Holten Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Heisann, b20'n min har takka for seg, og vil bytte til noe større når jeg først skal gjøre noe. Bilen er en 1999 520 med steptronic. Det jeg lurer på om det er noe jeg trenger for å bytte, annet enn motor. Er det forskjeller på noe, som jeg må bytte? Eller er det bolt-on? Girkassen passer overens? Ledningsnett? Radiator? Siden jeg har dobbelvanos på motoren jeg har nå, må vel den nye motoren ha det også? Og hvilken motor ville dere valgt av 2,5 og 2,8? Mvh Jim Erlend
stuffy92 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Girkassen passer:) ledningsnett følger med motor håper jeg. Radiatoren du har kan du bruke. Det er opptil deg om du vil ha dobbel eller enkel:) jeg hadde gått for 2.8, har bytta til det selv på min og er kjempe fornøyd:D
D.Toft Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 du kan bruke elnett fra din motor. trenger egentlig bare motor du, evt lmm og.
Netlandet Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Du må ha LMM og luftfilterboks med riktig diameter. Bilen går merkbart dårligere med 520 LMM. Ledningsnett er det samme så lenge begge motorene er automat/manuell. Om ikke er det enkelt å flytte over. Dyser på B28 er også forskjellig kontra B20/B25, ellers er alt likt. Det er en fordel å kode over B28 hjerne, men ingenting du vil merke i hverdagen. Om du har manuell er det også en fordel med 240mm clutch/svinghjul.
Holten Skrevet August 28, 2012 Forfatter Skrevet August 28, 2012 Så ledningsnett er samme på både enkel og dobbelvanos? Utvekslingen på girkassene er like også?
Netlandet Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Nei, enkel og dobbel vanos er 2 forskjellige motorer. Ikke like ledningsnett. Usikker på om dobbel vanos er bolt on i en enkel vanos bil mtp ledningsnett. Gasswire må hvertfall modifiseres/byttes ut. I tillegg må du bruke hjernen til dobbel vanos motoren. Dobbel vanos biler har vel EWS II, så da spørs det om du får hjernen til å kommunisere med EWS I systemet i en bil med enkel vanos. Er ikke helt sikker på dette med EWS, men det kan sikkert noen andre her inne (Sweet/Mikael-B f.eks) bekrefte eller avkrefte.
Holten Skrevet August 29, 2012 Forfatter Skrevet August 29, 2012 Er det stor forskjell på 2,5 og 2,8? Er det merkbar forskjell? Er dynamo, starter, ac-pumpe og servopumpe like på alle m52 motorene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå