Gå til innhold

Julianv's 330ci Manuell ok, CSL+Felger neste


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Liten update:

Igår gikk jeg løs på oljefilterhus-pakningen som har lekket en god del siste måneden. Hadde lest et par guider i forkant og funnet ut at verksteder pleier å ta betalt for ca 4timer.

Tenkte at dette her kom til å ta lang tid og skape mye hat.. Neida, etter kun 55min var alt demontert og montert igjen. Og dette inkluderte en pause med cola og snus :)

Så da hadde jeg plutselig et hav av tid til andre ting.. Fikk endelig bukt med eksoslekkasjen min! Dobbel-pakning og masse eksospasta gjorde susen. Alle gode ting er tre som de sier.

 

Siste ting som ble fikset igår var den forferdelig irriterende knirkingen fra rattstammen. Skrudde løs ledd nede og kontrollerte øvre ledd. Hmm ingen tegn på noe gale.

Smurte opp for sikkerhetsskyld. Nei ingen hjelp.. Så tok jeg en titt under ratt-dekselet. Der var det en form for skive som har noe med justeringen av rattet å gjøre som bare hang og slang. Fant ut hvor den skulle og satt den på plass. YAY! Ingen mer knirking :)

 

Ellers fikk bilen et olje- og filter-skift selv om det kanskje ikke er helt nødvendig. 4k siden motorbytte, men tenkte at siden den motoren hadde stått noen år så var det like greit å bare flushe igjennom og få på ny olje. 

 

Nå blir det bare kos framover håper jeg, skal til å skifte lykteglass neste uke samt forhåpentligvis få lagt opp alt styret etter manuell-ombyggingen. Det har jo alltid kommet noe dill i veien når jeg har planlagt å gjøre det.

 

Over og ut, for denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en lettelse at det gikk så fort og fint :) Tok på litt ekstra flytende pakning bare for å være heeelt sikker. haha

Ja :( Gir opp snart.. Det er jo søren meg ikke mulig å slutte med faenskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...