trimming og GØY :lol:

Jeg har valgt litt forskjellig:

Mercedes W126 560 SEC/SEL

Mercedes W124 E500

BMW E31 (?) 850i

BMW 850i er desidert den fineste bilen, og motor kompressjonen gjør at det er fin å sette turbo på, jeg har lest at en del andre har fått dette til. Litt artig også at på wikipedia så står det "Related: Mclaren F1" :D

De andre er fine biler dem og, men 850i ser så mye mer sportsbil aktig ut. Men det er jo en luksusbil, å det er jo en tung bil, med v12.

Hva anbefaler dere? Om dere ikke vet noe spesielt om Stjernene, så kom gjerne med innspill på angående 850'en :) Hvordan den er som en gøy bil. CSI har jeg desverre ikke råd til :)

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å lage herjebil av E31. Det er en del momsede biler her i landet som du kan få billig.

Hadde du ribbet den og klemt en kompressor på V12en hadde det sikkert blitt en morsom banebil. ;)

husker jeg ikke helt feil, er det alt en hvit E31 banebil her på forumet.

Kompresjonen gjør den forøvrig ikke noe bedre egnet for overlading. Du vil oppleve samme problemene på denne, som om du satte turbo rett på en 10:1 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, som sagt vil jeg ha en herjebil. Men jeg vil også ha en bil som jeg kan cruise med, i stil. Å ta med meg på langturer. E36 hadde vært meget, å jeg kan kjøpe meg en M3 hvis jeg vil det.

Det er ikke slik at jeg vil ha en banebil som er stiv og ribbet. Jeg vil heller bygge anlegg :)

En annen ting å ta med er jo at det er jo en bil til over 2mill ny, å da kan jeg se for meg at det kan bli dyrt og komplisert vist noe ryker. Er det mye/dyre feil på disse bilene?

W126 er en bil som er driftsikker og som jeg har godt kjennskap til, BMW'en har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En e31 er en tung bil, myk i fronten og stort sett en slapp automat kasse.

Absolutt ikke noe bane herjebil.

Man kan nok får den til å bli ok på bane men det vil kreve store investeringer, og det finnes lite performance deler til disse.

Regn med å bytte understell og foringer, camberplater, tårnstag og en nedre X-brace (kom på senere modeller).

Bilen er gammel så det er mye som kan gå galt, det er ikke sikkert noe ryker, men ryker noe så er alle delene unike slik at brukte deler er vanskelig å finne, men det finnes noe ildsjeler rundt om i verden som har mye liggende.

Vil ikke tro den er værre enn noen andre 20-22år gamle biler, men regn med noe koster når det ryker.

En 300hk originla bil med 4-trinns automat er ikke så veldig sprek bil, mye pga veldig lange gir.

Forbruk på 1,5l+ på mila merkes også.

Mvh en som har hatt 850 som kosebil i 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...