FTE Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Byttet topp på bilen, da den gamle sprakk. Denne toppen er helt lik, med unntak av at den er portet i innsuget. Problemet er at bilen ikke vil gå over 3-4000rpm. Merket det på prøveturen igår, da den ikke ville lade. Går fra minustrykk opp til omtrent 0, men ikke over. Når jeg står på tomgang og ruser på full gass, stopper det ved ca 4000rpm og den bare "bobler". Gir jeg pent gass, går den hele veien opp til 6500. Dobbelsjekket at vi timet riktig, med streken på kamhjulet og O l T på veivhjulet. Hva skjer??
Vladhetland Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Er du helt sikker på at planslipingen har blitt utført sjikkelig?
Simon S Arvesen Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 M20. Att du ikke får opp ladetrykk, kan være en slange så har hoppet av, eller blitt festet riktig. Har du noe kjennskap til tilstand toppen så nå sitter på? Var det samme symptom før du byttet topp? Vist ikke ville jeg tatt en komp test. Sylinder lekasje test. ect. Registeret er du 100% står riktig? Nå vet jeg ikke under hva slags omstendigheter den andre toppen blei skeiv, men finner du ikke noe mekanisk ville jeg startet feilsøke på innsprøytningen......
FTE Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Funnet og rettet! Det var noe så banalt som dasspapir Hehe. Altså, da jeg plukket fra hverandre bilen for å sende den til sveising i motorrom, dyttet jeg papir nedi trykkrørene som går ned til IC. Det hadde tydeligvis oppretteren gjort også, for de brukte blått papir. Stusset litt på det da jeg tok de ut for å montere sammen igjen, men da har faktisk de dyttet mitt papir lengre nedi rørene sånn at jeg ikke så dem. Dermed ble de sugd in i IC på første start. Ikke rart den gikk surt da, den har jo ikke fått luft. Men nå går den som faen igjen. Heldigvis gikk det greit virker det som
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå