Gå til innhold

Project E39: BMW 528i | S.48 nye bilder


Zymh
 Share

Anbefalte innlegg

Hentet seter fra Thomasm Hamang i strømstad, og monterte selv, han har somregel fra høyrestyrte biler, men seter og kontakter er like, og om man ikke tar seg jobben med å montere memory, så har det ingenting å si ;) hør med han (thomashm5 her på forumet) så får du sikkert et godt tilbud om han har noe inne ;)

Setene anbefales på det sterkeste! finnes trolig ingen mer comfortable seter, som du sitter så støpt i, gode til aktiv kjøring, gode til kort kjøring, og gode til langkjøring ;) kjørte 8-9 timer i strekk, og kjente det ikke i ryggen eller noe etterpå ;)

Setene ser veldig behagelig ut ja! vi får c, får gjort veldig lite i vintern men får man med matchende dørpanelen når man får kjøper setene! Hvordan er det å ettermontere memory? lett? vanskelig? Jeg kan fikse små elektronikk stuff som eks, lys koblinger, bryter, anlegg etc. burde det gå bra? :)

Takker får tipset, skal prøve å få kontaktet med han "thomashm5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritgromm E39 du har her har du gjort mye rett

Takk for fine ord!

Jeg prøver å gjøre ting riktig ja! etter snøen tiner til våren blir det mer med shadowline lister, soting, eksos og kanskje M5 seter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Update:

Joda kjører fortsatt på sommerdekka her i Skien, det verken snø eller glatt på veien. flott :D

Bimmern begynte å gå litt opp og ned i temp så tenkte jeg skulle lufte på nytt evt fylle på kjøleveske, men så fikk jeg jo den overraskelsen, joda halve lokke fikk jeg av radiatortanken (ekspansjonstanken). Så jeg måtte ta fram rørlegger tanga for å få den ut. fikk til slutt ut etter litt banning osv. kjøpte ny original radiatorlokk på GS, luftet og voila, får varmluft fra innvendig og tempen etter litt kjøring er alt normatl. For en dag :D

2gq037y2jit607unndl0.jpg

Ny lokket til venstre og til høyre så er det "lokket" og den biten som jeg måtte pelle av for å fylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Idag fikk jeg på noe vibrasjons-dempende-matter i bakluka og bensinlåkket.

bakluka spesielt vibrerte noe hinsides når jeg spilte på fult. skrudde av panelene, satt på mattene og alt ble så mye bedre.

Kun en ting som vibrerer kun skiltet bak.

Dette er første gang jeg gjort dette og resultatet ble drit bra.

Testet dette ute med anlegge på fult guffe og bilen som var 3meter unna meg, gikk alarmen haha, kjørte sakte men sikkert vekk fra området :D

paneler av

h61m173h8cv7lkt6maq1.jpg

Første gang jeg gjør dette :)

v1qrppynxatslbnin8oq.jpg

Alt på plass

5ra7e382by57s5mmw9nd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
har sett gjennom tråden din, å jeg må si at du har en ekstremt pen e39! jeg har selv en svart 520i e39 som jeg har gjort litt av hvert med, men får lyst å grine av missunnelse når jeg ser din :o!

Takker så mye for en fin kommentar om tråden og bilen. Jeg har jobben en del med bilen og prøver å gjøre den så strøken som mulig, men trenger fortsatt litt stell.

Skal lage en update når jeg får fikset noe, venter bare på lønninga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
må bare spør, mye har du ca brukt på bilen? kjøp+ deler :D hehe

men svarte å fin denne her var, skulle hatt den blå fargen på min å :(

Heisann, takk for fine kommentaren.

Liker egentlig ikke snakke om hvor mye penger jeg har brukt på bilen, er jo en interesse og hobby vettu, ser ikke penger da, du kan jo se lista det jeg har gjort(første sia). Anlegget er nesten uten kompromiss, Alt er i alpine unntatt spillern, den kommer når jeg har penger nokk til en Alpine IVA-spiller (5-6tusen+)

75000 for bilen

15-20tusen for anlegget

og div rep på bilen+lister/griller/"små-ting"+for-og-bak fanger+felger-og-dekk = dyr dyr hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 20.12.12:

Kjører rundt med bimmern på piggfritt. Mye sladde-turer og mye morro må jeg si :)

Har også tatt ut bakpotta og sveisa etpar rør, fikk en venn av meg til å hjelpe med sveising :)

Her er noen bilder av arbeidet :)

fk7wfs5m627jfez6ya25.jpg

3rq3op5me3wkn2uvn3ua.jpg

yo2hp35otd13ynk16teh.jpg

Skal ha 2 rørs-tip etterhvert, fikk dette fra en kompis av meg midlertidig :)

rszswpt62hfastqvrhsj.jpg

Video kommer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skikkelig hjemmelaget ut den eksosen din, ble det ikke vell mye lyd uten endepotta ?

Hey

Ja, som jeg nevte på noen post siden, så kuttet vi orginal bakpotta og strakt rør fra Y-resonator. Så det er "hjemmelaget" men det eneste du ser utvending er eksos halen.

Stor lydforskjell, gjerne se videoen min: http://www.youtube.com/watch?v=OMd7Qp0MMO4 døm selv!

FYI: Jeg vet ikke om jeg skal bruke mere penger på eksos akkurat nå, syntes det var dyp og fin lyd, neste trinn er vell M5 interiør, nye lykter og fullføre shadowline lister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...