Gå til innhold

Project E39: BMW 528i | S.48 nye bilder


Zymh
 Share

Anbefalte innlegg

Nice! :) Hvordan tok du av visekosekoblinga ? :) Vet det er en mutter der :) Men hvilke str og hvilke verktøy brukte du? :)

Du har en ganske fin E39! :)

Viskoskoblinga er veldig enkelt å få bytta. Verktøy: 32mm skiftnøkkel og torx bit. Jeg klarte å lure ut "viftedekselet" mellom vifta og radiatorer.

Så tok av dekselet, 32mm skiftnøkkel rett på vifta/koblinga og vri til høyre for å løsne (siden det er linkskrue). når den har løsna litt er det bare å bare skru ut med hånda. Når du har vifta i hånda, er det bare 3 eller 4 torx skruer som holder viskoblinga. Når du monterer vifta med den nye koblinga, husk, for å stramme må du vri til venstre :)

Har du gjort det her før, tar det ikke mer en 5-10minutter. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update.

Da var sorte dørlister på, meget fornøyd. Venter på nye fordekka ( Falken ZIEX ZE-912 215/35-ZR18 84W XL), fra dekkonline.com skal komme på onsdagen. Får se hvordan det blir med å space'a ut og evt subbing. Gleder meg!

Tror jeg dropper utstillinga fordi satansvegvesen kontroll ved Skien fritidspark :(

Orker ikke å bli stoppa og bli avskiltet/dra på visning på trafikkstasjonen senere. Tror jeg bare finner frem sykkelen og sykler bort og bare se.

Kilde: http://www.ta.no/nyheter/article6615494.ece

8fjbxxbcxogvhsk5iord.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du dørlistene?? Misunnelig på bilen din!! :)

Hei.

Kjøpte listene fra Schmiedmann.no, var på lager i Danmark, men kom veldig fort! :)

Edit: Listene + moms og frakt: 1353,54 ,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke kommer på utstillinga med bilen din :/ men skjønner godt hvorfor :)

Når min er ferdig og hvis du har din enda så må vi ta en photoshoot sammen!:)

Liker fargen og bilen din veldig godt! :D den blir så perfekt! :D

Det MÅ vi få til engang! hadde vært tøft :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på 215/35 dekka på felgen foran (8.5x18).

Når jeg skulle omlegge dekk, så fikk jeg dekkspesialisten til å ta på spacers'a i samme slengen, men endte opp med at gjengene på spacern ble ødelagt, kom som spiral-greie ut på bolten.

De sa at spacern var gammal ellerno, så kjørte hjem med 4 hjulbolt på ene siden, kom hjem og skulle etterstramme med momentnøkkel 120nm, så gikk andre hjulbolten. Endte opp med at jeg tok av spacerne og satt på vanlig. Veldig kjedelig dag!

Skal bestile spacers fra GS, supersport spacers ellerno.

Her er ihvertfall ett bilde :D

e9w6qeiwehgzve5qh7fo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...