smacky Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Hei Historien starter med at jeg har vært plaget siden i vinter med at bilen i perioder ikke starter på første forsøk, siden den alltid har startet på andre eller tredje har jeg ikke tenkt så mye over dette, helt til den siste måneden. Kan jo nevne at det dreier seg om en E46 320DT. Når den har startet har vært helt tilfeldig den siste måneden av de 3 første forsøkene. Så jeg ringte det lokale merke verkstedet og fikk forklart at det var mest sansynlig noe med startsperra, men hadde ikke tid å få time før jeg dro til Hellas i 2 uker. Da vi kom hjem startet ikke bilen før det femte forsøk, noe som er det lengste(så langt). Dagen etter startet den på første forsøk, på bensinstasjonen stoppet vi for å handle mat og da ville den ikke starte i det hele tatt, den gnæger men vil ikke starte. Etter tredve forsøk tok jeg ibruk naf medlemskapet for første gang! Han prøvde 4 ganger uten at det var noe forandring og jeg ble da tauet til sentralen siden det var søndag. Han som var på verkstedet der prøvde selv å starte bilen, og da startet den faktisk. Bilen startet flere ganger i løpet av denne tiden, og med feilsøking kom han med feilkode 03? som han ikke viste hva betydde. Derfra fikk jeg bilen på merkeverkstedet i byen og den har stått der en uke snart. I dag fikk jeg vite at dem trodde sånn noen lunde at det var "kjørecomputeren" som måtte byttes(tilbud på pris m/arbeid: 15600,-) Selv om di også klarer å få den til å starte om den får stå en time eller mer, kan jeg ikke forstå at det kan være det som er feil? Virker for meg som at det er noe med startsperra/tenninga/pumpa(er)?? Noen experter som kan hjelpe en kar i nød, som har noen ideer som kan være litt mer forståelig? Skal nevnes at dem har sjekka ledningsnettet og at det ikke var brudd noen steder. Har hørt fra kjente at det høres ut som "lesern" på startsperra som fusker? Beklager for elendig formulering og utallige skrive feil! Mvh Tobias Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.
carburetion Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Kan vera Veivsensoren din som er def. Viss veivsensoren er def. Så vil motoren oppføra seg som du skriv her. Har du prøvd å låsa Bilen og låsa opp igjen med knappene på nøkkelen? Eg har opplevd på noken bilar at du må låsa døra og opp igjen for å koble vekk startsperra.
smacky Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Har forsøkt det med nøkkelen og ingen forskjell
smacky Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 skal jo være dde'n og ikke kjørecomputeren som jeg skrev over* dem får ikke kontakt i det hele tatt, det som er litt spesielt er at siste eier hadde akkurat samme symptomene som nå og da drev dem en halvtime med feilsøking, før en av de mer erfarne kom på jobb og la inn ny software på dde'n? I samme episode fikk jeg nevnt at dem heller ikke fikk kontakt med den.
Bmwrob Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 De kan resynce din DME med EWS. Kanskje det funker? Eller kanskje det kan være så simpelt som at ringantenna di er delvis defekt? Altså en ring som sitter rett ved nøkkelhullet.. Som registrerer nøkkelen din. Har det hendt at dørene ikke vil åpnes elr lukkes via nøkkel? Da kan det være sånn her: http://www.bmwgm5.com/
smacky Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Aldri hatt problemer med at dørene ikke vil åpnes/lukkes. Hvordan resyncer dem dme med ews foresten?
smacky Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 Noen som vet hvorfor dem mener det er styreenheten som må byttes når bilen starter av å til og går helt feilfri ellers? og hvorfor får dem ikke kontakt med den selv om bilen starter?
carburetion Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Du kan prøve å koble av batteriet i ein halvtime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå