BB454BB Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 en motor som ikkje virker!!! det er for LAV KOMP!
JulianS Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Sto jo over, m50b25.. Har ikke sagt at det ikke går an å kjøre på lav komp jeg. Men en motor med noe høyere cr vil være mye mer kjørbar. Og med lavere cr så må du lade mer for å få samme virkningsgrad. må ikke ha cr på 7.6 for at det skal holde. Har lada kiloen på 10:1 uten problem..
BB454BB Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 kem sier eg lader 1 kilo???? eg kompenserer med tenning
maddafakka Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Sto jo over, m50b25..Har ikke sagt at det ikke går an å kjøre på lav komp jeg. Men en motor med noe høyere cr vil være mye mer kjørbar. Og med lavere cr så må du lade mer for å få samme virkningsgrad. må ikke ha cr på 7.6 for at det skal holde. Har lada kiloen på 10:1 uten problem.. Prøv og lade 2kg med 10:1 i komp så skal du få se hva som skjer!
BB454BB Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 Sto jo over, m50b25..Har ikke sagt at det ikke går an å kjøre på lav komp jeg. Men en motor med noe høyere cr vil være mye mer kjørbar. Og med lavere cr så må du lade mer for å få samme virkningsgrad. må ikke ha cr på 7.6 for at det skal holde. Har lada kiloen på 10:1 uten problem.. Prøv og lade 2kg med 10:1 i komp så skal du få se hva som skjer! går sikkert fint å lade 2 kg, på den kompen om toppakningen tåler cyltrykket...men man må trekke av satans med tenning...og ka skjer då? det går VARMT.... ikkje rart alle de forbanna satans løkhovvene rundtom som skal bygge turbo, havarerer...
maddafakka Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Du tar helt feil, kjøper bare smidd innmat osv så ordner alt seg!
JulianS Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 oi oi oi.. Jeg sier ikke at en må ha 10:1 for at det skal fungere.. finns en mellomting, får du starta den motoren på vinteren eller? (spør fordi jeg lurer, ikke for å gjøre narr av deg som du tydeligvis prøver på?)
BB454BB Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 eg skriver en tråd her for å lufte salg av en motor som eg vil kvitte meg med pga eg vil ha meg ett e34 karosseri der eg mener personlig s38 turbo hører til da effekten kommer enda lettere der pga volumet. eg prøver ikkje å angripe noen, men det som skjer her i SALGSTRÅDEN min er at folk bare syter og klager på kompforholdet i motoren. for å gjøre det enkelt og greit.. koffor i helvette stresser dere med å syte å klage på kompforholdet i motoren bare fordi det ikkje samstemmer med det massene, kjører med? om dere ikkje liker motor/oppsett..la vær å skriv i tråden og skum forbi denne tråden i stillhet.. dere driver jo å "trakker" på meg med skarpe kommentarer om at eg ikkje vet ka eg gjør på, og har "ødelagt" motoren..ka faen skal eg gjøre då? nikke å bukke å ta hatten å gå? tullinger!!! ta og skru på deres egen drit og bygg som dere vil, så gjør eg det samme..
BB454BB Skrevet August 21, 2012 Forfatter Skrevet August 21, 2012 angående oppstart om vinteren...koffor skaldet være relevant? hvem med sine fulle fem bruker en slik bil/motor på vinterstid? hva er poenget? no har eg kun brukt min på sommerstid...(m50b25t) og den starter fint...hvordan den blir påå vinterstid bryr meg lite.
JulianS Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Beklager så veldig mye for at jeg spurte, var ikke meninga å skape hodebry, jeg kjører bil året rundt, men jeg er jo litt rar. Jeg har ikke kritisert deg på noen som helst måte, hvis du har tolket det sånn beklager jeg det! Grunnen til at jeg spurte i utgangspunktet var at jeg tenkte det kunne være en skrivefeil.
frodo83 Skrevet August 22, 2012 Skrevet August 22, 2012 ingen problem verken på vinters tid eller på sommers tid å kjøre med komp på 7 tallet! har selv cosworth med nesten samme comp. den starter når som helst, bremser 400 hk på 1 bar laddetrykk... så da skal det heller ikke være noe problem med en 3 liter å ta ut 600 hk med 1 bars laddetrykk.. så skjønner ikke hvorfor dere bryr dere om akkurat dette. og det er langt fra unormalt å maskinere nye smidde stempel, mer enn nok gods å ta av...
