Julian Sommer Skrevet Oktober 10, 2012 Share Skrevet Oktober 10, 2012 Hvis du har skipose-luke så må elementet få spille inn gjennom denne Ellers blir det, som jeg forklarte til en tidligere i dag, som å montere en høyttaler på utsiden av døra. Eller bare å legge den på bakken utenfor bilen, om du vil. Om lyden forsvinner ut i bagasjerommet eller ut i garasjen blir jo det samme sålenge lyden ikke kommer inni kupeen hvor du sitter Hvis du ikke har noen mulighet for åpning gjennom midtarmlenet i baksetet, kan du kjøpe ei ferdig bandpasskasse og la den spille opp gjennom hull i hattehylla f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 Hvis du har skipose-luke så må elementet få spille inn gjennom denne Ellers blir det, som jeg forklarte til en tidligere i dag, som å montere en høyttaler på utsiden av døra. Eller bare å legge den på bakken utenfor bilen, om du vil. Om lyden forsvinner ut i bagasjerommet eller ut i garasjen blir jo det samme sålenge lyden ikke kommer inni kupeen hvor du sitter Hvis du ikke har noen mulighet for åpning gjennom midtarmlenet i baksetet, kan du kjøpe ei ferdig bandpasskasse og la den spille opp gjennom hull i hattehylla f.eks. Det er coupe, så ingen mulighet for åpning der :/ Kall meg kverulant, men jeg nekter å tro at det blir så dårlig at det ikke er noen vits? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet Oktober 11, 2012 Share Skrevet Oktober 11, 2012 sku stå drite i å lakke taket, ikke drive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2012 sku stå drite i å lakke taket, ikke drive Haha, ja det skjønte jeg jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet Oktober 11, 2012 Share Skrevet Oktober 11, 2012 Blir grei nok bass i coupe også, jeg hadde en kasse me 2 stk 10" og det spilte bra synes jeg. Eneste er at hattehylla bråker litt da den rister endel Men vet ikke hvordan det blir med den kassen du har tegnet opp som dekker hele veggen mot setene, min var ca 20-30 cm kortere enn det er mellom hjulbuene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Blir grei nok bass i coupe også, jeg hadde en kasse me 2 stk 10" og det spilte bra synes jeg.Eneste er at hattehylla bråker litt da den rister endel Men vet ikke hvordan det blir med den kassen du har tegnet opp som dekker hele veggen mot setene, min var ca 20-30 cm kortere enn det er mellom hjulbuene Jeg prøver jeg Tipper det blir bra nok for mitt skjønn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Men burde bassen peke innover mot kupeen ,eller mot bagasjerommet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 11, 2012 Share Skrevet Oktober 11, 2012 Jeg tror ikke forsjellen er allverden da bagasjerom er skilt fra coupe. Fordelen med å ha elementet mot coupeen er at du får beskyttet elementet fra ting du har i bagasjerommet. Jeg ville heller brukt pengene på et godt frontsett. Med mellomtone, diskant delefilter og forsterker. Lydkvaliteten og plassen vil hvertfall bli best av det. Problemet med sub er som regel at alt dirrer og lager irriterende lyder... Men nå liker no jeg et fint lydbilde framfor å skryte av en 12" i bagasjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2012 Jeg tror ikke forsjellen er allverden da bagasjerom er skilt fra coupe. Fordelen med å ha elementet mot coupeen er at du får beskyttet elementet fra ting du har i bagasjerommet. Jeg ville heller brukt pengene på et godt frontsett. Med mellomtone, diskant delefilter og forsterker. Lydkvaliteten og plassen vil hvertfall bli best av det. Problemet med sub er som regel at alt dirrer og lager irriterende lyder... Men nå liker no jeg et fint lydbilde framfor å skryte av en 12" i bagasjen.. Jeg tror vi har ganske like preferanser, men jeg øyner dette som den rimeligste og enkleste løsningen på mitt problem. Dessuten opplever jeg at det rister ganske fælt allerede med det nye komponentsettet mitt foran også, som følge av løse paneler osv. Jeg tenker jeg bare kjører på, så får vi ser hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 11, 2012 Share Skrevet Oktober 11, 2012 Da ville jeg festet panelene bedre. støydemping i dørene framme gir også en mye finere lyd. Jeg ville kuttet subben, da det etter min mening sannsynligvis bare ødelegger lydbildet. Evt er 6*9 i hattehyllen et alternativ også. Da vil bagasjerommet fungert som en ressonsans kasse. Bakdelen er at subjektivt sett, kommer den fineste lyden forfra. Hattehøytalere er også noe drit for de som sitter i baksetet hvis du spiller høyt. Du skrev for et par poster siden at det egentlig var utseende og ikke lyden du var interessert i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Da ville jeg festet panelene bedre. støydemping i dørene framme gir også en mye finere lyd. Jeg ville kuttet subben, da det etter min mening sannsynligvis bare ødelegger lydbildet. Evt er 6*9 i hattehyllen et alternativ også. Da vil bagasjerommet fungert som en ressonsans kasse. Bakdelen er at subjektivt sett, kommer den fineste lyden forfra. Hattehøytalere er også noe drit for de som sitter i baksetet hvis du spiller høyt. Du skrev for et par poster siden at det egentlig var utseende og ikke lyden du var interessert i.. Ja, det er riktig det. Derfor ønsker jeg ikke å sette igang et større prosjekt med å lydisolere og ettermontere høyttalere i hattehyllen, for det innebærer en del jobb jeg antageligvis ikke har kompetanse til. Samtidig er det også grunnen til at jeg vil bygge en basskasse slik jeg har skisset opp, fordi jeg synes det virker som den beste og peneste løsningen. Nå har jeg vært og hentet bass og forsterker på posten, så dette er "point of no return". Jeg kjører på slik som jeg har tenkt; og blir det fiasko, så får jeg bare se på det som en ny erfaring Takker uansett for svar og tilbakemeldinger, det verdsetter jeg høyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 (endret) Da har jeg fått inn basskassen, og som dere ser er den dritstygg. Det får duge inntil jeg gidder å lage en ny en *Ny basskasse er laget høsten 2013*Og så må jeg legge til at jeg er meget forbauset over at blinklyset bare bestemte seg for å hoppe av lasset da jeg dro på litt på motorveien istad...Så da trenger jeg nye blinklys, og da med intakte festekroker slik at dette ikke skjer igjen! Noen som har? Et par med orange eller hvite, spiller ingen rolle Endret November 26, 2014 av mropedal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Skal forresten selvsagt gjøre mer for å skjule ledningene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hva med å bygge nedi reservehjulsbrønnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hva med å bygge nedi reservehjulsbrønnen? Var i utgangspunktet aller mest innstilt på det, men var redd for at mye av lyden ville forsvinne... Kan eventuelt bli et fremtidig prosjekt Nå kan jeg jo bare åpne seteryggen og få herlig lyd direkte inn i kupeen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå