Gå til innhold

M550dX


mrqlan
 Share

Anbefalte innlegg

Min er 2011 modell og produsert 07.07.2011 ifølge obc funksjonen med å taste inn de siste sifrene i VIN nr. (Legge sammen summen av de siste 5 sifrene). Regner med at de bytter årsmodell på samme tid hvert år?

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=185670

Har allerede funnet ut av når bilen er produsert, den ble produsert 3/8-12, men spørsmålet er jo om det da er en ´12 eller ´13 modell siden vi fikk opplyst fra forhandler at F10 ´13 modellene ble produsert tidligere i år enn tidligere, samt det jeg limte inn her tidligere hvor det stod MY 13 July production. Hvis denne da er produsert i August, så skal den ifølge det skrivet jeg fant være en ´13 modell. Det var også det vi fikk opplyst fra forhandler at den var, samt at endringene som ble lansert på ´13 er å finne på denne bilen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du John

Du kan sende meg VIN/reg. nr på PM så kan jeg få det bekreftet/avkreftet i morgen.. :wink:

Det Mrqplan sier kan not stemme.

Og det ligner litt på scenarioet ifht F10 M5, er slikt at 13 modellene startet uavanlig tidlig der også, uvisst av hvilken årsak?

Tror det kan ha vært August eller t.o.m Juli?

For som du riktig sier, det er "standard" at neste års model, begynner 9 mnd foregående år.

Vi får se hva Saltkjelen finner ut av, sendte han PM, så han skulle sjekke det iløpet av dagen :)

Ellers har jeg funnet en artikkel som viser MY 2013 endringene, og der står det blant annet:

The following changes applying to all MY13 July production models:

The "snowflake" button for air conditioning will be changed to "A/C"

The "CD" button on the iDrive controller will be changed to "Media"

xDrive badge will be re-located from the front fender to the left side of the rear trunk lid for all Sedans, Coupes, and Convertibles

Vi har ihvertfall alle disse endringene, og hvis man leser, så ser man at det står MY13 July Production.

Fant ut av vår bil ble produsert 3/8/12, så da skal det vel etter all fornuft være en tidlig ´13 modell :) Men vi får se..hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå video.

Har sett på den ja ;) Ser ikke ut som om bilen går så gærnt der.. :) Og, den Z4´n er vel kjent for å være noe av det beste BMW har levert av kjøreegenskaper mener jeg å ha lest.. Det er jo riktignok skikkelig vått, men dette viser jo at det er ingen lett bil å kjøre ifra når det er fuktig på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modeller er fra i år 13 modeller fra juli produksjon, med unntak av USA produserte modeller som fikk modell skiftet i august, og f30 som først bytter i november da den får ny idrive, og F31 som er 13 modell uansett. Nye idrive i f10/11 kom derimot fra september produksjon så her valgte de ikke å vente med modellskiftet slik som på f30

Litt Kaos? Neida, bare totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modeller er fra i år 13 modeller fra juli produksjon, med unntak av USA produserte modeller som fikk modell skiftet i august, og f30 som først bytter i november da den får ny idrive, og F31 som er 13 modell uansett. Nye idrive i f10/11 kom derimot fra september produksjon så her valgte de ikke å vente med modellskiftet slik som på f30

Litt Kaos? Neida, bare totalt!

Hehe.. Takk for oppklaringen :) Er ikke bare bare med disse årsmodellene.. Fint å være forhandler når man må forholde seg til slikt, samt nye beskjeder hele tiden.. (MFD, iDrive osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott bil!

Ta deg gjerne en tur til Frognerseteren den 6. oktober. Hadde vært moro å sett litt nærmere på bilen din der. Pleier å være en hyggelig avrunding på treffsesongen :)

Takk for det du :) Hvis jeg er i området, og været er fint, så skal jeg forsøke å ta turen :) Hadde vært moro å både sett biler, samt stiftet nye bekjentskap! Har kjørt forbi der oppe tidligere, hvor det har stått flust av BMW´r på den store plassen før man kjører opp til Tryvann, midt i det krysset der, så det har kanskje vært dere som har holdt på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå video.

Har sett på den ja ;) Ser ikke ut som om bilen går så gærnt der.. :) Og, den Z4´n er vel kjent for å være noe av det beste BMW har levert av kjøreegenskaper mener jeg å ha lest.. Det er jo riktignok skikkelig vått, men dette viser jo at det er ingen lett bil å kjøre ifra når det er fuktig på veien :)

For ikke å snakke om lyden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om lyden. :)

Det er ikke så "gærn" lyd i den nei! Men den er usedvanlig stillegående ved rolig kjøring, samt det er svært lite vibrasjoner i bilen til å være en diesel. Når man imidlertid setter bilen i Sport/Sport + så våkner den virkelig til liv. Da blir det nyyyyydelig lyd under pådrag, og man blir fristet til å holde gassen inne - LENGE.. Dessverre dobler man grensene iløpet av forholdsvis få sekunder.. Det legger en liten demper på moroa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...