korealight Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Hei, jeg har nettopp satt på dekk med dimensjonen 245/45 R18 og merker at når jeg svinger og kjører på en "hump" så subber dekkene opp i hjulbuen foran. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Eller må jeg gå ned på dimensjon? På forhånd takk!
todleif Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Kva slags info om felgene har du? Kva slags bil har du?
korealight Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Kva slags info om felgene har du?Kva slags bil har du? Hei, takk for svar! Jeg har en BMW 530xd 2008 mod. (E60). Godt spørsmål det der med felgene.. skal være originale BMW felger. 18 tommer med 245/45 dekk montert på. Håper dette ga noe klarhet..
todleif Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Det subber på innsiden? Er det originale felger til bilen din? Eg veit ikkje om det er same et på biler med og uten 4-hjulstrekk. (det får andre svare på) Et står på innsiden av felgene. Kva slags dekkdimensjon står det i vognkortet?
Saltkjelen Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 E60 530xd har ET 43 på 8x18 felg. Til sammenlikning har samme felg til biler uten xDrive ET20 på 8x18 felg. Det høres derfor ut som om du har kjøpt deg dekk/felg som er beregnet for biler uten firehjulsdrift.
korealight Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Det subber på innsiden? Er det originale felger til bilen din? Eg veit ikkje om det er same et på biler med og uten 4-hjulstrekk. (det får andre svare på) Et står på innsiden av felgene. Kva slags dekkdimensjon står det i vognkortet? Ja, det subber så vidt på innsiden, når jeg legger helt over. La også merke til at dekkene "stikker" litt lengre ut enn tidligere.. Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb, usikker på hva det stod på innsiden.
korealight Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 E60 530xd har ET 43 på 8x18 felg. Til sammenlikning har samme felg til biler uten xDrive ET20 på 8x18 felg. Det høres derfor ut som om du har kjøpt deg dekk/felg som er beregnet for biler uten firehjulsdrift. Jeg må sjekke hva ET er på disse felgene. Det som eventuelt er irriterende er at det er forhandler som har bestilt disse dekkene og felgene til meg.. Nå har jeg jo i tillegg kjørt på de, så det blir vel spennende å se hva de sier til dette.
HMW Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Hvor mange tråder skal vi lage om dette? Søkefunksjon er en nyttig ting.
korealight Skrevet August 28, 2012 Forfatter Skrevet August 28, 2012 E60 530xd har ET 43 på 8x18 felg. Til sammenlikning har samme felg til biler uten xDrive ET20 på 8x18 felg. Det høres derfor ut som om du har kjøpt deg dekk/felg som er beregnet for biler uten firehjulsdrift. Jeg må sjekke hva ET er på disse felgene. Det som eventuelt er irriterende er at det er forhandler som har bestilt disse dekkene og felgene til meg.. Nå har jeg jo i tillegg kjørt på de, så det blir vel spennende å se hva de sier til dette. Først og fremst vil jeg beklage at jeg ikke søkte opp dette i forkant.. Jeg fant ut at Saltkjelen hadde helt rett, ET på de "riktige" dekkene er på 43 mens de nye er på 14(!) Så det forklarer jo en del.. Har sendt mail til forhandler og venter på svar. Noen som evt. vet sånn ca. hva man kan selge splitter nye 8x18 ET14 til?
HMW Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Faller dessverre fort i verdi når du har tatt de med ut av butikken.. Om du reiste et sted å handla hjul til DEN bilen ville jeg bare tatt de med tilbake og bedt om å få noe som passer. Ville ikke kjørt et43 på sommerhjula, det ligger altfor langt innunder bilen og ser ikke bra ut. Et sted imellom gjør seg nok bra. Du får måle og forske litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå