Jordfræsar Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Tar jeg feil? I dette tuning kitet fra BMW får man også en "Torque converter" for de med automatkassa. Jeg har automat, og lurer på om det er riktig tanke at man skifter den ut for å tåle økningen av selve tuningen? Mer belastning for automatkassa ved tuning? BMW kitet finner man her: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=95 Torque Converter: Så mitt spørsmål; hvorfor nevner ikke flere tuningselskaper slike ting? Ikke nødvendig eller noe bare BMW pusher på forbrukeren for å tjene mer penger? Kan ikke mye om bildeler etc, men nysgjerrig av natur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Trimmer du maskinen er det jo converteren som får juling, så det er helt sikkert ikke en dum ting å bytte til en som er produsert for økt moment. Evt. kan det jo være at denne har en annen stall-speed for å passe med den nye momentkurven. http://bilbygging.no/viewtopic.php?t=1339 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Takk for linken Hafsmo. God lesing for meg som er grønn på dette. Etter at jeg leste saken forstår jeg behovet. Fikk beskjed at en oppgradering med det kitet jeg linker til, tar omtrent 5,5 time hos BMW. Mye av tiden gikk da til converteren. Så veldig forenklet er converteren "hovedpulsåren" i kassa? hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Converteren overfører momentet inn i kassa. Setter du i en oppgradert converter vil du få mer stress i kassa og den ryker tidligere hvis den ikke tåler den økte effekten. Eksempel, Dodge RAM diesel. Kassa er så dårlig at de måtte montere en slapp converter for at den ikke skulle ryke med original effekt. Mange bytter converter og trimmer, kassa ryker etter noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Okei, takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Converteren overfører momentet inn i kassa. Setter du i en oppgradert converter vil du få mer stress i kassa og den ryker tidligere hvis den ikke tåler den økte effekten. Eksempel, Dodge RAM diesel. Kassa er så dårlig at de måtte montere en slapp converter for at den ikke skulle ryke med original effekt. Mange bytter converter og trimmer, kassa ryker etter noen uker. Det er jo klart at når du flytter stall speeden på en bil som har en million nm så må du nesten være helt sikker på hva du holder på med. Tviler på at noe slikt er tilfellet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Mindre bil mindre kasse. Tviler og på at det er noe stort problem her, men mest sannsynlig har det samme effekt. Dette er vel et kit som er satt opp for å fungere bra til den bilen. Om han er nysgjerrig av natur er det sikkert spennende å høre et par andre eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Absolutt. Var ikke meningen å kritisere kommentaren din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Tenkte aldri det Jeg har ikke sett det settet før. Leverer de slike til mange modeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet August 24, 2012 Forfatter Share Skrevet August 24, 2012 Takk for hjelpa! Nyttig det her Kitet tror jeg kom i år. Kun for 120D etter hva jeg vet. Men ligger under BMW tilbehørkonfiguratoren om du vil sjekke andre serier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... iesel.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå