a4driver Skrevet September 13, 2012 Forfatter Skrevet September 13, 2012 Har ikke feilsøkt noe mer på denne, men prøvde slepestart igår, til stort hell. Når den var varm startet den også normalt. Ladespenning var ca 14,3 Volt. Men, idag ville den ikke starte igjen. Batteriet er nytt (3 uker før dette begynte) og nyoppladet (fra biltema) og hadde samme spec som det gamle, men kan det virkelig være at dette batteriet ikke gir nok strøm i forhold til "kvalitets" batterier? Kan det også være noe feil med dynamo/regulator som gjør at den ikke vil starte?
a4driver Skrevet September 15, 2012 Forfatter Skrevet September 15, 2012 Veivalselsensor byttet, ingen endring.
a4driver Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Sliter fortsatt med denne topp bilen. Noen som har vært borti noe lignende?
a4driver Skrevet September 30, 2012 Forfatter Skrevet September 30, 2012 Har funnet ut nå at den ikke starter forde den er våt av bensin. Jeg tørket av tennpluggene, og luftet etter at jeg hadde prøvd å starte en del ganger på 5 min. Med tørre plugger startet den på første draget. Pluggene virket veldig skittne. En var full av sot mens de 3 andre var nedsauset av bensin. Byttet alle 4 pluggene. Men etter å ha stått over natta, starter den ikke igjen...
a4driver Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2012 Slik det ser ut til etter litt diverse tester, gir enten dysene alt for mye bensin ved start, eller at dysene rett og slett lekker bensin når den står parkert, slik at brennkammer er har alt for mye bensin i seg.
a4driver Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Ser ikke ut til at dysene lekker. Tok fuelrail ut og la papir under dysene. Kimet for å se at det kom bensin ut, og det kom en lik dusj ut av alle. Deretter la jeg nytt papir under for å se etter lekkasje, ingen drypp etter 1 time. Blir mindre klok for hver dag..
Tore Kn Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Hei, finner du ut noe mere? Som nevnt tidligere i tråden din har jeg også en 316ti som jeg hadde litt problemer med. Etter at jeg byttet dynamo fungerte bilen helt greit i ca en helg, så begynte den med at motoren stoppet under kjøring. Noen ganger rullet den seg selv igang andre ganger gikk det kanskje 5 minutter før jeg fikk startet den igjen. Fikk satt bilen på BMW verksted her i Arendal. De fikk tatt diagnose og fikk feilmeldinger på både veivakselsensor og begge kamakselsensorene. I tillegg var kabelnettet til veivaksel sensoren fullt av olje, dette var kommet igjennom sensoren. Alle tre sensorene ble byttet og motoren går nå helt fint. Så vidt jeg har forstått vil ikke motoren starte dersom en eller begge av kamakselsensorene gir "gale" signaler. Kan jo kanskje være en mulighet at en eller begge av disse er defekte. De er veldig enkle å bytte, originale sensorer kostet 1250,- kr stk. uorginale får man vel for rundt 300,- mvh Tore
a4driver Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 Har byttet de, så regner med at det er noe annet. Skal til GS i Skien til fredag(hvis den starter). De finner nok ut av det.
a4driver Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Skrevet Desember 22, 2012 Oppdatering. Uorginal veivakselsensor og kamakselsensorer byttet til orginale. Alt fungerer 100%. Blir lei bare av tanken på at seriøse bildel firmaer selger slike ubrukelige etterligninger som ikke fungerer, og mye unødige kroner blir brukt på feilsøking og andre deler som da sikkert har vært i orden. Kan ikke si at det var kun en eller fler da jeg byttet alle 3 for å være sikker. Og neida ingen feilmeldinger noen sinne på disse sensorene.
Ballder Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Du har beklageligvis ikke fått med deg at det er mye tull ute og går med uoriginale sensorer til både veiv/kam og abs. Det er et fenomen som er nevnt flere plasser her på forumet, og dessverre så har tydeligvis ingen av oss som har erfart dette klart og snappe opp tråden din før det var for sent. Godt det ordnet seg til slutt, så får vi håpe og tro at du får brukt bilen fritt for problemer i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå