Gå til innhold

Min BMW E39 523iA '96

Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar :D Skal prøve å få sett på føleren om kanskje ikke den bare er løs. Har sett på føler fra Brd. London i tilfelle.

Har fått skaffet meg xenon kit som jeg skal sette i fjernlysa etter bilen har vært på etterkontroll:

knefrhcp0s9rap9jijpq.jpg

sfexy2ukzvpzqd70eems.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter og ser litt tilbake på bilder av min gamle bil. Når jeg tenker etter så savner jeg en ting: manuell-gir og null feil med sensorer og slikt!

6vw5f4qjztup7fg53qq0.jpg

cmkdfmmrnjpxfzavmwxz.jpg

Motivasjonsbilde for bakluka (som faktisk ser svart ut på dette bildet):

46kh2zlu19ynwyjo1cx9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har sunket siden jeg kjøpte det første gangen iallefall! :P da betalte jeg 1600,- totalt, inkl. mva..

Men fant ut at jeg likesågodt kunne prøve å lage min egen ;)

Uansett, det ser veldig bra ut med 2-din i e39! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prisen har sunket en god del ja. Men jeg var på Strømmen Bilradio, og der skulle de ha 900 kr for det. Men var alikevel ebay som lønte seg :) Men jeg trodde du hadde Dynavin jeg Tzunami? :) Dynavin ser også ganske så orginalt og proffesjonelt ut. Blir uvandt å miste så mye lys i dashbordet, hehe :D Men det skal nok gå bra, blir bare en stor utfordring å få lyd i høytallerene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tusen takk Henning :)

Har funnet ut at jeg har litt småplukk nå.

-Skifte ABS føler (har fått feilsøkt og det var føleren, og ny er kjøpt)

-Sette inn ramme til Pioneer-spilleren (Rammen er kjøpt og hentet)

-Få lyd i spilleren + nye høytallere bak

-Sette inn forsterker med 4 utganger

-Hente ny lås til bakluken da den gamle er defekt (ny er bestilt)

-Lakkere bakluke

-Kjøpe nye sommerfelger

Senkesett foran er montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei bimmers folk! Da har jeg endelig fått bytta ABS-føler forran, så ABS-lampa har slutta å lyse, men jaggu lyser fortsatt ASC lampa om at den er av. Fikk senere vite at jeg må bytte føler bak også. Morro jobb.....

Har også prøvd med på spilleren igjen. Fikk skaffa meg ny ISO-kabel med en liten forsterker. Nå kom det lyd, men bare såvidt. Hadde på volum 40, og det var såvidt jeg hørte noe. Og merkelig nok var det visst lyd i høytallerne bak også :D Men er det noen som vet hvorfor jeg får så lav lyd? Har prøvd med både orginal og nye ledninger via høytallerene, men det var ingen forskjell.

Hørte også noe små knittring, som om det var dårlig kontakt eller at høytallerene var veeeeeldig sprengt. Men har ingen anelse om hva det kan være. Skal få Mekonomen til å ta en titt på spilleren min, og se om det er noe galt med den, for det var via dem jeg fikk den nye ISO-kabelen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trodde du hadde Dynavin jeg Tzunami? :)

Så ikke denne før nå :P men jo, har dynavin nå ;) men før jeg hadde den, så hadde jeg vanlig 2-din ;) må jo utforske litt vettu :P

Høres ut som du har to ufine småproblemer med bilen din? bremsene, kan det være en feilmelding som må slettes? vil ikke tro det men..

Ang høyttalerne så tror jeg du skal ta en titt på instillinger osv, kan hende det er noe du må stille inn på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noen feilmeldinger som er slettet fra høyre fremhjul. Men på høyre bakhjul er det også en sensor som kontrollerer både ASC og ABS, så det er bare å kjøpe en føler til.

På venstre bakhjul sitter sensoren til speedometeret om det skulle vært i dårlig stand hos noen :)

Ja, angående å stille inn har jeg også prøvd meg på det. Satt i over en halvtime med å bare ordne med instillinger (på spilleren), uten hell. Så jeg har rett og slett ingen peiling :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...