miktor Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Tire pressure low feilmelding kommer opp i skjermen kvar gang eg starter bilen. Orginal felgene med pungteringsdekk er skiftet ut med 19" felger. Feilmeldingen oppstod ved kjøring med Org felg og dekk, og har komt kvar gang siden ved oppstart. -Spørsmålet er korleis sletter eg denne feilmeldinga? -Fungerer Tire pressure med uorginale dekk? -Og korleis fungerer den egentlig? Bil: 320D e91 2010 touring Takk for kloke svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 uorginale dekk? Du må velge dette når du kjøper dekk at du skal ha sånn. sensoren sitter på ventilen inni dekket på en måte. på dekka som fulgte med bilen så var det sikkert sånne Den fungerer jo så enkelt at den sier ifra når det er for lite og for mye, utifra last osv. jævla mas rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 28, 2012 Forfatter Share Skrevet August 28, 2012 uorginale dekk? Du må velge dette når du kjøper dekk at du skal ha sånn. sensoren sitter på ventilen inni dekket på en måte. på dekka som fulgte med bilen så var det sikkert sånne Den fungerer jo så enkelt at den sier ifra når det er for lite og for mye, utifra last osv. jævla mas rett og slett Hehe, ja uorginale dekk Ka kan eg gjere då? Noken måte å slette feilmeldingen på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Systemet har ikke noen sensor i dekket, men måler forskjell i rulleomkrets. Ville sjekket trykket og vært helt sikker på at det er likt på begge sider foran og begge sider bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin80 Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Først må du ha i lufttrykket du skal bruke, så må du sikkert nullstille systemet og det trenger du neppe noe diagnoseverktøy for å gjøre. Sjekk instruksjonsbok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 28, 2012 Forfatter Share Skrevet August 28, 2012 Ja ok. Litt vanskeligt å vite akkuratt lufttrykk på 19 gs felger. Og instruksjonsbok (finnest på norsk?) står på tysk så får ikkje tak i alt som står. Noken som har vert borti akkuratt dette? Korleis nullstille systemet då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin80 Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Ja ok. Litt vanskeligt å vite akkuratt lufttrykk på 19 gs felger. Og instruksjonsbok (finnest på norsk?) står på tysk så får ikkje tak i alt som står. Noken som har vert borti akkuratt dette? Korleis nullstille systemet då? Det avgjørende er ikke at du har akkurat det trykket som skal være på bilen, men at du fyller i det trykket du har tenkt å bruke. Så nullstiller du systemet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin80 Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Engelsk går bra?: https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... ing+System Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 28, 2012 Forfatter Share Skrevet August 28, 2012 Ja ok. Litt vanskeligt å vite akkuratt lufttrykk på 19 gs felger. Og instruksjonsbok (finnest på norsk?) står på tysk så får ikkje tak i alt som står. Noken som har vert borti akkuratt dette? Korleis nullstille systemet då? Det avgjørende er ikke at du har akkurat det trykket som skal være på bilen, men at du fyller i det trykket du har tenkt å bruke. Så nullstiller du systemet etterpå. Eg er med på den. Men korleis nullstille systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 Sjekk som sagt trykket i dekkene dine. Star opp bilen, kjør litt, til du evt får feilmeldingen, om den ikke kommer opp ved start. Da skal du få beskjed på iDrive`en, at du må sjekke dekktrykk. Brems ned, og la bilen stå i ro, motor fortsatt i gang. Trykk så confirm på at dekktrykk er riktig. Så skal meldingen være borte.. Dette skjedde hos meg også da jeg hadde E91, spesielt når jeg bytte fra sommer til vinter eller omvendt, pga endret rulleomkrets . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet August 28, 2012 Share Skrevet August 28, 2012 2min på google ga dette svaret Yes there's a guide in the manual to how you set the baseline tire pressure to a new level. I think you go into settings, find the tire pressure, hold down the button at the end of the stick for 5sec and then it takes a few minutes while it figures it out with you driving around. Instructions could be slightly off; I've only done it once a few years back. Definitely covered in the manual. Hvis dette ikke fungerer, google litt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå