Vladhetland Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Har nettop gått til innkjøp av en 523i e39. Bilen må kjinnes en liten stund når den er kald (har stått litt) før den starter, men etter at motoren har blitt varm så starter den med en gang. Har lest litt om det på nett men det er så mye forskjelige løsninger at jeg finner ikke ut hvor jeg skal starte å feilsøke. Mistenker at det har noe med (Autochoken?) å gjøre, blir er det normaltvis tempsensor man må bytte? Motoren sviver veldig bra hele tiden etter start, ingen fjusking. Er det noen her som har noen forslag til hva problemmet kan være?
D.Toft Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 ta en diagnose. er ikke choke på innsprøytningsmotorer. holder en knapp på veiv- og/ eller kamsensor..
Vladhetland Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Takker for svar! Men ville ikke bilen ha fjusket noe voldsomt om "veiv eller kamsensor" hadde vært ødelagt? Kan problemmet ligge i bensin trykk regulator eller temperatur måleren evnt? Siden at den ikke får bensin når motoren er kald. Det skal jo bli pøst på mer bensin automatisk når motoren er kald
carburetion Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Viss motoren fekk forlite bensin så ville du merka at den prøvde å starta. Viss bilen går bra frå 0-100 så trur eg ikkje pumpa er gåen. Som combakit seier så kan veivsensor vera def. Du kan jo prøva å lirke med koblingen til veivsensoren.
Vladhetland Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Takk "Carburetion", er det en fordel å bytte begge sensorene på en gang? kam og veiv..
D.Toft Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 jeg hadde startproblemer på min, akkurat som om den feiltente for den slo tilbake og stoppet. tok diagnose, og da kom veiv og kamsensor opp. eg byttet begge, nye orginale fra gs, problem borte bare så synd at det gikk me 2500kr i sensorer
Vladhetland Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Hehe, ja det er kjipt å legge ud så mye penger i "harness/ledninger". Håper på at det er det som feiler min også! Ettersom jeg tviler sterkt at det har noe med pumpen å gjøre. Ska ta diagnose test neste uke. Fant også ut at dem har begge sensorene på Koed.no, for vesentlig billigere sum (kjører originalt selfølgelig). Men er det en enkel jobb å bytte dem? bare plug & play?
D.Toft Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 ja koed har, men mener dem er uorginale.... relativt enkel jobb, om du har enkel vanos motor, så sitrter stikkene inni innsuget, mellom runnersene og plenumkammeret, der er det litt trangt
conan12 Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Og litt dyserens og kondensfjerner er også å anbefale
Vladhetland Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Tusen takk for hjelpsomme svar! Hadde bilen på Diagnose idag, fikk opp Vanos feil, altså at vanosen ikke sitter korrekt.. La også merke til at tennpluggene er ferdige snart, så prøver å få tak i Denso Irridium tennplugger, men de har dem kun i england? Noen erfaringer?.. Hvis det ikke hjelper så vurderer jeg å ta av vanos systemet.
Fekzen Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Vid kallstart så behövs extra bränsle som ECU styr ut baserat på värden i en mapp som består av olika tempratur. Alltså kan det vara något som är trasigt vad gäller temperatur givare. Så ECU inte får veta att motorn är kall och då skickar på för lite bränsle. Det blir då precis som du säger - svårt starta kall men lätt varm. Mvh// A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå