Gå til innhold

Min BMW E39 523iA '96

Share

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 18 år, og eier idag min 2. BMW. Min forrige var en E36 318I Touring. I denne tråden skal jeg ta for meg hvordan bilen ser ut om dagene, og prøve å komme med oppdateringer så ofte jeg kan!

Utstyr:

Skinninteriør

CD Veksler

2x Elektriske vinduer

Elektriske speil

Orginal telefon

Klinaanlegg

Senkesett forran

Takluke

ABS

Elektriske speil

Spredere

Hvite blinkere forran

Sotede lykter bak

Grønt er gjort - Rød er ikke gjort

Planer:

Lakkere bakluka

Effektpotte bak (kanskje m-tech bakfanger)

Kjøpe ny lås til bakluka

M-liste på bakluka

Montere spiller

Muligens Angel Eyes

Gul film eller led i spredere

Nye bakhøytallere

Lakkere eller nye sommerfelger

Litt bilder

DSC_4716.jpg

DSC_4726.jpg

Ja, bakluka er svart foreløpig :)

DSC_4727.jpg

DSC_4718.jpg

Hva syntes dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lakkering av luke skal skje ganske snart :) Vurderer også angel-eyes forran. Det kan bli ganske fint tror jeg. De gule sideblinkerne skal snart vekk!

Men jeg har en såpass morsom bakluke at for å få låst opp, har jeg måttet borra hull bak skiltet for å bruke en tang på vaieren til låsen, dra vaieren mot høyre så er luka oppe.. Trenger ny lås på luka også.

Hadde grønn luke før, men den var gjennomrusta, og når jeg og fattern bytta over ny luke, beholdt vi desverre den gamle låsen som allerede hadde gått i vrang. Dermed fikk vi samme problem igjen.. Morro igrunn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Du kan fint kjøpe deg en uorginal spiller (typ Pioneer o.l) og sette den inn, men da må du ha ramme rundt.

Det jeg ville gjort, og som jeg også gjorde var å fikk tak i enten Hualingan eller Dynavin spiller. Det ser dønn orginalt ut, og funker veldig bra i tillegg ! :) Koster litt, men definitivt verdt prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Lenge siden jeg har vært her nå..

Men vil gjerne smelle ut noen bilder. Bakluka mi er helt pussa ned, og venter bare på å få penger til å lakkere nå.

Ellers har jeg fått satt inn nye 240W høytallere fra Boss forran og venter på nye til hattehylla.

11469211.jpg

Også tok jeg meg og en kamerat oss tid til å fikse høyre spreder forran. Er noe herk å skifte spredere på E39 når ikke pære ville feste seg i sporet engang. Så endte vi opp med å ta bilde av bilene våres:

11469212.jpg

Også har vi de nydelige vinterfelga da! :mrgreen::mrgreen:

11469213.jpg

Også har jeg tatt en titt på denne spilleren: http://strommen-bilradio.no/product_inf ... ts_id=1975

Kan den passe inn? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høyttalerne der ødela den innvendige helheten helt. Det du kan gjøre visst du foreksempel har lyst på AUX er å kjøpe en liten dubbedings på Biltema til 250 kr og plugge til antenne ledningen din, da kan du beholde den originale spillern samtidig som du har AUX, dette skal jeg gjøre på min bil hvertfall. Liker det best når ting ser originalt og fint ut og ikke jalla og herja, men alle har ulike meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet er at den orginale spilleren kun er på 50W ellernoe, og da føler jeg ikke at jeg får den lyden jeg vil ha. Har kun høytallere forran jeg. Når jeg kjøpte bilen, funket hverken høytallerene i hattehylla eller de i bakdørene. Så trenger nye høytallere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg ikke så mye planer med interiøret, mere enn nye høytallere og eventuelt spiller. Men jeg har et problem med temperaturmåleren som viser hvor mange grader det er ute. Det står at det er -40 eller -35.5 grader ute. Er det noen følere som er gåene? Også har jeg skaffet nytt bagasjerom men beholdt låsen. Dette endte med at jeg ikke får opp bakluka, hverken fra innsiden (da jeg ikke får slått ned baksetene, det er noe med en nøkkel), eller utsiden. Det endte med at jeg måtte borre hull bak skiltet, og jeg må ta av skiltet og bruke tang for å dra i vaieren til låsen, da får jeg luka opp. Skikkelig jalla egentlig. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...