Lamek Skrevet August 22, 2012 Skrevet August 22, 2012 S50 er en langt råere motor en s38 egentlig.. Dem benker over 1000hk med orginal topp på dem. Lettere er den også Så jeg ville beholdt motoren.. Skal være enig med de andre at 7i comp blir unødvendig lavt på en s50, men du får det helt sikkert til å fungere.
rasstut Skrevet August 22, 2012 Skrevet August 22, 2012 er motoren komplett med alle deler ? Kan være interessert men ble brått veldig usikker ! Tenkte på gjøre noe som ikke alle andre gjør med s38b38 nedi e36 med turbo . Men hadde jo vært veldig deilig å sluppet all tilpassinga også . Motoren har rulla 190 Tkm og noe . eneste som er blitt gjort med den er at oljepumpen er plukket av for sveising men ikke sveist noe enda så er bare å montere på igjen den . Du har ikke mulighet for å sende noen bilder av motoren og delene ?
BB454BB Skrevet August 22, 2012 Forfatter Skrevet August 22, 2012 S50 er en langt råere motor en s38 egentlig.. Dem benker over 1000hk med orginal topp på dem. Lettere er den også Så jeg ville beholdt motoren.. Skal være enig med de andre at 7i comp blir unødvendig lavt på en s50, men du får det helt sikkert til å fungere. hvorfor blir det unødvendig lavt? kunne godt tenkt meg mer utfyllende enn bare en uttalelse om at det er for lavt. eg er klar over att toppen på s50 flower GODT, men s38 er ikkje akkuratt en grov støpejernsmaskin med kantete og fæle kanaler i toppen.. ingen problem verken på vinters tid eller på sommers tid å kjøre med komp på 7 tallet! har selv cosworth med nesten samme comp. den starter når som helst, bremser 400 hk på 1 bar laddetrykk... så da skal det heller ikke være noe problem med en 3 liter å ta ut 600 hk med 1 bars laddetrykk.. så skjønner ikke hvorfor dere bryr dere om akkurat dette. og det er langt fra unormalt å maskinere nye smidde stempel, mer enn nok gods å ta av... eg har bare hatt m50en på veien nå i sommer så vet ikkje hvordan den blir med kulden.. men eg har ikkje ett sykt behov for å lunke rundt med 500hk på vinterstid da min 318tds med 90HK! spinner fint i snøen den også! m50èn starter iallefall tverrt på denne tiden av året, tror egentlig den starter helt greit i minusgrader også. er motoren komplett med alle deler ?Kan være interessert men ble brått veldig usikker ! Tenkte på gjøre noe som ikke alle andre gjør med s38b38 nedi e36 med turbo . Men hadde jo vært veldig deilig å sluppet all tilpassinga også . Motoren har rulla 190 Tkm og noe . eneste som er blitt gjort med den er at oljepumpen er plukket av for sveising men ikke sveist noe enda så er bare å montere på igjen den . Du har ikke mulighet for å sende noen bilder av motoren og delene ? eg tolker innlegget ditt som om at du har en s38b38 du kan være int å bytte bort mot min s50? eg har kanskje ett par bilder på dataen..men kan sikkert klare å ta noe mere bilder.. står i første posten at s50en er komplett(i deler) fra bunnpannen til toppdeksel, så følger det med gasspjeldrekken og grenrøret(ikkje turbogren) km stand på s50en vet eg ikkje helt, men den er borra opp no, til ø86,5 pga det var skjørtebank i motoren når eg kjøpte den..
Lamek Skrevet August 22, 2012 Skrevet August 22, 2012 Med så lav comp vil motoren føles slapp. Du vil få dårlig gassrespons og unødvendig mye turbolagg.. Motoren din mister hele S-motor karaktiristiken og man får mer følelsen av å kjøre en gammal 80tals turbomotor. Den vil også bli tungstartet.. Men løpet er jo ikke kjørt uansett, er jo bare å kjøpe nye stempel med litt høyere comp om man ikke vil bruke disse.. For og gi deg et eksepel så kan man ta ut 750hk på en dønn orginal s54motor med 11,3:1 i comp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå