magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 HAr luftet 100 ganger før uten suksess med bare tenning på, han på GS sa bare kvell oppi, trenger ikke kvelle sakte en gang og ha motoren på og gjerne noen til å gi turtall for full gjennomgang i systemet??
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Tusen takk! skal ut å lufte og fylle nå så sjekker bare dette i samme slengen! Fikk tips fra en på GS idag at jeg kunne like gjerne ha bilen på når jeg luftet... Funker dette da; Setter bilen på, varmluftosv, fyller i tanken til det propper ut av termostathuset sin luftskru først (ikke skru den helt av?), så til radiatortroppa popper ut, samme prosedyre på den troppa, la den stå litt på, så bare lukke igjen, stenge motoren evt kjøre for å sjekke at det fungerer? Og starte motoren, stikke en avis forsiktig i vifta fremme, stopper vifta så er den gåen, og slår den avisen ned er det toppen? 1. Ha bilen parkert på flatvei, som at den står så rett som mulig. 2. Sett tenninga på steg 2 rett før start som at pumpene slår på mens ikke motoren er i gang. 3. Sett klimaanlegget på varme (rød) og 32grader beggesidene og vifta på fult. 4. Løsne begge lufteskruene og lokket på radiatoren, (ikke løsne lufteskruene helt) 5. fyll kjølevæske til det kommer dryppende ut av første lufteskruen fra termostaten. Når den gjør det, skru den igjen 6. fyll mer kjølevæske til det kommer væske dryppende ut av den siste lufteskruen og skru igjen. Fyll til toppen av radiatoren og lokk lokket ordentlig igjen. 7. Der etter start bilen og la den stå på tomgang, eller ta deg en liten tur til den kommer på normaltemp (midten). Deretter la den stå mer på tomgang par min på tomgang og se.
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Ja er slikt jeg har brukt å gjort det Helt til han GS fyren idag sa at jeg ikke fikk ordentlig gjennomstrømming av veska hvis ikke bilen var på.. TAkker
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Ja er slikt jeg har brukt å gjort det Helt til han GS fyren idag sa at jeg ikke fikk ordentlig gjennomstrømming av veska hvis ikke bilen var på.. TAkker Det er sånn jeg har gjort det, og flere på forumet mener det er den riktige metoden. Min er 100% stabil siden jeg bytta termostathuset og viskosekoblinga, det er den måten som fungerer. Du for prøve deg fram. Lykke til
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Jes, stakk inn en tynn avis mens bilen gikk på tomgang og den stoppet.. Er dere 100% sikker på at det er den da? Send gjerne link til denne delen så jeg kan få den bestilt asap. Også gjerne til ledlysene på ebay disse til interiøret! Tusen takk for hjelpen!
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Jes, stakk inn en tynn avis mens bilen gikk på tomgang og den stoppet.. Er dere 100% sikker på at det er den da? Send gjerne link til denne delen så jeg kan få den bestilt asap. Også gjerne til ledlysene på ebay disse til interiøret! Tusen takk for hjelpen! Se der ja! Gåen viskosekobling! Det ser ut som grunnen til overoppheting problemene dine Du må bare skru vifta av og se om det er 3 eller 4 skrus kobling, første gang jeg bestlte var det feil, og da dobbelsjekka jeg på gsbildeler med regnummer. Best å skru av og se og deretter bestille Sjekk på koed.no eller schmiedmann.no, kan faktisk spare 3-600kr der isteden for å handle på GS. Husk å kjøpe 32mm skiftnøkkel EDIT: spare faktisk nesten 1000kr å handle på koed.no Se under E39 -> Nye Deler - > Motordeler -> Kjøing-viskosekobling på koed.no
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Jeg har akkurat samme bil som deg så fremst du har 97 modell, så tipper jeg går for det du har med mindre det tar 5 min å sjekke det her.. er pissvær utafor så var lite gira på å skru her nå.. Tuuuuusen takk for hjelpa! Ble så glad nå, alle trodde det var toppen, men jeg ville ikke tro det, hehe!
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Jeg har akkurat samme bil som deg så fremst du har 97 modell, så tipper jeg går for det du har med mindre det tar 5 min å sjekke det her.. er pissvær utafor så var lite gira på å skru her nå.. Tuuuuusen takk for hjelpa! Ble så glad nå, alle trodde det var toppen, men jeg ville ikke tro det, hehe! Er så typisk at folk sier det er toppen som er gåen, sånn skremte de med meg når jeg får ny med bilen og hadde samme problemer Ikke hør på de tullingene, vis toppen er gåen, er det vann i olja + masse hvit røyk i eksos etc. Du ser det med engang. Min er 96modell. Det tar bare 5-10min å skru av koblinga, vis du har gjort det før, er virkelig enkelt. Søk på regnummer på gsbildeler sin nettbutikk og se hva de sier hva du skal ha, er det 3 eller 4skrus. Deretter sjekk på koed.no eller schmiedmann.no for bedre pris. Bare hyggelig, lykke til videre ikky_g reagerte på dette 1
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 GS kommer opp med flere forskjellige (3), 2 med fire og en med tre! Skal skru av å se nå Fyyyyfaen de prisforskjellene da!! Hvordan går det an? orker du linke meg til noe du vet passer inn i bilen min (LED lys interiør), er så usikker på om hva som passer, har ikke skrudd av å sjekket enda.. bestilte denne grillen; http://www.ebay.com/itm/310702246389?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Grei den?
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 GS kommer opp med flere forskjellige (3), 2 med fire og en med tre! Skal skru av å se nå Fyyyyfaen de prisforskjellene da!! Hvordan går det an? orker du linke meg til noe du vet passer inn i bilen min (LED lys interiør), er så usikker på om hva som passer, har ikke skrudd av å sjekket enda.. bestilte denne grillen; http://www.ebay.com/itm/310702246389?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Grei den? Sånn er GS, ikke se kun på GS og kjøp, sjekk også andre sider også. Husk det er også prisforskjell på original deler og alternativ deler. Det velger du selv Ser helt allright'e griller Det er 39mm pinolpærer du skal ha for interiør; f.eks: http://www.ebay.com/itm/10x-39mm-6-SMD-5050-LED-White-Auto-Light-Interior-Car-Dome-Festoon-Lamp-Bulbs-/121182582486?hash=item1c370b76d6
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Noen tøffe bilder vi tok Sondre92 reagerte på dette 1
Zymh Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2013 Her mangler det mye gitt.. Hva mangler?
Freakshow Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Zyhm! har du lakka listene dine eller kjøpt nye? (vindus listene altså)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå