Gå til innhold

BMW 120D 2007 - motor stopper i fart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fant ingenting på dette på google eller på forumet, så jeg tar en sjanse før jeg ser meg nødt til å levere bilen til service.

Min bil har vært på alle servicer og aldri hatt noen problemer. Den siste tiden har dog motoren begynt å skru seg av i fart - uten noe feilmelding. Det er bare å holde inn clutchen og starte den igjen, men synes likevel dette er urovekkende. Det skjedde en gang for noen måneder siden og to ganger i dag (i løpet av 5 minutter). Alle gangene har turtallet ligget rett over 2 (altså den kveles ikke pga lavt turtall).

Noen som har vært borti dette, evt aner hva det kan være?

På forhånd takk!

Skrevet

Hadde samme problemet på min e46, endte med gåen bensinpumpe, etter denne ble skiftet sluttet motoren å stoppe av seg selv. Kjør en diagnose for å finne feilen, koster vel 550 hos GS inkl. feilsøking.

Skrevet

har samma problem med min bmw e90 318d, bilen stopper helt a seg selv uten noen form for forvarsel, feks ved mottorvei kjøring etc.. klutsh inne osv..har hatt diagnose men finner ingen feil!!!!

hørte det kunne være den blåe releen som sitter ved mottorrommet, har bytta denne, men hjalp ikke på meg, prøv det først du,

koster 130 kr§

siifra dersom du finner av problemet ok?

• 1 month later...
Skrevet

Jeg hadde lignende problem på en Volvo 940 turbo pluss model.

Viste seg å være bensinfilteret var i stykker så den fikk ikke nok bensin alltid. Hadde tendens til å stoppe når jeg stod i lyskryss, altså på tomgang.

Håper dette kan hjelpe litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...